Sinds mijn zwangerschap ben ik al bijna 20 kg afgevallen, maar moet er nog 10 kwijt. Die 20 ging vrij makkelijk en snel maar die laatste tien wil al een half jaar maar niet lukken. Ben het gewoon zat om te sporten en weinig te eten. Bestaat er een ander middel om snel een paar kilos kwijt te raken, zoals afvalpillen ofzoiets. Geloof er niet zo in, maar toch ..
@Lucia ja ik moet wel vanmezelf want ik zit nou steeds thuis vanwege de misselijkheid en krijg ook erg weinig beweging zo.
Ik ga als het goed is morgen beginnen met het weightcare dieet. Dit is een combinatie van repen en shakes/drankjes en rauwkost, bouillon en magere yoghurt/magere melk. Kijk anders eens op weegclub.nl, daar zie je een hoop verschillende dieet ervaringen!
van mijn man mag ik ook niet op dieet.. dan is hij bang dat ik niet genoeg binnenkrijg.. mijn man eet hetzelfde als ik en is net te licht.. Zo raar dus.. Mijn zinde is wel chocolade.. dus daar let ik op. Alleen puur af en toe in het weekend. En ik geloof dat ik meer zou kunnen bewegen.. hoewel ik altijd ren vlieg en bezig ben.. Heb voor de zekerheid mijn schildklier laten testen omdat dat in de familie zit.. Maar die was wel redelijk.. Heb je daar ook aan gedacht?
Ik zou iig geen salami meer als broodbeleg nemen, dat is best vet. Verder mag je 's ochtends en 's middags best wat meer eten. Een extra boterham, fruit of een cracker tussendoor. dat houdt de stofwisseling goed op gang en zorgt ervoor dat je minder snoept en 's avonds niet teveel eet.
1: sla geen maaltijden over 2: gebruik een kleiner bord 3: Houd bij wat je binnenkrijgt (en vergeet niet dat alles, ook gezonde dingen, meetellen. De meeste mensen vergeten ongeveer 40% van wat ze eten) 4 Leg de schuld niet bij je stofwisseling 5 Proteine (eiwitten) zorgen voor een langer vol gevoel 6 Soep/pap zorgt ook voor een langer vol gevoel omdat het langer in je maag zit 7 Hoe meer keuze je hebt, hoe meer je eet (denk m&M's ) 8 Melkproducten zorgen ervoor dat je meer vet uit je voeding haalt en die niet opneemt 9 Sporten zorgt voor een nabrand effect waardoor je nog 24 uur extra calorieen verbrand 10 Blijf bewegen, een actiever leven zorgt ook voor meer verbranding Misschien heb je hier nog wat aan. Dit komt uit het BBC programma 10 things you need to know before losing weight. Heel interessant programma! Echt de moeite waard om een keer terug te kijken. Waren een boel dingen die ik niet wist. Bijvoorbeeld dat je van eiwitten (protiene dus vlees etc) langer een vol gevoel hebt. Dat is dus het succes van atkins enzo waar je veel protiene eet Ik heb zelf ook moeite om af te vallen. Probeer dit nu uit te voeren en het helpt wel. Ik heb zelf ook veel problemen met emotie-eten. Daar ga ik nu binnenkort een soort training voor volgen, naar het boek "Uit de ban van emotie-eten"
Daar had ik ook altijd last van, tot ik met het programma, "Evy, start-to-run" ben begonnen. Dit is een heel mooi opbouwschema voor om te gaan hardlopen van 0 tot 5 kilometer. Dus echt voor beginners... Ik had het al een tijdje op m'n mp3 staan, voordat ik echt de moed vond om er mee te beginnen. Maar eenmaal begonnen, gaf het juist zo enorm veel motivatie om ook goed op mijn eetpatroon te letten. En dat half uurtje hardlopen is echt van "mij" Even tijd voor mezelf en lekker werken aan een betere conditie en een mooier lichaam. Juist door het te doen, raak je gemotiveerd. Helaas ben ik door die vervelende sneeuw en daarna ziekte weer terug bij af (was 3 weken bezig), maar vanavond ga ik weer. Heb d'r helemaal zin in..En dan ook weer goed op m'n eetpatroon letten, want ik ben wel heel fijn 4,5 kilo afgevallen, maar de afgelopen tijd sloop het slechte eetpatroon er toch weer in. Gelukkig is mijn gewicht stil blijven staan en ben ik niet aangekomen, dus ik kan het gewoon weer oppakken. Er moet nog minimaal 5,5 kilo af, liefst nog iets meer... Dus hup, trek je jas aan en ga naar buiten. Alleen die frisse neus is al heerlijk
Bij www.valtaf.nl kan je ook bij houden wat je binnen krijgt aan calorieen en vet enz. Daar vul ik het iedere dag trouw in en probeer onder de 1500 calorieen te blijven steeds.
Leuke opsomming Soep eet ik nu ook twee keer per dag. Bij de lunch en tussendoor. Opkikker. Heerlijk.