net zwanger - dokter en vliegen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Joyce79, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce79

Joyce79 Lid

2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb een vraag, misschien dat iemand hier een antwoord op weet...

Vanaf begin deze week, weet ik dat ik zwanger ben. Op de bijsluiter van de test staat dat je contact op moet nemen met de huisarts dus ik heb een afspraak gepland voor volgende week (op internet lees ik dat dat pas veel later moet),
    Nu ga ik eind juni met het vliegtuig naar Tenerife, erg lekker. En zou toch graag even met de dokter spreken voor die tijd, of zou dat niet nodig zijn?

Groetjes,
    Joyce

2. Zonnestraaltjes

Zonnestraaltjes Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.490
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Ik zou het inderdaad wel even doen. Anders telefonisch spreekuur. Verder weet ik dat je tot ver in zwangerschap mag vliegen.

Kiss

3. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Het is medische gezien misschien niet nodig.
    Maar als jij je daar prettig bij voelt moet je dat gewoon doen.

Geniet van je zwangerschap
    Liefs Lolly

4. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hoi Joyce,

Proficiat! Ik zou ook de dokter bellen! Volgens mij kunnen ze tegen die tijd al met een echo zien of alles is zoals het moet zijn. Je moet er toch niet aan denken dat het mis gaat in het buitenland? Als het bij mij voor de zomervakantie raak zou zijn ga ik dus ECHT niet zonder onderzoek op vakantie!

Succes!

Gr. Joyce

5. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi Joyce,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik teste pas positief bij de huisarts was toen net 4 weken. Ik moest na 2/3 weken bij hem terug komen. Heb toen een verwijzing gehad voor een echo in het ziekenhuis. Pas na die echo heb ik een afspraak met de verloskundige gemaakt. Mijn huisarts wilde dat zo.
    Dus maak gewoon een afspraak met de huisarts hij verwijsd je wel door en ik kreeg ook al de nodige info mee van hem. Dat was erg handig.

Groetjes Jetje

6. Joyce79

Joyce79 Lid

2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik ga gewoon lekker volgende week naar de huisarts!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mijn huisarts zei dat zodra ik zwanger was ik niet naar hem hoefde maar gelijk een vk praktijk kon bellen.

8. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Je mag gewoon vliegen tot 37 weken!

9. Jinte

Jinte Lid

23 mei 2007
    24
    0
    0
    Je kan idd gewoon vliegen. Ik ben naar Cuba gevlogen toen ik 9 weken zwanger was. Dit was geen enkel probleem. Het enige waar ik last van had was dat ik op de terugreis echt enorm opgezette enkels had (echt olifantenpoten :( ). Dit kwam meer door het lange stilzitten en te weinig beenruimte. Hier heb ik wel nog een paar weken daarna last van gehad.

Tegenwoordig hoef je idd niet meer persé eerst naar de huisarts. Je kunt rechtstreeks naar de verlloskundige.

10. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Hoi Joyce , Joyce hier :D

Maar ik zou gewoon lekker gaan als ik jouw was .
    Een huisarts hoef je tegenwoordig helemaal niet meer te bezoeken , je kunt rechtstreeks naar de verloskundige gaan ;)
    En wat al eerder is gezegt , je mag gewoon vliegen tot 37 weken :D

Groetjes van een naamgenoot :D

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik wil wel eens weten welke maatschappij je nog meeneemt als je 37 weken zwanger bent.....?
    Tot 28-30 weken durven ze het nog aan, maar later niet hoor.

Maar er is inderdaad nog niks aan de hand, dus lekker in het vliegtuig stappen meid!
    Hoewel een echo/onderzoek nooit een garantie is dat alles goed blijft gaan, is het wel een lekker gevoel als het in orde is voor je op vakantie gaat.

Groetjes, Anakin.

12. Joyce79

Joyce79 Lid

2 apr 2007
    66
    0
    0
    Secretaresse
    Vandaag dus bij de dokter geweest. Hij vond het helemaal niet gek, dat ik er nu al was. Inderdaad is er niets aan de hand voor het vliegen, maar dat weet ik dan nu even zeker!
    Tijd van misselijkheid begint eraan te komen, en niet 's morgens, maar 's avonds. Bah, wat vind ik dat warme eten toch vies!

Groetjes,
    Joyce

Deel Deze Pagina