Oke ik zou graag even jullie mening willen weten. Mijn man is ingescheven bij een kerk. En krijgt eens in de zoveel tijd een kerkboekje. Nu kreeg hij gisteren weer z'n boekje. En toevallig viel mijn oog erop (kijk er normaal nooit in). Zag ik ineens allemaal gegevens van mensen die ingeschreven staan bij die kerk. (adres,telefoon nummer en email) Dus ik kijk even goed,staan onze gegevens er ook in. En zelfs telefoonnummer (die niet van ons is maar van mijn schoonvader) Ik na vraag gedaan bij mijn man,en hier is geen toestemming voor gevraagd. Mijn man vind het niet erg en wilt dus ook niet dat ik contact opneem met de contact persoon. Maar ik vind het eigenlijk best wel associaal,dat er zonder toestemming onze gegevens in een boekje word gezet. Vooral omdat iedereen die dus lid is van die kerk z'n boekje krijgt. Hoewel ik mijn man's mening respecteer en dit dus maar langs me neer leg,ben ik toch benieuwd. Stel ik me aan of vinden jullie dit ook niet kunnen
Ik vind het ook totaal niet kunnen! Je privé gegevens zijn dus openbaar voor mensen die je niet eens kent. Ze hadden inderdaad daar toestemming voor moeten vragen. Wat vreemd dat ze dat niet hebben gedaan.
ik snap je wel, ik vind het ook niet kunnen. Vind het niet prettig dat vreemde of mensen die je alleen kent van gezicht je nummer en adres hebben. Vind dat je die keuze zelf moet maken. Ik ben van de stad naar een klein dorpje gegaan en werd ingeschreven bij de kerk, terwijl ik dat zelf helemaal niet gevraagd heb. Vroeg me toen wel af hoe ze aan mijn gegevens komen, aangezien ik nog nooit naar een kerk ben geweest! Ik vind privacy moet wel een beetje gerespecteerd worden...
Nee ik vind dit ook niet kunnen. Ik zie er ook niet de toevoeging van om alle gegevens van de leden in het boekje te vermelden? Als je vragen hebt dan meld je je bij een contactpersoon of iets dergelijks en dan ga je niet alle leden in het boekje bellen.
Ik vind dat ze dat eerst moeten aangeven dat ze dat van plan zijn, dan kan iedereem die het niet wil nog bezwaar maken.
Ik vind dat je je aanstelt ja. Waar ben je bang voor? Als je lid bent van een kerk, is het gemeenteleven ook belangrijk. Mocht er dus wat zijn met je man, kunnen mensen uit de gemeente hem een kaartje sturen.
Wij staan zelf niet in de telefoonboek,hebben ook een geheim nummer. Ze hebben de telefoonnummer van mijn schoonvader ingevuld bij onze gegevens.
Bang ben ik niet specefiek ergens voor,maar vind het vooral niet netjes dat dit niet aangegeven is of gevraagd is. Mijn man staat wel ingeschreven (dit hebben zijn ouders vroeger gedaan) maar hij heeft er helemaal niks mee. Hij gaat er ook nooit na toe.
Ook al staan de gegevens wel in het telefoonboek, dat vind ik toch een ander verhaal. Daar heb je voor gekozen. Het gaat er toch om dat ze niet zomaar gegevens mogen drukken en verspreiden zonder daar toestemming voor te vragen.
Dan zou ik zeggen; pak de telefoon, bel ze op en laat je uit schrijven. Als het goed is wordt dan vermeld dat ze je dan kunnen verwijderen in het jaarboekje of hoe ze het bij jullie ook noemen. En dan krijg je ook het kerkboekje niet meer. Snap sowieso niet waarom je je bij een kerk ingeschreven laat staan als je er helemaal niets mee hebt?
@Loesje86; mijn vriend heeft ook een hele tijd ingeschreven gestaan bij de kerk terwijl hij er niks mee heeft. Zijn ouders wilden dat hij ingeschreven bleef en zou betalen totdat hij op zichzelf woonde. Daarna duurde het even voordat hij opgezegd had (luiheid)... Zo heeft ieder zijn eigen reden ervoor denk ik
Zoals ik al eerder aangaf,mijn man is daar ingeschreven. Hij vind het prima zo,en daarbij respecteer ik zijn mening dat hij het er bij wil laten. Ik ga niet voor hem bepalen dat hij zich maar moet uitschrijven omdat hij er niks mee heeft. Dat is een keuze die hij zelf moet maken. Alleen ja ik zit er zelf wel een beetje mee dat hun zonder toestemming onze gegevens doorspelen aan andere personen die wij totaal niet kennen.
ik vind dit ook niet kunnen, en eigenlijk ook niet nodig, waarom moet de hele kerkgemeenschap jullie gegevens hebben
Wat ik mij dan afvraag is waar dat dan goed voor is om iedereens persoonsgegevens in die boekjes te zetten, wat is daar de bedoeling van?
hmm wel een beetje vreemd vind ik. Hier staan er allen de adressen van de ouderlingen etc in maar niet van de mensen die ingeschreven staan bij de kerk. Je adres wordt alleen vermeld wanneer je langdurig ziek bent of overleden, zodat mensen eventueel een kaartje naar je kunnen sturen (in het laatste geval na de nabestaanden). Hier was manlief van huis uit ook ingeschreven bij de kerk, toen wij samen gingen wonen heeft hij zich uit laten schrijven.