wie kan me een eerlijk advies geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mama aes, 13 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En wat te denken van de mannen om mee te spelen.
    Of voor de baas om erna te kijken...Iek!
    Whahaha!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Jakkes Hanneke wat een ideeen heb jij zeg.
    Mijn vent mag er niet eens naar wijzen laat staan aan zitten.
    Oh nee das niet waar hij mag ze even wegen in zijn handen hahahaha.

Ben blij dat ik mijn baas nooit zie en mijn managers getrouwde vrouwen zijn.
    Al hoewel dat ook niet uit maakt wahahahaha

3. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacktie kijk er nu toch wel anders tegen aan. heb hier gezocht naar een b.v curces maar die momenteel gegeven wordt is vol en de volgende start in okt is een beetje te laat voor mij weten jullie nog goede boeken oid wr door ik me er wat meer in kan verdiepen.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien heb je wat aan onderstaand topic?
    http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/142551-goede-informatieveboeken-over-borstvoeding-cursus.html

Whaha! Grapje hoor ;)! En vriend mag er hier trouwens bij hoge uitzondering aan komen ;) en baas (eigenlijk exbaas omdat ik gestopt ben) is ook schoonpa dus die mag niet kijken om te genieten ofzo...:$! haha! Ziet wel met grote regelmaat mijn ontblote borsten ivm aanleggen, maar dan kijkt ie niet echt hoor ;)! haha!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb ook borstvoeding gegeven maar alleen de eerste 5 weken op verzoek daarna volgens een strakke routine ... dus niet alle bv mama's voeden op verzoek! En dat wat helemaal geen "gepruts" zoals jij dat noemt.... (beetje onaardig, zeker voor de vrouwen die geen BV kúnnen geven)
    Ik ben later overgestapt op kv (geen bv door ziekte) en geloof me... beide hebben voor- en nadelen! Het hangt er gewoon er vanaf hoe het loopt en wat voor een type jij bent. Maar het lijkt me eerlijker om te zeggen dat voor beide wat te zeggen valt. Ik ben trouwens een voorstander om bv eerst echt te proberen.

Ik heb me bijvoorbeeld voorgenomen om bij een mogelijke 2e weer bv te willen gaan geven maar maximaal tot ik weer ga werken (dus een week of 10) omdat ik een ongelofelijke pest heb aan kolven. Misschien dat het lukt om er 1 - 2 bv's in te houden maar als dat niet gaat, dan stap ik net zo makkelijk over op de kv.

Laten we eens ophouden met elkaar te vertellen wat beter is. Beide zijn prima en het een ligt de één beter dan het ander en andersom maar je zal bv (de meest natuurlijke manier) nooit weten als je het niet echt probeert. En met ECHT proberen bedoel ik ook echt proberen! (dus niet bij de eerste tegenslag opgeven maar bijvoorbeeld een LK erbij halen)

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Zwaantje: ik vind het zelf gewoon gepruts, die flesjes en dan vooral die maximale hoeveelheid die je mag geven. Dat is toch ook gewoon lastig, als je kindje steeds eerder komt dan volgens schema kan en je zit dan op een gegeven moment met het feit dat ie de max hoeveelheid voor die dag al gehad heeft, maar nog wel honger? Dat heb je met BV gewoon niet... dat was alles wat ik bedoelde, maak er niet meer van dan dat ;)

En ik bedoelde echt niet dat BV niet op schema kan, maar als je BV op schema geeft en dat loopt eens anders, dan zit je niet gebonden aan de max hoeveelheid voedsel.
    TS vroeg zelf om ervaringen, en omdat ze zelf de nadelen van BV al erg benadrukte, hebben we hier de voordelen eens op een rijtje gezet... prima toch? ;)
    Daarmee is helemaal niet gezegd dat FV slecht is, of flesmoeders slechte moeders, enz. Volgens mij was het er hier niemand om te doen om er een "wat is beter"-discussie van te maken....

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Gerdien: ik ben toen naar de bieb geweest en heb daar wat boeken van de plank getrokken, :) Ik ben er toen door BI niet meer aan toegekomen om een cursus te volgen, maar daar heb ik erg spijt van gehad: ik snapte toch niet helemaal hoe ik moest aanleggen enzo.... en daar zat ik, toen de kraamhulp na de bevalling weg was... :( (Thirza werd om 2.43 geboren, zo rond half 5 waren VK en kraamhulp weg, en toen moesten we wachten tot 8 uur...).

Mijn lactatiekundige wees me overigens op een website waar een animatiefilmpje staat over hoe je aanlegt en dat heeft me erg geholpen:
    www.breastfeedingmadesimple.com

Succes! :)

8. Kimama

Kimama Actief lid

7 jun 2009
    107
    0
    0
    Ik heb er net een cursus van Icare opzitten. 2 avonden, gratis.
    Ik heb de eerste ook borstvoeding gegeven en wil t nu weer doen.
    Wat heel belangrijk is is dat je er zelf goed tegenover staat. Natuurlijk kost het moeite en een keizersnee zorgt dat je waarschijnlijk niet binnen het uur de eerste voeding kan doen. Maar zolang jij dit wil en ervan overtuigd bent dat je het kunt gaat het vast helemaal goed komen.
    En die eerste tijd ben je toch aan het herstellen en heel druk met de baby. Of je nou borstvoeding of de fles geeft dat maakt volgens mij weinig verschil. En na de eerste weken komt er een ritme in.
    Ik vond het wel heel fijn om de ochtend en avondvoeding te doen, lekker samen in bed. Je kan ook nog besluiten t te combineren als je t echt niet ziet zitten om overdag meer tijd dan een snelle fles aan de voeding te besteden.

9. Ik heb ook een keizersnede gehad. Mijn ervaring was dat de BV wel wat langzamer op gang kwam maar het kwam toch goed zonder er extra bij te kolven ofzo.

Vind het trouwens wel raar dat je niet gelooft in voordelen voor de gezondheid.. dat is geen mening of denkwijze ofzo, dat is gewoon een feit ;) Met BV geef je je kindje de beste start die je maar kan geven en daar profiteert je kindje zijn hele leven nog van! Kleine moeite dus vind ik, zo'n kleine investering voor de gezondheid van je kind.

Ik adviseer je ook om een cursus te gaan doen. En als je je wilt inlezen, kijk dan eens op www.borstvoeding.com, daar staat heel veel nuttige informatie.

En begin gewoon met BV, je kunt nog altijd overstappen. Al is het maar het colostrum wat je geeft, dat legt al een berschermend laagje over de darmpjes.

ik wens je heel veel succes toe en het gaat vast goed komen! Ook al is het in het begin investeren je weet waar je het voor dat en het kost je uiteindelijk veel minder tijd dan kunstvoeding.
    En... het is gewoon het mooiste wat er is je kind zien groeien op je eigen melk.. dat is een ervaring apart dat moet je gewoon meemaken...
    Enne.. als je nog vragen hebt of problemen met de BV je mag me altijd PBen!

Deel Deze Pagina