Hoi iedereen, Ja, je leest het goed, mijn lieve zoon is slechts 9weken oud en ik heb vandaag positief getest! Ben in shock sinds ik het weet en ik weet niet goed hoe ermee om te gaan met die verwarrende gevoelens. Ik werd n.l na 3weken al terug ongi blijkbaar, dacht dat het nog bloedverlies was van de bevalling, maar blijkbaar niet. De gynecoloog zei dat hij het niet met zekerheid kon zeggen wat die bloeding was.. Mijn vriend is heel blij want nu gaan we sneller uit de pampers zijn en de papflessen, maar ik zie enorm op tegen de zwangerschap en de bevalling terug. Raar want hij beweerde echt maar 1 kindje te willen. Donderdag mag ik op controle, maar de streepjes van de test zijn echt donkerrood dus ik ben er echt wel zeker van dat het geen vergissing is. Verder heb ik sinds mijn eerste zwangerschap echt ouders bewonderd die snel kids na elkaar opvoeden, ik twijfel er enorm aan of ik het wel aan zal kunnen, vooral als mijn lieve schat eens een huildagje heeft. Ik had nochtans gezegd dat ik het zou laten weghalen moest ik snel terug zwanger geraken, maar langs de andere kant krijg ik het niet over mijn hart als ik mijn zoontje nu zie en ik zou me enorm schuldig voelen; het is een mensenleventje (ook al zijn het nog maar een paar celletjes) en mijn eigen domme schuld dat we niet veilig gevreeen hebben en tja..ik hoop dat ik niet teveel slechte reacties krijg want ik voel me nu al niet echt top hoor Zijn er nog vrouwen die zo snel na een eerste terug zwanger waren? Ik heb een beetje gezocht en de meeste hun kindje was toch al 5 tot 7 maand oud... Liefs, Jessica
Hallo jessica, Ik geloof best dat je op het moment niet weet hoe je je moet voelen. Ik denk dat de vreugde nog wel komt. Ik zelf heb dan wel maar 1 kind en spreek dus niet uit ervaring maar laat het even bezinken en praat er nog es met je vriend/man over misschien dat het helpt. En er zijn zeker meer dames die dit is overkomen. Ik wens je heel veel succes en toch van harte gefeliciteerd en ik weet zeker dat je het aankunt Groetjes Nadine
Gefeliciteerd! Mijn zus was ook van haar 1e zoontje bevallen of 2 maand erna was ze alweer zwanger van haar 2e zoontje! Nu zit ze met 3kids.. en ze doet alles alleen! Dus.. jij kant het ook! Altijd positief blijven denken dan komt alles goed
Amaai, ik vraag me af hoe ze het doet hoor! De tijd vliegt voorbij en soms heb ik op gans de dag gewoon bijna niks kunnen doen terwijl ik vroeger een wervelwind was haha. Het is ook een serieuze aanpassing he en ik me goed aangepast heb aan de nieuwe levensstijl, nu is het precies of alles opnieuw begint brrrr... Bedankt voor de felicitaties alvast 8) Daarbij komt nog dat ik er 10u over gedaan heb om te bevallen, het ingeleid was dus volgens mij de weeen veel pijnlijker waren dan natuurlijke bevalling, de verpleegster 3x de infuus moest steken eer t lukte auw, ik een epidurale had heb, viel goed mee, dan nog een blaassonde, pfff, ik die niet kan stilzitten 10u vastgekluisterd zat aan dat bed en tenslotte ik nog een bloeddrukmeter rond mijn arm had, een hartslagmonitor voor de kleine rond mijn buik en een extra monitor inwendig op zijn hoofdje.. Toen hebben ze besloten om Levi er met de forceps, de lepels dus eruit te trekken. Ik heb trouwens die 10u niet mogen eten of drinken bah. Dan nog s ingeknipt tot achter mijn oren lol. En die knip heb ik verdomd serieuze pijnen van gehad een paar dagen na de bevalling, zelfs van geweend. En doordat het zo erg warm was ben ik na 21u na de bevalling naar huis gekomen met mn nieuwe spruit. Maar het ergste vanal vond ik die kolossale maandverbanden waarvan de verpleegster er dus 3 in mijn slip stak tegen het bloedverlies. Vergeef me mijn gezaag, maar dit spookt nu terug allemaal door mijn hoofd lol Maaaarrrr.....je krijgt er iets moois voor in de plaats he. Is wel juist maar ondertussen toch maar stressen he.
Ik geloof best dat je tegen zo een bevalling opziet hoor. Maar net zo goed gaat de 2de bevalling heel snel. Bij mijn zoontje was ik binnen nog geen 3 uur bevallen maar net zo goed dat ik een volgende bevalling weet ik hoe lang lig. Heel veel succes meid
Het zal wel heel pittig zijn 2 kindjes in 1 jaar en ik lees uit je woorden dat je de vorige bevalling nog niet eens hebt verwerkt......toch zal alles vast goedkomen. Dingen gebeuren vaak om een reden! Van harte!
Hallo! Komt allemaal goed. Denk er rustig over na ... Even mijn verhaal: Tussen mij en mijn broer zit ook nog geen jaar. Mijn moeder wilde wel snel weer een kind destijds, maar zo snel. Ik kan alleen maar zeggen dat ik het fantastisch vind om een broer te hebben die qua leeftijd zo dicht bij mijn leeftijd ligt. Mijn moeder vond het altijd wel druk, want ik heb nog een oudere broer. Tussen mijn broers zit een jaar en 4 maand. Dus zij heeft echt een zware maar fantastische tijd achter de rug. Mijn broers zijn nu 30 en 28 en ikzelf 27. Heb het altijd echt top gevonden. Je zit in dezelfde levensfase en kunt dus veel met elkaar delen.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent om zo snel alweer zwanger te zijn. Kan me ook je dubbele gevoelens voorstellen, dat je er aan de ene kant nog lang niet klaar voor bent en dat het aan de andere kant toch jouw kindje is wat daar weer groeit. Ik kan je helaas niet adviseren over twee kindjes zo snel na elkaar, maar ik wens je veel succes bij het nemen van een beslissing. P.S. Heb je berichtje verplaatst naar het onderdeel Zwangerschap, want Ik ben zwanger is het grote felicitatietopic. Groetjes, Wendy Moderator
Van harte gefeliciteerd en het komt allemaal wel goed . En een 2e bevalling gaat meestal sneller dan de 1e, Ik heb over de 1e 26 uur gedaan en de 2e 1,5 uur gedaan.
heftig meis, ik denk dat als je eenmaal een beetje aan het idee gewend bent je ook wel de voordelen ervan in gaat zien hoor! het lijkt me wel heftig voor je lijf als ik eerlijk ben (en emotioneel ook wel zomkort op elkaar),maar heej het is nou eenmaal zo... Ik wens je een fijne zwangerschap toen en geniet lekker van je ventje!
gefeliciteerd... en daar ben ik ook benieuwd na... Ik weet dat je met bv zwanger kan worden hoor... maar ik werd toen pas na 10 maanden weer ongesteld... en jouw cyclus is wel heel erg vlug weer begonnen..... groetjes, Ramona p.s. het duurt even voordat je aan het idee gewend bent... geef t die tijd!
Oh jee, dat is inderdaad wel heel erg snel en ik begrijp wel dat je er tegenop kijkt, maar wat je vriend zegt is ook wel waar. Mijn broer zijn kindjes verschillen net 1 jaar en die 2 zijn zo erg gehecht aan elkaar dat je zou denken dat het een tweeling is. Leuk om die 2 bezig te zien. Het zal je wel lukken meid!
hey ik kan me voorstellen dat je je helemaal kapot schrikt, je lichaam is nog niet eens bijgekomen van alles en dan moet je nu weer overnieuw, een vriendin van ons was 4 weken na haar 2e onverwachts opnieuw zwanger, die is letterlijk flauwgevallen toen ze dat hoorde dus ik kan me jouw reactie heel goed voorstellen, er zitten ook voordelen aan als de kleine er is hoor, tis nu ff 9 maand niet makkelijk maar je hebt straks 2 kindjes die weinig leeftijdsverschil hebben en heerlijk met elkaar kunnen spelen en zich dus nooit hoeven te vervelen, ook is je huidige kindje alweer 11 maand als de volgende komt en in die tijd heb je vast al zoveel geleerd dat het allemaal niet meer zo op je afkomt als nu bij de eerste, meid heel veel sterkte en ook gefeliciteerd! hou je aan de voordelen vast en praat erover met deskundigen...heel veel liefs xx
Hoi, ik geef flesvoeding, wou wel borstvoeding geven, maar het lukte niet. Ja, ik heb ook al gelezen dat met borstvoeding er minder kans is om snel terug zwanger te raken he, toch zijn er ook uitzonderingen in. Bij dit kindje ga ik het allesinds niet zo snel opgeven en wachten tot de melk op gang komt want had nu het gevoel dat de kraamhulp veel te snel op de fles overging en ik kreeg al voor ik stuwingen kreeg, 2 pilletjes om de melk terug te stoppen en toen ik melk had, tja, toen mocht ik geen borstvoeding meer geven door die pillen..Op 2 dagen van een B cup naar een D of zo en 1 dag erna terug mijn oude borstjes hihi. hectisch.
Bedankt voor al de lieve reacties, dit forum heeft me al dikwijls op vele vlakken geholpen en ik sta er nu ook al positiever tegenover. Het is wel een beetje spijtig dat ik mijn trainingsbroeken nog laaanngg niet in de kast mag laten liggen. Na de bevalling paste ik mijn oude broeken na enkele dagen, kreeg ze niet over mijn heupen. Ik in volle paniek lol. Na enkele weken lukte dit wel maar tot nu krijg ik de meeste nog niet dicht. Wou binnekort aan buikspieroefeningen beginnen, wat vertraging opgelopen heeft omdat ik met gekneusde ribben zit door te spelen met mijn vriend haha en tja...daar gaan de buikspieroefeningen en mijn mooie broeken he. Och ja, ik zal na deze bevalling de oefeningen wel inhalen dan.. xxx
Meid, ik wil je een hart onder de riem steken. Ook ik was meteen zwanger na de bevalling van de eerste. En zoals je in mijn banner kunt zien is mijn 2e zoontje inmiddels geboren. Ik heb wel een zware zwangerschap gehad ivm bekkeninstabiliteit (en dan echt... kon op het laatst amper lopen.) Maar ik had bij de eerste ook al een beetje last van mijn bekken en dat heeft de 2e zwangerschap veel zwaarder gemaakt. maar als ik nu mijn 2 ventjes zie dan maakt dat alles weer goed. Als je nog vragen hebt, pb me maar. Heel veel succes
Als ik het goed heb, kunnen jouw kinderen bij elkaar in de klas komen! Mijn zusje is tenminste van begin oktober en zij moet nu nog 13 worden terwijl haar klasgenoten dit al zijn en dit schooljaar dus 14 worden. Snap je wat ik bedoel? Lijkt me heel bizar om snel weer zwanger te zijn... Dus ik denk dat je gewenperiode sowieso gewoon wat langer is... Uiteindelijk komt het vast helemaal goed en zul je helemaal gelukkig zijn met 2 kleine frummeltjes