20 weken echo goed, maar klein hoofdje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Marley, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Haa!
    Vandaag de 20 weken echo gehad en alles was goed! Super fijn!
    Het viel alleen op dat het hoofdje wat kleiner was in verhouding. Ik ben nu 19,4 weken en het hoofdje was 18,3. Ze zei me dat het niets was om zorgen om te hebben, hoef ook niet meer terug. Maar nu thuis zie ik ineens verhalen van syndroom van down.. brrr.. Iemand ervaring mee?

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik zou me er geen zorgen om gaan maken. Als ze zeggen dat het goed is. Fijn!
    De ontwikkeling van je kindje loopt niet helemaal gelijk. Zo kunnen sommige lichaamsdelen / organen verder ontwikkeld zijn dan andere organen. Er mag ongeveer 2 weken verschil tussen zitten. Dus als je 20 wkn bent zit alles tussen de 18 en 22 wkn ongeveer. Helemaal goed dus!!!
    Geniet er van.

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn beide kindjes hadden tijdens elke echo wel een hoofdje aan de kleine kant als gemiddeld, maarja wie is er hetzelfde he? :)

Geen zorgen over maken, het is niets om je druk over te maken, soms hebben kindjes ook vergeleken met groter hoofdje kortere benen etc,

Vandaag bij cb geweest voor jongste en hoofdje is nog onder gemiddelde maarja in de fam hebben wij allemaal wel kleine hoofdjes dus geen prob. Mijn beide kindjes hebben een fijn klein koppie en tot de dag van vandaag nog steeds geen ernstige dingen hoor, gaat allemaal prima!

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier was hoofdje ook een week kleiner. Volgens de echoscopiste kwam dit waarschijnlijk omdat ze toen in hoofdligging lag en dan heeft het hoofdje minder ruimte en is dus iets kleiner.

5. Marley

Marley Bekend lid

2 jun 2011
    598
    37
    28
    Dus niets om zorgen om te maken gelukkig! Ben blij dat alles voor de rest goed was!!
    Ik hoef ook niet terug te komen, dus dat zal wel goed zijn. Als ze twijfels zou hebben zou ze me nog wel een keer laten komen denk ik!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Zit het niet toevallig een beetje in de familie?
    Hier juist grote koppies ( beiden liepen 2 weken voor op de rest tijdens 20-wekenecho), maar ik heb zelf ook een groter hoofd dan gemiddeld, dus ja..
    En als er echt iets was, hadden ze je echt wel terug laten komen hoor!
    Ga nu maar genieten!

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier een kindje met een klein hoofdje en korte beentjes: beide 2 weken achter en dat de gehele zwangerschap. Terwijl het buikje juist iedere keer 2 weken voor liep. Klein, gezond en lekker bol kindje gekregen. Ik las ook van alles over syndromen, maar je laat je alleen maar gek maken.

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad, ik moest wel een extra groei echo laten maken met 26 weken. Nou het hoofdje was prima bijgegroeid. Er werd mij tijdens de echo ook verteld dat dit heel vaak voorkomt.

9. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    ik zou me nog geen zorgen maken, een week valt nog mee als het echt een verschil van 3-4 weken zou zijn...
    niks groeit tegelijk.

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Hier was dit precies zo met de 20 weken echo.. nu heb ik vorige week een groeiecho gehad op 28.1 weken
    en het hoofdje was 26 weken.

Ik moet morgen naar de verloskundige om de groeiecho te bespreken + controle. dus ben benieuwd...

11. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    joh, bij mijn uk zat er met 30 weken 3 weken verschil in!!!! is helemaal goed gekomen. bij mijn vorige zat er standaard 1,5 week tussen.

Deel Deze Pagina