Buren op dit tijdstip nog aan het timmeren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Achterlijk of niet?! :x
    Kenji moet morgen voor de eerste keer naar de psz, dus die heb ik al vroeg op bed gelegd.
    Maar hij werd wakker rond 20.30 van getimmer van de buren.
    Ik denk, ik wacht nog even af want zo lang zal het niet duren.
    Na 10 minuten was het stil, om vervolgens na 10 minuten weer te beginnen. ;) Zo ging dat nog een keer. Dus ben ik rond 21.15 naar de buren gegaan of ze niet meer wilde timmeren rond dit tijdstip, omdat Kenji er wakker van wordt.
    De buurman deed wel moeilijk, maar kom op, zoiets kun je toch ook overdag doen?? Hij werkt maar halve dagen, dus ja.
    Nu is Kenji nog wakker, wordt leuk morgen de eerste dag op de psz, met een vermoeide peuter die al niet wil. ;)

2. Jel

Jel Niet meer actief

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik snap jou probleem wel maar snap de buurman ook tot 22.00 mag je gewoon geluid maken. En hij kan ook niet weten dat je zoon morgen voor het eerst naar de psz ga. Dus probeer het ook van zijn kant te bekijken.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tot 22.00 is het toegestaan, natuurlijk is het vervelend dat jullie kleine man er wakker van word. maar dat ga je dan indd even rustig vragen omdat hij er al eens wakker van geworden is en geregeld is het.

Niet te duk over psz maken, slaapt hij morgen middag wel even bij toch.

5. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou er ook zeker van balen!
    Zeker als hij overdag genoeg tijd voor heeft!

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik zou er ook van balen, zeker als je kids hebt, maar eerlijk is eerlijk je buurman mag gewoon timmeren tot 22.00 ! Misschien afspraken maken? Want het lijkt me voor jou buurman wel lastig als hij gewoon overdag werkt en sávonds klust dat hij daar rekening mee moet houden. Succes ermee

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Tot 22 uur is toegstaan maar toch vind ik het niet normaal om zo laat nog te timmeren. Ik vind het normaal dat je denkt aan je buren en zeker als je overdag ook tijd hebt.

8. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    afgelopen vrijdag ging onze fijne buuf om 19.10 even lekker een gaatje boren....
    resultaat: twee kinderen die helemaal overstuur waren.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hij mag inderdaad tot 22.00. Dus ik zou me er niet te druk om maken. Ookal kan ik me voorstellen dat het heel vervelend is.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat is helemaal een normale tijd! je kan ook overal een probleem van gaan maken. Ben blij dat onze buren niet zo moeilijk zijn.

11. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Heeft je buurman zelf ook gezegd dat hij overdag tijd had maar het liever 's avonds doet. Ik geloof best dat het vervelend is voor je zoontje, maar het is ook vervelend voor je buurman dat er voor hem bepaalt wordt wanneer er getimmerd mag worden in zijn eigen huis en dat er gezegd wordt dat hij overdag maar moet timmeren. Maar dan mag het natuurlijk ook niet tijdens het middagslaapje...;)

Ik vind het al netjes dat hij gestopt is, en nog open je een topic dat je verontwaardigd bent. Ik snap het niet zo goed. Wees blij dat nu stil is.

Sorry, het komt waarschijnlijk al lezend vervelender over dan wanneer ik het je in het echt zou zeggen, maar de wereld draait niet alleen om kinderen. Kinderen kunnen zich ook een beetje aanpassen hoor.

12. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Zo hey, dat is lef hebben. Op vrijdagavond na het avondeten nog een gaatje boren. Sommige mensen...:$

Ooit gehoord van; je bent niet alleen op de wereld?

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik snap wel dat je het vervelend vind dat je zoontje wakker is geworden, maar inderdaad het mag wel.. Misschien niet heel netjes aangezien hij wel zal weten dat er een kleintje bij jullie woont, maar het mag wel.

Over het boren dat iemand aanhaalde. Hier ook een paar keer gehad toen we nog in een flat woonde. Dochter zat rechtop in haar bed, was zo ontzettend geschrokken. Heeft nog een tijd geduurd voordat ze over haar angst voor het geluid van de boormachine heen was ;)

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je kunt idd ook overdrijven, om 19.10 uur boren moet zeker kunnen!

En dat timmeren... Heel vervelend maar helaas. Ik heb er ook ern hekel aan maar het mag. Het is geven en nemen.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sorry, ik wou alleen maar even zeuren. ;)
    Als hij hier aanbelt omdat onze auto op 'zijn' plek staat, zet ik hem áltijd netjes weg. Maar hij heeft altijd van die rare fratsen.
    Volgens mij moet ik toch meer gaan nemen ipv geven, zou dat schelen?

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahahaha idd. als je daar al tamtam om gaat maken.;)

17. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Haha, je mag best even zeuren hoor. Ik snap best dat je hier van baalt, juist omdat morgen een spannende dag is en je hem graag fit wilt zien. Veel succes morgen!

18. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ah je mag het best vervelend vinden, maar het is die man zijn recht om ff te klussen. Maar ik begrijp nu dat hij met zijn ergernissen tav jullie ook niet op de bank blijft zitten. Tjaa, dan zou ik ook iets minder tolerant worden denk ik.

19. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Volgends mij klaagt ze niet en verteld ze het alleen maar het is vervelend als je kind wakker word gemaakt of het nou 2 uur smiddags of 2 uur snachts als ze slapen wil je ze graag slapend houden.

20. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    tjah, het is lastig. soms moet er iets ( of in ons geval veel ) gedaan worden. en het kan lijken dat hij hele middagen thuis is, maar misschien was hij toen ookal bezig met de voorbereidingen.

wij zijn aan het verbouwen en proberen dus rekening met de buren te houden. we starten niet voor 10 uur met herrie en gaan na half ( s 'avonds ook niet heel veel herrie meer maken. dat betekend in de praktijk dat we daarom een keer zo lang bezig zijn nu. wat dus weer voor iedereen vervelend is uiteindelijk. (ook voor ons gezin) ik kan me voorstellen dat het voor de buren ook niet fijn is zo, daarom proberen we vaak te wachten tot ze weg zijn ( zijn veel weg gelukkig) en in het weekend wachten we tot ze wakker zijn en alles opendoen, ookal is dat pas om half 12 bijv.

je zal er nog verbaasd van staan hoeveel werkzaamheden herrie maken. al snap ik je wel hoor. maarja, in een dichtbevolkt nederland is het soms geven en nemen. ik denk dat jij een beetje opgefokt en zenuwachtig bent vanwege dat psz gedoe en je enorm druk maakt en daarom een kort lontje hebt.

dat verhaal van om 10 over 7 een gaatje boren dat is natuurlijk helemaal grappig. wat is nu 1 gaatje en wat is tien over 7. maar goed om 2 uur s'middags kan er ook ergens een kind wakker van worden. zo kan je het nooit goed doen.

Deel Deze Pagina