zoals de titel zegt, onze zoon van inmiddels 6 weken oud (6 weken te vroeg geboren) en slaapt overdag als ik hem niet wek meer dan 4 uur achter elkaar. Nu al een paar nachten dat hij om 3 uur en om 4 uur zijn voeding wil (dus twee keer kort achter elkaar). Wie herkent dit of heeft tips hoe ik dit kan verplaatsen na de dag. Ik wek hem vandaag maar binnen de 3 tot 3,5 uur. Ik geef wel borstvoeding. Een ritme heeft hij ook nog niet, komt dat jullie bekend voor? Hij heeft vaak 3 dagen achter elkaar een ritme en dan weer een ander ritme. Toch fijn je gedachten/ideeen te wisselen in dit forum. groet maud
Hij is nog wat klein om echt een ritme te hebben. Zeker met borstvoeding want dat moet je echt op verzoek geven als ze zo klein zijn. En ik vind hem al zeer flink dat hij er toch 3 a 4 uur kan tussenlaten. Ik weet zelf niet zoveel over borstvoeding,want ik geef flesvoeding, maar heb zelf ook flesvoeding op verzoek gegeven en dat was echt veel beter voor Jarne en voor mij. Want een ritme zoeken gaf enkel maar stress voor mij en dat kwam niet ten goede van Jarne.
Overdag niet in het donker laten slapen. En 's ochtends hem uit zijn bedje halen zodat hij "ziet" dat het dag wordt. Ons zoontje kwam de eerste maanden elke nacht steeds na de laatste voeding van 11 uur om 1 uur weer. Gewoon aan toegegeven, opeens sliep hij langer!
Ik voed op schema, en ukje krijgt al een week om de 4 uur. Hij dronk om de 3 uur zo slecht. Na het vaste schema gaan de nachten nu ook iets beter.. Hij wil ook echt niet eerder als na 4 uur, hij doet het goed op een vast ritme. Het ene kind pakt het ritme zo op, een ander weer niet. Geef het de tijd!