Hoi meiden, Dit is eigenlijk een topic omdat ik benieuwd ben hoe jullie je dreumes / peuter van hun speen af hebben geholpen. Onze dochter (bijna 3) sliep nog altijd met een speen. Ik weet het, lekker lang... maar nooit had ik de rust om deze weg te halen. Want als je de rust niet kan vinden, word je kindje ook onrustig (heb ik gemerkt). Maar sinds gisteren is ze hem kwijt! #BENZOBLIJ!!! We hebben hem samen aan een ballon gehangen, die buiten losgelaten en weg was hij. 's Avonds natuurlijk huilde ze om haar speentje, maar toen ik vertelde dat de spenen fee langs kwam en een mooi cadeau zou meebrengen als ze goed ging slapen. Ging het redelijk goed. Ze was eerst enorm aan het kletsen totdat ze begon te huilen. SPEEN SPEEN!!! Mama ik ben verdrietig. Toen brak ik toch wel. Ben bij haar gaan zitten, rustig uitgelegd (nog een keer) en toen even over haar gezichtje geaaid, ze viel als een blok in slaap. Vandaag was ze na een hele dag op haar nieuwe rolschaatsen (bedankt FEE ) zo moe dat ik haar maar in haar bedje hoefde te leggen en ze was al vertrokken. Te moe om te huilen om haar speen. Ben zo blij en trots dat ze er nu dan eindelijk vanaf is... Zou het leuk vinden om jullie ervaringen hiermee te lezen
Mijn bedoeling is om hem met sinterklaas mee te geven zodat die hem kado kan geven aan kleine baby's. Maar het is nog maar een plan, uitvoering kan pas in december dan is ze ruim 2..
Ik had een Dora beloningbord gekocht, waar de dagen van de week op staan. Een week lang als ze haar speen pakte voor het naar bed gaan plakte ze ook een Dora magneet, elke vond vertelde ze er dan zelf bij dat als het bord vol was de speen de prullenbak in ging. Laatste plaatje werd geplakt, dochter verzamelde haar spenen, prullenbak open, prullenbak dicht, "nu naar bed" zei ze Man en ik keken elkaar al aan, zo makkelijk zou het toch niet gaan..... Wel dus, ze ging gewoon slapen zonder speen en heeft het er nooit meer over gehad