man vrij vragen ivm mijn bekkenklachten

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 22 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb zo'n enorme bekkenklachten dat ik regelmatig hulp nodig heb
    ik kan dan nauwelijks meer lopen en voor mijn kleine zorgen, verder doe ik al niks meer...ga niet meer op stap naar de stad oid boodschappen, leuke dingen met de kleine, huishouden, etc etc...

niemand kan me helpen omdat iedereen werkt en thuishulp krijg ik niet omdat mijn man gezond is en het zelf maar moet doen :(

nu heeft hij dit aangegeven op zijn werk dat hij gebeld kan worden door mij en naar huis moet om het over te nemen, er is namelijk geen andere oplossing...
    nu ben ik best wel bang dat zijn baas op een gegeven moment dit niet meer pikt

heeft iemand hier ervaring mee, of dit mag en hoe we geen problemen krijgen met zijn werk want dat is wel het laatste wat we willen!

2. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    nee sorry...maar dat is wel heel vervelend...heb zelf ook bekkenklachten maar ik heb geen kindje die hier rond huppelt...

misschien een tip....ik weet niet hoe je erover denkt maar je kunt een kdv bellen en je situatie uitleggen dat je een kindje hebt en bekkenproblemen....of ze misschien voor urgentie plek hebben voor 2 maanden?

Hier namelijk wel eens zwangere moeders gehad die bv een hernia hadden en nog 2 kids hadden waar ze niet voor kon zorgen en toen kwamen ze 2 maanden bij ons spelen en werden door papa gehaald....

het is maar een tip...

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik werk in de thuiszorg en ik heb nu een clientje van 12 weken oud. De moeder heeft een acute hernia en gelukkig heeft ze het voor elkaar gekregen dat wij 3 keer op een dag mogen komen om het kindje te verschonen.
    Het is heel vervelend maar kun je niet een particuliere hulp krijgen? Want ik denk dat ze er niet echt blij mee zijn op je man zijn werk want waarschijnlijk is dit een langdurig traject.

Heel veel beterschap in elk geval

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ken het probleem. Ik heb zelf bi en kan ook niks. Vandaag kan ik eigenlijk niet eens op een neer om mijn eigen eten te maken. Maar ik heb al 3 dagen opvang voor mijn zoontje, omdat ik normaal 3 dagen werk. Mijn man werkte op maandag en vrijdag thuis, maar dat kan ook niet lang meer. Wij hebben nu op vrijdag, hopelijk, een extra dag opvang geregeld, in ieder geval aangevraagd. En daar naast hopen we dat mijn man op maandag thuis kan blijven. Misschien met zorg verlof. Ook heb ik via de huisarts een verwijs broef gekregen voor de thuiszorg. Wij gaan dit nu aanvragen en hopelijk krijgen we het ook. Mijn man is wel gezond, maar heeft wel een baan van 40 uur en daar buiten de zorg over onze zoon. Hopelijk krijgen we dit dan geregeld. Want ons huishouden ligt nu helemaal op z'n gat. Maar of we dat dan ook krijgen is natuurlijk even afwachten. Ik zou eens naar de huisarts gaan, misschien kan die iets voor je betekenen en inderdaad een opvang regelen. Loop je ook al bij een fysio, dat is natuurlijk ook wel belangrijk. Ik hoop vioor je dat er een oplossing komt.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Het CIZ zegt ook gewoon van nou dan leg je je kindje maar heel de dag in je eigen bed en verzorg je het zo maar :confused:

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Het is echt belachelijk. Ik heb even gekeken naar het zorgverlof, maar dan krijg je nog maar 70% van je loon doorbetaald en dan nog de kosten van de extra dag opvang, dat is ook nog 70 euro in de maand en ga zo maar door. Minstens 1 keer in de week fysio a 45 euro per keer, die ik zelf moet betalen. Een beetje hulp zou dan geen kwaad kunnen. En ook daar is een eigen bijdrage voor, dus dat vraag ik niet aan als het niet echt nodig was.

7. Heb je geen vriendin ofzo die parttime werkt en je kan helpen?
    Wat naar.
    Ik was blij met de hulp van de oma's en Gui was al 7 dus kon alles al zelf.

Waar woon je?

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dit is wel heel vervelend zeg... heeft je vriend niet een gesprek gehad met zijn baas om dit te bespreken? Hij zou ook eens moeten kijken wat er in de cao staat of het even met de afdeling personeelszaken op kunnen nemen, zij kunnen hem wel vertellen van welke regelingen hij gebruik kan maken.

Als je hier in de buurt woont, kom ik je met alle liefde en plezier helpen hoor!

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Thuiszorg is aangevraagd en binnen 48 uur wordt er contact met ons opgenomen. Ik hoop echt dat we het krijgen.

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bedankt voor jullie reacties

het zorgverlof bewaar ik voor na de bevalling want ik ben bang dat we het dan nog nodig zullen hebben

hij heeft met zijn baas overlegt en vind dat het gezin nu ook voor gaat zolang het hem maar geen geld gaat kosten dus moet mijn man eigen vervoer regelen enzo!
    na helemaal goed dus want hij is niet boos oid waardoor we in moeilijkheden kunnen komen!

hopelijk redden we het zo nog 3 maandjes!

de rest erg veel beterschap en succes!

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Fijn dat zijn baas niet zo moeilijk doet. Hopelijk kun je het zo nog even volhouden.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Is je kindje al ingedaald?
    (bij mij werd de bekkenpijn toen nl. veel minder)
    Wie weet helpt dat een beetje.
    En heb je al fysio? Kan ook nog een beetje schelen.

Iig super dat de werkgever van je man niet boos is. Weer een hele zorg minder.

Succes!

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb net de vrouw van thuiszorg over de vloer gehad. Ik kom zeker in aanmerking voor hulp, maar omdat wij 2 verdieners zijn, zijn de kosten zo hoog, dat het niet te doen is. Wij moeten 250 euro zelf betalen aan eigen bijdrage. Dat is gewoon niet haalbaal. We hebben al een extra dag kinderopvang moeten regelen en dat kost natuurlijk ook extra geld, dus we kunnen zo veel kosten er niet bij hebben. Wij gaan dus nu maar kijken of we uemand kunnen vinden, die het kan gaan doen.

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    je hebt in veel gemeentes ook organisaties die gehandicapten, terminale patienten, maar ook gezinnen met jonge kinderen helpen.Dus red je het niet alleen informeer bij de gemeente of er bij jullie ook zoiets is, die kunnen bv. jou even ontlasten of even met de kleine gaan wandelen zodat je kan rusten,maar in overleg vast ook wel licht huishoudelijk werk.Gewoon evenbellen succes.

15. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Is er ook niks te regelen via je zorgverzekering? Of de huisarts?

Deel Deze Pagina