Help ik ben een vreetzak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik dacht ik maak even een topic aan..
    Ik EET zoveeeeeeeeel op een dag. Het is niet normaal..
    en ik word gewoon bijna niet vol! Met als gevolg: snoepjes, chips, chocola tussendoor..
    Ik ben nu bijna 15 kilo aangekomen, en ik was gelukkig slank, dus het valt niet op, alleen aan de straie overal zie ik waar ik groei;) haha..

Weet iemand nog GEZONDE tussendoortjes?
    want ik word s'nachts wakker met honger, en na 2 uur weer!
    Ik weet soms gewoon niet meer wat ik moet eten..
    Ik probeer er op te letten wel gezond te eten, maar als ik een sultana, rijstwafel, of ontbijtkoek op heb wil ik meer..ik eet soms s'nachts broodjes hamburger, broodje bapoa echt niet normaal.:$

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    haha! hier nog 1!!

ik vreet mezelf ook klem aan slechte dingen, ik stuur mn vent om 23.00 uur nog naar de macdonalds!

ik woog voor mn zwangerschap 58 kg (ben 1.77 m) dus was vrij slank, en ik weeg nu al 75 kg !!!!!!!!!!!!

maar tegenwoordig probeer ik het gezond te doen, want het moet er ook weer af straks en oh wat wil ik graag weer in mijn strakke spijkerbroekies!

ik eet nu tussendoor:

- zoete paprikapunten, die langwerpige zijn dat, heerlijk!
    - crackers met kaas en tomaat
    - cruesli met yoghurt
    - druiven
    - appels in partjes
    - mini komkomertjes, heel smaakvol

succes ermee, en af en toe jezelf verwennen is ook niet erg hoor! (zeg ik tegen mezelf op zwakke momenten ..)

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zette standaart een schaaltje naast de bank. Een meloen is lekker zoet om te snacken, wortels en komkommer ook.
    Ik ben 20 kilo aangekomen en binnen 1 week was ik alles weer kwijt.

Pas wel op voor verstopping, hier krijg je sneller last van tijdens je zwangerschap.

4. s1986

s1986 Niet meer actief

Kleine tomaatjes. Crackers met kaas of worst, appeltje lekkre mandarijntjes, havermout met honing!!!MMMMM Lastig he, ik loop met boodschapen doen zo min mogleijk langs de koek,snoep,chips;)

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wauw, zelfs 's nacht soms een hamburger of broodje! :$
    Die behoefte heb ik nooit gehad, voor "noodgevallen" heb ik een sultana in mn nachtkastje maar die is nog niet aangebroken.
    Toch ben ik ook een dikke snoeperd hoor! :D Vooral 's avonds voor de tv... Ik kan me dan niet bedwingen! Heerlijke choco-pepernoten, chocoladerepen, noem maar op! En als er geen chocola in huis is, dan gaat er een lepeltje in de chocopasta-pot... :)
    Dus bij mij is het voornamelijk chocola en dat is moeilijk te vervangen helaas.
    Bij mijn eerste ben ik 20+ aangkomen, ben redelijk slank van mezelf. En heb het er allemaal weer af gekregen dus dat zal nu ook wel weer gebeuren!

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hier nog een vreetzak. Ik ben tot nu toe 9 kilo aangekomen, weet niet of dit veel is of niet maar het valt me op dat het vanaf de 20 weken snel ging, echt het lijkt wel een kilo per week! Ik hoop niet dat het zo doorgaat anders komt er dus nog 14 kilo bij!!!

Ik stuur soms mijn vriend 's avonds nog naar de avondwinkel voor chocola, erg slecht, maar krijg soms gewoon zo'n trek in zoetigheid, veel meer dan ik normaal gesproken heb!!! Ik ben ook dol op chocolademousse nu, elke avond, hmmm!!!

7. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Whaaaa herkenbaar en ben niet eens zwanger.;);)

*pakt nu een overheerlijke mars..:p

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wat een lieve vriendjes als ze voor jullie op pad gaan. Dat doet ie van mij echt niet hoor! Die gaat niet meewerken aan mijn vreetbuien, is waarschijnlijk bang dat ik weer net zo groei als m'n vorige zwangerschap :D

Maar het is wel herkenbaar, ik heb ook vaak (lekkere) trek. Boodschappen doen is ook heel gevaarlijk momenteel. Neem standaard wel 1 of meer lekkere snacks mee die ook snel weer op zijn.
    Maar geluk bij een ongeluk, ik moet niet tevéél eten, want dan krijg ik echt mega last van maagzuur. Daarom blijf ik vooral 's avonds wel redelijk van het eten af.

9. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Ik ben ook van de lekkere trek sinds ik zwanger ben!
    De kikkers en muizen van nu vliegen er door heen!!
    Maar....ben nu 19 weken zwanger en is pas 1,8 kilo bij...
    Nu ben ik van mezelf echt niet slank, dus denk maar dat het daaraan ligt....en misschien eindelijk een beetje mazzel in mijn leven hihi

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    maagzuur heb ik ook veel last van ja, maar toch ook al lig ik in bed met brandend maagzuur blijf ik snoepen...stom stom stom

11. s1986

s1986 Niet meer actief

Fristi ook zoooooo lkkr. Maarja heb ik altijd weer snel spijt van.

12. Fairytale

Gelukkig ben ik niet de enige zo te lezen haha!
    appeltjes en mandarijntjes eet ik wel, alleen vult het niet..dan is het op en dan ben ik alweer opzoek naar iets anders:D

die crackers met kaas en tomaat lijkt me wel wat, dat ga ik maar even proberen.

bedankt voor de tips, ga sommige echt proberen!

meer tips zijn natuurlijk nog welkom!:D

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Indische cake vind ik ook zo lekker. Schijnt de cake met de minste calorieen te zijn, en vult heel aardig.

14. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die manlief naar de mac stuurt voor een cheeseburger....na het eten :)

Ik eet me ook wezeloos de laatste tijd, probeer te snacken op gezonde dingen maar het wil niet altijd lukken ;) Ben dan ook al behoorlijk wat kilo's aangekomen volgens mij, laatste keer dat ik op de weegschaal ging staan hier slaakte ik zo'n gil dat de bouwvakkers beneden ons stopten met werken hahahaha (was denk ik gewoon goed getimed haha)

Ik ga niet meer op de weegschaal iig......

15. Tamara84

Tamara84 Bekend lid

16 okt 2008
    688
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn met een ongetemde eetlust....

Zelf bij de eerste zwangerschap van 64 naar net boven de 100 kilo gegaan bij een lengte van 1.76.... Ging er op 4 kilo ook weer af hoor.

Nu bij deze zwangerschap ook alweer 25 kilo erbij maar tja het zal er wel bij horen want deze zwangerschap eet ik geen lekkere tussendoortjes, gebak, snoep of iets dergelijks. Wel eens natuurlijk maar met mate.

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Na 8 kilo afgevallen te zijn, is mijn eetlust ook weer dubbel en dwars terug! Opzich niet veel eten, maar vooral fout eten! Boterhammen met héél veel pindakaas en hagelslag vooral en vanillevla, vruchtenvla, gaat de hele dag door!

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh ik kan ook de hele dag door wel eten, maar ik doé het niet.... Ik wil niet te veel snoepen en daardoor te veel aankomen (lees; meer kilo's dan gebruikelijk zou zijn), dus ik probeer wel zoveel mogelijk voor de gezonde varianten te kiezen. Toch laat ik mezelf af en toe lekker gaan of dan eet ik de volgende dag extra gezond (maar wel voldoende!).
    Mijn tips;
    - fruit; druiven, appels, mandarijnen, mango's, frambozen
    - de sultana's etc. zoals je zelf al noemde
    - crackers met kaas of vleeswaar
    - ontbijtkoek
    - soepstengels
    - yoghurt met muesli
    - eierkoeken, krentenbollen (maar dan van die mini's)
    - een extra boterham (wel lekker brood!)

's Nachts eet ik niet, de hele zwangerschap niet echt behoefte aan gehad. Maar overdag eet ik gewoon voldoende. Doe jij dat ook? Want als je als basis al voldoende binnenkrijgt, zou je daarnaast wellicht niet zo'n trek moeten hebben?

Verder merkte iemand nog op dat ze tot aan de 20 weken behoorlijk snel bij kwam in gewicht; bij mij is het sinds de 25 weken echt wel stabiel en ben ik in de afgelopen 10 weken nog ongeveer 2 kilo bijgekomen....

18. misa

misa Niet meer actief

Hier ook zo'n vreetzak...! Pfff! Ik probeer door de week geen snoep enzo in huis te halen, maar dat lukt niet altijd.
    Als alternatief eet ik veel fruit, vla, yoghurt, ontbijtkoek, beschuit. Andere ideeen: sultana's, snack a jacks, kaas, brood, crakcers.

Succes..!

19. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Toastjes met Philadelphia Light en plakjes komkommer. Mmmm...

Ik ben ook een beetje snackverslaafd nu hoor, stuur mijn man ook het liefst linea recta naar de Mac, haha!
    Maar ik probeer het inderdaad een beetje gezond te houden.

Een paar blokjes minder vette kaas vult misschien ook wel goed?
    Een appeltje of zo is heel erg lekker, maar ik vind het altijd net alsof ik daardoor extra snel weer trek heb...

20. Fairytale

magickwings: Dat heb ik dus ook, als ik een appel op heb, krijg ik alleen maar meer honger.

poppedopje: Ja ik eet juist heel veel overdag, en altijd voor het slapen gaan eet ik ook nog iets, een krentebol ofzo. Maar na 2 uurtjes gaat mn maag alweer flink tekeer en MOET ik eten haha!

Heb nou alweer een kruidenboter stokbrood in de oven;)

Deel Deze Pagina