Pff..ik moet woensdagochtend naar de kaakchirurg! En ik ben zóó bang! Het is misschien heel kinderachtig, maar als ik er aan denk krijg ik al buikpijn. Maar ik moet toch écht! M'n verstandskies moet eruit gesneden worden, lekker verhaal hé! Ben vreselijk bang voor de prik en voor de napijn, ze zeggen nl dat die napijn bepaald niet lekker is! En dan kan ik niet eens gezellig met m'n kleine meissie kletsen, zit ik met zo'n dikke wang, bah, heb er helemaal geen zin in, ben blij als deze week voorbij is. Kunnen jullie me geruststellen?
Je hoeft helemaal geen napijn te hebben hoor. Ik had er helemaal geen last van. De prik is wel iets vervelend. Vraag gewoon dat ze alles even voor je uitleggen voordat ze iets gaan doen. Enne, de dikke wang valt wel mee hoor!
geen ervaring mee, maar ik ben ook megabang van al dit soort toestanden. hopelijk valt het toch nog mee voor je. veel sterkte
ik was ook superbang van tevoren, het is toch een eng idee. mijn verstandskiezen zaten scheef onder mijn tandvlees en moesten er dus ook uitgesneden worden. eentje gaf niet mee en dat is heel wat werk geweest om die eruit te krijgen. maar het viel enorm mee! prikken deden geen pijn, trek/snijwerk had ik geen last van, had nauwelijks napijn en het was echt een eitje. echt je hoeft niet bang te zijn want het stelt echt niets voor!
Ik ben vorige week dinsdag naar de kaakchirurg geweest en het is me 100% meegevallen. Mijn kies moest er ook uitgesneden worden en ook ik was erg bang. Was nergens voor nodig, heb echt geen pijn gehad.
heb er geen ervaring mee......nog niet. Maar ik heb liever dat het naderhand wat pijn doet , dan dat je daar in de stoel vergaat van de pijn.Kan er namelijk niet zo goed tegen en kan zijn dat ik dan zo flauw val.
ik wil je suc6 wensen! ik heb er inmiddels 1 uit ook gesneden. en ik moet er nog 3.. aleen daar wacht ik nog wel fftjes mee tandartsen fobie.. helemaal voor verstandskiezen sterkte suc6!
weet niet hoe oud dat je bent, maar de kaakchirurg zei tegen mij dat hoe jonger je bent, hoe minder pijn en snellere genezing!
Kan je geen kalmeringspillen krijgen? Ik ben namelijk heel erg bang voor de tandarts. Zo erg dat is zoveel adrenaline aanmaak waardoor geen enkele verdoving werkt en ik dus alles nog voel. Doordat ik een aantal jaar niet geweest was is er helaas wel het een en ander te doen dus krijg ik nu kalmeringspillen en dat help super. De verdoving is even naar maar ook dat valt reuze mee. In ieder geval veel sterkte en succes.
Ik was ook superbang voor de kaakchirurg maar het is mee ontzettend meegevallen. Je krijgt fijne pijnstillers voor de napijn en kunt evt koelen met een nat washandje Succes
Gelukkig, het kan dus ook meevallen! Heb ook een fobie voor alles wat met tandarts en/of kaakchirurg te maken heeft. Ben helaas ook al heel wat gewend. Maar dat snijden..brr..eng idee! @marieke1983; ik ben 23, dus hopelijk valt het dan mee!
Ik ben een echte schijtert voor de tandarts maar ik ben nu 2 keer bij de kaakchirurg geweest en die zijn zooooo veel beter dan de gewone tandarts. Verdoven is even rot maar daarna voel je niks meer. Bij mij is er ook 1 uitgesneden en uit me kaak geboord. Na pijnen bijna niet gehad. alleen dat vieze gaasje wat in je kaak blijft tijdelijk is goor.
Ik vond het ook allemaal reuze meevallen! Soms een zeurende pijn, maar daar had ik pijnstillers voor mee gekregen en die hielpen goed. Zorg dat je ijsjes in huis hebt... Veel succes!
Hier is het ook 100% meegevallen! Ik moest in 2 etappes alle vier mijn kiezen eruit laten halen bij de kaakchirurg, maar de behandeling zelf is pijnloos, want je wordt heerlijk verdoofd. Ik kreeg superpijnstillers mee en een dag later zat ik alweer de hele dag op de motor met een strakke helm op mijn hoofd, geen centje pijn. Succes en sterkte!
Bij mij zijn er 3 tegelijk onder volledige narcose uitgesneden en heb er niets van geweten! En ik had serieuze panische angsten! Toen ik wakker werd lag er al ijs op m'n gezicht en dat heb ik thuis ook nog even gedaan. Resultaat: totaal geen pijn gehad (dus geen pijnstillers geslikt, alleen ontstekingsremmers maar dat moest van de kaakchirurg), geen dik opgezwollen gezicht, geen blauwe wangen... Ik had alleen last van m'n kaak, maar dat heb ik ook als ik bij de tandarts op controle ga. Bij mij moesten de draadjes door mijn tandarts uitgedaan worden (maar weet niet of jij draadjes krijgt) en dat deed wel wat pijn omdat die aan't vastgroeien waren. En omdat mijn tandarts zo voorzichtig wilde zijn, deed dat wel wat pijn. Het kan dus zeker en vast meevallen!
Bij mij lagen twee kiezen dwars en die moesten dus in 2 keer eruit gesneden worden. Aangezien ik geen gaatjes heb en dus nog nooit een verdoving had gehad (oh wacht even, jaaaren terug heb ik verdoving gehad toen een kies getrokken moest worden voor mijn beugel) was ik hartstikke bang, vooral ook omdat je dan om je heen alleen de slechte en meest heftige verhalen hoort. Ik lag te trillen op de stoel,de instrumenten lagen op mijn buik maar trilden er bijna vanaf. En wat bleek, het viel reuze mee. De verdoving viel mee en ik heb van het wegsnijden bijna niks gevoeld. Het werd ook netjes gehecht zodat er geen eten in kon komen en bij mij waren het oplosbare hechtingen dus die hoefden er niet uit gehaald te worden. De tweede keer ging ik dus ook zonder angst er heen. Je hebt naderhand wel wat pijn, maar dat is dmv pijnstillers best goed op te vangen. Als mijn andere twee verstandskiezen er nog ooit uit moeten dan hoop ik dat ze er uit gesneden moeten worden ipv trekken want ik zou er niet meer tegenop zien. Succes trouwens!