Wie kan me helpen met uitleg van het zaadonderzoek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door skye81, 3 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

We hebben besloten weer allerlei onderzoeken te gaan doen om de reden van wat miskramen te achterhalen.
    Nu wilde ik vooral weten of er anti stoffen zijn in het zaad van mijn man en wat de beweeglijkheid is. En hoe het er eigenlijk over het algemeen aan toe is natuurlijk.

Ik moet de uitslagen meenemen naar Belgie en kreeg ze dus niet van de huisarts geïnterpreteerd.

Ik probeer via het internet te begrijpen wat er staat maar ik snap het echt niet...

Wie kan er even mee kijlen? Klopt het dat er niet is gekeken naar anti stoffen?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      28,5 KB
      Weergaven:
      27
  2. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh en wat betekent een protoplasmakraag? Ik vind trouwens het idee van dubbele staarten zo vies klinken...is dat normaal dat dat er tussen zit?
    Ik weet het een en ander van vruchtbaarheidsbehandelingen maar van sperma weet ik eigenlijk niets af haha

3. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

18 nov 2013
    621
    0
    16
    Helaas kan ik je er niet mee helpen. Ik hoop andere wel. Succes!

4. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Hoi, ik ben fertiliteitsanalist en er is idd niet naar antistoffen gekeken. Maar er is geen aggultinatie, dus dan is dat ook niet nodig. Als er antistoffen zijn, dan zitten de zaadcellen aan elkaar geplakt.
    Dus dat is niet aan de orde.
    Het is normaal dat er verschillende afwijkende zaadcellen in het sperma zitten. Als er maar geen trend is van 1 soort afwijking. Dan is er in de aanmaak en probleem.
    Er zitten 120 miljoen zaadcellen per milliliter semen in een daarvan zwemmen er 40% heel erg goed, 10% zwemt wat minder snel en de andere 50% zwemmen amper tot niet.

De protoplasmakraag is dat er nog een beetje rest materiaal van de cel waarin ze rijpen.

Ik hoop dat je vragen beantwoord zijn. Succes.
    Ohja ps. De uitslagen zijn niet slecht!

5. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Oh labmuisje! Te gek dat je voor me gekeken hebt! Héél erg bedankt!

Maar zijn zaad is niet echt super beweeglijk dan..maar ik hoef me daar dan geen zorgen over te maken?

Wat stoer dat je het zaad van je eigen vriend hebt onderzocht trouwens...ik herinner me dat te lezen in je onderschrift een keer.
    Alvast succes met de iui in april!

6. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Dankjewel Sunshine, jij ook succes met de icsi!

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als ik het goed lees zijn er 120 miljoen per ml en er is 5ml. Dus dat zijn 600 miljoen totaal.

40 procent in categorie a (denk ik) en 10 in categorie b.

40 procent van 600 is 240 miljoen.
    Dat betekent dat het VCM 240 is! Dat is echt goed.

Ik lees zelf hierin niets over afwijkingen oid, maar daar ben ik ook niet echt in thuis, maar hoe het mij is uitgelegd is dat dit een mooie uitslag is.

8. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Ok! Nu snap ik de vcm! Ja nu heb ik het plaatje compleet :) Dankjewel! Ik ben hier echt slecht in hoor...in interpretatie van uitslagen.
    Maar met zo'n uitslag zal het probleem vd miskramen toch echt bij mij liggen...nu verder met de vervolgonderzoeken..

Dankjewel Catmommy! Jij alle geluk met het traject waar jij in zit!

9. Labmuisje78

Labmuisje78 Actief lid

2 sep 2015
    385
    0
    0
    Dank je wel, en ja heb idd het zaad van mijn vriend onderzocht. Het onderschrift laat niet meer dan 140 tekens toe dus moest wat schrappen. Hihihi.

10. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Daar durf ik absoluut geen uitspraken over te doen, de vcm geeft aan dat er genoeg zaadcellen zijn voor een spontane bevruchting en je bent ook zwanger geworden, dus wat dat betreft geeft deze uitslag geen nieuws. Maar de zaadcellen hebben daarna ook nog wel iets in te brengen toch? Maar daar heb ik echt geen kaas van gegeten.

Dankjewel en jullie ook succes met het traject! Ik hoop dat je snel blijvend zwanger wordt!

Deel Deze Pagina