Hoeslakenvraagjes...

Discussie in 'De lounge' gestart door stefanygreat, 27 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stefanygreat

9 nov 2007
    86
    0
    0
    Hallo,
    Ik vroeg me af hoe jullie je hoeslakens vouwen/strijken? Ik krijg het maar niet voor elkaar en hier belandt het hoeslaken dan ook vaak als een prop in de kast terwijl ik het wel netjes vind staan als er een kreukvrij opgemaakt bed in de slaapkamer staat!
    Graag tips!
    O,ja, en waar vind ik goedkopere hoeslakens voor om een matrastopper, dus in de hoeken maar 7 cm hoog? Ik heb nu 100 euro per hoeslaken betaalt,maar dat vind ik toch te duur...
    xxx

2. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik heb alleen maar 1 persoons katoenen hoeslakens.
    En ik strijk ze nooit, maar vouw ze nadat ze in de droger zijn geweest gelijk op.
    En dan vouw ik het laken in de lengte door de helft en zo kan ik de hoeken van de onderkant in de hoeken van de bovenkant stoppen. (tja hoe leg je dit nou goed uit he. :) )
    En dan vouwen de kanten waar het stiek in zit automatisch wel een beetje naar elkaar toe en zo heb ik een vierkantje en die kan je dan nog opvouwen zoals je het zelf wilt.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik bedoel.
    En advies over hoeslaken kan ik je niet mee helpen.

Groetjes Tamara.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heeft ikea niet toevallig een hoeslaken wat past?
    hier beginnen ze namelijk bij 1euro50!

en wbt strijken.. hier doe ik niet aan
    hang hem op op het wasrek {of nu ik een droger heb in de droger} en vouw hem netjes op

4. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Ik vouw ook de elastieke hoekjes in elkaar. Tegenwoordig rol ik ze trouwens op. Dus allemaal rolletjes naast mekaar in de kast. Strijken doe ik niet met lakens. Heb algenoeg strijkgoed zonder dat spul. Op de matras trekt het toch wel recht.

5. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    net als het dekbedovertrek, altijd drama met opvouwen. Mijn schoonmoeder is er erg goed in, en heeft het al tig keer voorgedaan, maar blijft moeilijk :D
    Ik vouw hem ook op in het midden en dan de hoeken in elkaar

6. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hoeslakens strijk ik nooit vind het zo'n gedoe, ik vouw het gewoon zo netjes mogelijk en strak op en dan leg ik het in mijn kast, als ik op het bed doe trekt het vanzelf wel glad en niemand ziet het want mijn dekbed komt erop ;)

7. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik strijk mijn hoeslaken (met me)zelf, als ie eenmaal opligt....
    Verder word er hier ook gepropt met hoeslakens, ik heb losgelaten hahaha... ik wil niet meer dat het recht erin ligt, dan zou ik me alleen maar eindeloos blijven ergeren.

8. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    hoeslakens strijk ik niet..heb echt een hekel aan strijken...
    en ja dat opvouwen, ik kan je er niet bij helpen. Bij mij belanden ze vaak ook als een vreemd opgevouwen iets in de kast.

dat oprollen is wel een goede tip.
    doe ik met handdoeken ook. Heb 2 grote manden op een leuk tafeltje staan waar ik de handdoeken in rolletjes in heb liggen.

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik strijk mn hoeslakens nooit. ik zou niet eens weten hoe je dat voor elkaar krijgt met al dat elastiek er omheen. ik doe de boven hoeken in de onderhoeken, dan de zijkanten naar binnen vouwen (zodat het een rechthoek wordt (2pers)) en dan kan je hem verder erg makkelijk opvouwen.

dekbedovertrekken zijn hier ook een drama. meestal doen mn man en ik het samen, dan staan we gezelli met een dekbedovertrek in de woonkamer en de kat die er dan mee wil spelen.
    en ik vergeet altijd hoe ik die dingen nou de vorige keer had opgevouwen dus liggen er niet 2 op dezelofde manier gevouwen in de kast. nou, het moet dan maar, er zit toch een deur voor en als ze op bed liggen trekken ze wel redelijk strak.

liefs doris

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik pleur ze gewoon in de kast, eenmaal om je matras zie je er toch geen moer meer van.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Volgens mij moet dit topic verplaatst worden.............

12. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    waar naar toe dan Mensi? Dit gaat toch over normale hoeslakens en niet over babyhoeslakens?
    Anyway, 100 euro voor een hoeslaken? In nog geen 100 jaar! Wat een geld zeg.
    hier worden de hoeslakens nooit gestreken, gaan zo goed mogelijk opgevouwen in de kast.

13. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    strijken doe ik ze niet, ik vouw ze zo op

ik vouw hem eerst dubbel en duw de twee hoeken in de twee andere hoeken , vervolgens sla ik hem vogmaals dubbel en stop een hoek in de andere en trek de elastieke zijkanten even een beetje recht en dan gaat hij door drieen en weer door drieen

snap je :(

ik krijg altijd een netjes pakketje en die doe ik dan zo in de kast

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hoeslakens strijken.. no way. meestal als prop hier in de kast, probeer microvezel achtige hoeslakens maar eens optevouwen. dat glijdt alle kanten op.
    En de gewone gewoon dubbel dubbel dubbel en soms nog een keer en hoe het dan verder zit intreseert me niet.

Vind het niet nuttig van mijn tijd en zodra ze op het bed liggen zijn ze toch ook recht.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Haha hier ook! Er ligt toch een deken op. Zie je niet van.

Maar hoezo 100 euro voor een hoeslaken joh? What's the problem? Of heb ik daar over heen gelezen?

16. Niet meer actief

Ja klopt die topper hoezen zijn ASOCIAAL duur.. heb voor de mijne ook echt ontzettend veel betaald! 80 euro ofzo :(

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    idioot :)

18. Niet meer actief

Ja t is ook idioot maar ze hebben ze hier in de buurt nergens alleen die zo duur waren... :(

Deel Deze Pagina