Na een stroomstoring hebben we de inhoud van de vriezer moeten weggooien. Nu moeten we van de verzekering de waarde van de inhoud aangeven zodat zij die kunnen vergoeden. Het een vriezer met 4 laden. Compleet gevuld met brood/vlees/groenten/maaltijden. Welk prijskaartje kun je daaraan hangen?
30 euro? Maar het hangt er natuurlijk van af hoeveel je van wat erin hebt zitten. Een brood kost natuurlijk niet zoveel, maar vlees is weer 3 tot 6x zo duur als brood. Dus tja. dat is moeilijk te schatten.
Oei da's moeilijk... Weet je nog wat voor vlees het was? Dan kun je bij de supermarkt prijzen gaan kijken en zo een schatting maken. Als mijn vriezer vol zit zit daar wel meer in dan 30,- Momenteel zitten er alleen al 3 pakken BBQ-vlees in dat al rond de 15 euro kost...
Haal jij het vlees uit de verpakkingen als je het in de vriezer legt? hie zie ik aan elke verpakking of de zak van de slager welk prijskaartje eraan hangt. Maar je mag het ook ongeveer schatten hoor, hangt vanaf wat voor vlees je erin hebt zitten. 4 pakken biefstuk is wat meer waard dan een doos frikandelen.
toen wij nog een grote koelvries combi hadden nou toen hadden we er echt wel voor 80 euro inzitten als het niet meer is
Oh, ik lees nu dat je het hebt weggegooid. Hhmm, vonden ze dat goed? Je moet de spullen toch bewaren voor evt controle. Alleen snap ik dat dat met etenswaren wat moeilijker gaat.
De inhoud ligt al in de kliko. Was ivm bederf ook niet meer te bewaren. Ik denk dat we een gemiddelde vriezer hebben. Gevuld met brood van de Appie, vlees van de Appie, zowel varkenshaas als tartaar en groentes. Ook wel 2 maaltijdzakken van IGLO. Ik denk dat de waarde zo ongeveer rond de 50 euro ligt, maar hoor graag jullie mening hierover.
Wij hebben dit ook meegemaakt met die grote stroomstoring 3 jaar geleden in de Tielerwaard, en Bommelerwaard. En toen kreeg elk gezin geloof ik 50 of 60 euro. Dus dat lijkt me wel t minste. Als ik zo een beetje tel wat ik er nu in heb liggen met 7 lades, dan heb ik aan 30-40 euro dik tekort hoor! Maar ik heb ook veel vis en duurdere vleessoorten erin liggen.
Maar had je alles niet op kunnen schrijven en de bedragen er bij kunnen zoeken? Dan had je het bedrag bijna precies bij elkaar gerekend. Bijvoorbeeld: - 2 broden á 1.10 - pak hamburgers merk ... 3 euro - pak vissticks Iglo ..... etc.. etc.... Maar ik lees dat je het al in de kliko hebt gegooid.
Had ik ook wel gedaan als ik had geweten dat het vergoed wordt. Dat wist ik niet totdat ik de tip van een vriendin kreeg en contact heb gezocht met de verzekering. Toen was alles al weg. Zij gaven aan een bedrag bij benadering aan te geven. Dus vandaar mijn vraag aan jullie.
Wij hebben 5 lades, en in eentje ligt al voor ruim 45 euro aan vlees van de slager.. Totale inhoud zit denk ik wel rond 100 euro hier..
ik denk als je van alles wat hebt dat 50-60 euro wel netjes en aanvaardbaar is hoor. Hier ligt er zeker meer in.
Wij kregen vorig jaar 100 euro terug daarvoor Hadden veeeel duur vlees (biefstukken enzo) en ook 4 lades