De pil microgynon

Discussion in 'Anticonceptie' started by Niesnies, May 10, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niesnies

Niesnies Nieuw lid

Jan 5, 2016
    4
    0
    1
    Female
    Grafisch vormgever
    N.V.T.
    #1 Niesnies, May 10, 2017
    Last edited: May 10, 2017
    Hallo allemaal!

Ik heb een soort van vraag, natuurlijk is niet iedereen een dokter haha, maar is er vast wel iemand met een soortgelijke ervaring of heeft iemand misschien tips of adviezen voor me!

ik zit al lang aan de pil. Mycrogynon als ik dit goed schrijf! Het groene doosje.

De afgelopen 3 A 4 maanden heb ik geen menstruatie gehad tijdens mijn stopweken.

De eerste keer had ik ook gelijk gebeld naar de dokter. Maar zij Zeiden dat het kan zijn dat de menstruatie mindert door dat je de pil langere tijd gebruikt. Vond het alsnog een beetje apart. Ik heb er tot nu toe niet eens aangedacht om het eens op te zoeken of dit kan.

Maar goed, ik ben gestopt met het slikken van de pil. En sinds maandag 8 mei ben ik in een keer gaan menstrueren. Een beetje apart. Ik had verwacht flinke buikkrampen te hebben. Maar die heb ik niet. Ik heb helemaal nergens last van. (Normaal heb ik veel krampen en pijn in mijn onderbuik.)
    En het menstrueren is vandaag ook bijna afgelopen. :0

Kan het zijn dat de pil dan toch de menstruatie heeft tegen gehouden voor een deel? Of zal het aan iets anders liggen? Zwanger kan het niet zijn denk ik, want de test van vorige week was negatief.

Is er iemand met een soort gelijke ervaring? Ander ga ik alsnog gewoon advieseren bij mijn H.A natuurlijk! Alsnog alvast bedankt

Fijne avond

2. lynole

lynole Fanatiek lid

Nov 22, 2014
    1,433
    587
    113
    Female
    Toen ik lange tijd de pil slikte werd ik ook niet altijd in mij stopweek ongesteld.
    Als je stopt met pil moet je ontpillen, hierdoor kan je menstruatie anders verlopen dan normaal.

Niesnies likes this.
  3. Kimmx

Kimmx Actief lid

May 29, 2014
    233
    46
    28
    Kapster
    Utrecht
    Ik ben sinds januari gestopt met de pil, en het klopt dat je ongesteldheid minder word als je de pil slikt. Dat had ik ook, toen ik voor het eerst ongesteld werd toen ik gestopt was voelde ik ook bijna niks. Alleen... ik zou niet te vroeg juichen want die keer daarop deed het wel behoorlijke pijn :oops:

Niesnies likes this.
  4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

Aug 2, 2015
    3,090
    2,175
    113
    Mijn menstruatie heeft nog een jaar lang veranderingen gehad na stoppen met microgynon. Laatste 2 cyclussen (na bijna 2 jaar gestopt) ineens meer kramp dan normaal. De "menstruatie" met de pil is geen echte menstruatie, aangezien er geen eisprong is.

Niesnies likes this.
  5. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Je maakt door de pil geen baarmoederslijmvlies aan waardoor er weinig op te ruimen valt. Dus zo gek is dat niet.

Niesnies likes this.
  6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Nooit last van gehad en slik al 16 jaar die pil, altijd bloed gehad in stopweek

Niesnies likes this.
  7. jabest

jabest Niet meer actief

Ik ben sinds mn laatste bevalling weer aan de pil, eerste 3 maanden gewoon een bloeding in de stopweek,en de laatste 2 maanden dus ook geen bloeding meer. Toen ik eerder aan de pil was , had ik altijd dat na 2 of 3 dagen een bloeding begon. Vorige maand dus niet gehad, en deze maand ook niet. Weet dus ook niet wat er aan de hand is. Zwanger was ik vorige maand in ieder geval niet bleek uit bloedonderzoek. Dus ik weet het ook niet eigenlijk waarom ik dit heb.

Niesnies likes this.
  8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ik heb zo'n 12 jaar de pil geslikt, een aantal verschillende. Daar jaar of 3 geleden mee gestopt om zwanger te worden en sindsdien heb ik alleen nog maar menstruatie van een dag of 3 gehad. Heb ook veel minder krampen dan toen ik de pil slikte of van wat ik me herinner daarvoor.

Ik was een beetje bang dat dat van invloed zou zijn op zwanger worden maar ben nu voor de tweede keer in 1 keer zwanger.

Niesnies likes this.
  9. Niesnies

Niesnies Nieuw lid

Jan 5, 2016
    4
    0
    1
    Female
    Grafisch vormgever
    N.V.T.
    Dankjewel allemaal voor jullie reacties Daardoor heb ik even kunnen nadenken van hoe het komt dat het zo voelt en dergelijke, en kon ik er makkelijker tegenaankijken. Normaal blijf ik dan gestresst als er zulke dingen zijn met mijn lichaam etc. Maar dit keer was dat gelukkig niet lang. Afgelopen maandag had ik al wel de eerste menstruatie dag, maar nog steeds helemaal niks. Nergens last van. Dus ben benieuwd hoe het deze maand zal lopen met de menstruatie! Bedankt allemaal voor het delen van jullie ervaringen! Heb er wel wat aangehad xx :D

Share This Page