Overleg met je rechtsbijstand wat verstandig is. Het UWV verwacht dat je na de opzegtermijn in de ww beland. Is de opzegtermijn van de werkgever ook 4 maanden? Dit kan ook langer zijn. Laat je goed voorlichten door je rechtsbijstand of dit een goede overeenkomst is of dat je hiermee je recht op ww verspeeld. Zonder de bijzonderheden uit je contract en de beëindigingsovereenkomst kan je hier totaal geen uitspraken over doen.
Alleen je werk binnen het gezin stopt toch? Je werk als assistente blijft als ik het goed begrijp? Ik vind het een zeer redelijk aanbod en wat Juul zegt, je kan er bekaaider afkomen als je het voor de rechter laat komen. Dan kunnen ze je misschien ook nog op andere gronden als assistente proberen te ontslaan vanwege de verziekte relatiesfeer op het werk door de gang naar de rechtbank voor je (bij)baan.
Je geeft toch aan dat ze als reden hebben gegeven dat ze het niet meer kunnen betalen? Dat is dan toch een geldige reden? Als je ontslagen wordt wil niet altijd zeggen dat het aan de werknemer zelf ligt. Het is in ieder geval wel ontzettend balen. Maar het lijkt mij redelijk wat ze voorstellen.
ik lees nergens dat het alleen binnen het gezin stopt, ik maak er op uit dat het helemaal stopt. denk dat je via de rechter er weing extra uit kan halen, wellicht nog wel minder, ze geven aan dat ze je niet meer kunnen betalen, als het er op aan komt kunnen ze dat vast via papieren aantonen, als de accountent dat aangeeft, mag je aannemen dat het wel zo is. zeker als ze er zo ondaan door zijn. hoe vervelend ook voor jou, die mensen moeten natuurlijk ook aan hun eigen denken, maar goed snap jou ook hoor, tis flink kloten. ik heb niet heel veel verstand van opzegtermijnen enz, maar vraag me af of die termijn in deze situatie gehandhaafd moet worden, ik denk nl niet. ik denk zelf dat je het contract even goed moet na laten kijken en dat je dan blij mag zijn met de aanbieding, hoe balen het ook is. zorg ervoor dat in het contract staat dat het initatief bij de werkgever ligt, gezien je een bedrag mee krijgt zie ik het dat ze je afkopen? en ik denk dan zelf dat opzegtermijnen enz allemaal niet gelden maar dat dit binnen de onderhandeling valt, maar goed zoals ik al zij ik heb geen vetstand van hoe het wettelijk is geregeld zo iets, ik zou het juridisch buro bezoeken, die geven je in eerste instantie een gratis advies. hebben wij ook wel eens gedaan en hebben er vaak wat aan. succes met je besluit.
Het stopt inderdaad helemaal! Wat ik begrepen heb kunnen ze me nu nog betalen maar binnen zoveel maanden niet meer dus heeft de accountant aan de bel getrokken dat ik er uit moet! En ja ze zijn aangedaan eronder , en persoonlijk zullen we vast contact houden , maar moet zakelijk gezien ook aan mijn gezin denken dus daarom wil ik natuurlijk het meeste wat erin zit lijkt me logisch! We hebben nu dinsdag een afspraak met een advocaat die gaat naar de zaak kijken! Dus ben benieuwd!