Hallo dames, Ik ben bezig met de 2e ronde clomid. Had op cyclus dag 10 een eitje van 11mm, op dag 13 was het eitje gegroeid naar 16mm maar in de andere eierstok zat er ineens ook een van 10.5mm. Is het nu zo dat ze allebei gaan springen? En met hoeveel mm gaat zo'n eitje daadwerkelijk springen? Mag morgen weer terug voor een echo zit dan op dag 16, nog geen teken te bekennen van de eisprong, heb ook ovulatie testen gedaan die zijn allemaal zo negatief als het maar kan.
Ook zonder clomid kan er links en rechts een follikel groeien, maar meestal is er 1 sterker/sneller en die springt dan ook. Gemiddeld groeit een follikel tot 20mm maar kan ook groter zijn eer ze springen.
Dank voor je antwoord. Dus eigenlijk hoeft die van 10.5 niet door te groeien als ik het goed begrijp.
Nee, die hoeft niet door te groeien, maar dat wil niet zeggen dat het niet zal gebeuren. Soms springen er twee eitjes. Vandaar dat je ook die controle echo's hebt. Dat is om overstimulatie te voorkomen. Maar dan hebben we het al over 3 of meer follikels. Meestal springt er gewoon 1 eitjes, en dat is meestal ook die wat nu al groter is.
Volgens mijn gyn gaat elke follikel die op het moment dat je de ovitrelle of pregnyl spuit zet, boven de 14 mm is meespringen Die van 10 mm hoeft dus niet perse verder te groeien maar kan wel