Overlijden en condoleren via marktplaats ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Scarabee, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik weet niet of het gepast is dat ik dat doe.. Maar ik heb nu al 4x in 1 maand tijd meegemaakt dat ik iets na een week nog niet heb ontvangen, en dan vraag ik via de mail of het al verstuurd is. En dan was het omdat er iemand is overleden aan hun kant. Maar ik zeg dan dus : Gecondoleerd. Maar weet eigenlijk niet of dat wel zo gepast is of dat ik ze juist beledig of iets omdat ik ze helemaal niet ken dat dan denken van 'ja tuurlijk' ofzo :)

Schrik dr steeds best van dat er iemand overlijdt en ik dat via marktplaats dan te horen krijg. En dan nog best veel in korte tijd.

Maken jullie dit ook vaak mee ? En wat zeggen jullie dan ?

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou het juist niet netjes vinden als je er gewoon niks over zegt net of er niks aan de hand is. Jij krijgt je spullen later omdat er iemand overleden is aan hun kant dan is het toch netjes dat je even gecondoleerd zegt? Vind het dus zeker niet raar. Doe ik ook. Ook wel eens dat er iemand in het ziekenhuis is komen te liggen dan wens ik ze sterkte! Denk dat ze dat wel op prijs stellen, zou ik wel doen.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zeg altijd: sterkte met het verlies!

Als ik het op marktplaats zou treffen zou ik daar aan toevoegen: wanneer ontvang ik mijn pakketje/wanneer kom je je pakketje halen?

:) Ik ben een pokkewijf wat dat betreft; zaken zijn zaken. Privé gezien ben ik trouwens wel wat minder een bitch, maar mijn vader heeft mij geleerd om privé en zakelijk gescheiden te houden en dat heeft mij nog nooit teleurgesteld.

4. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik maak het zelf niet mee maar vind je reactie prima! Wat moet je anders zeggen? En niet op reageren is ook weer zoiets.. Geen zorgen maken :).

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dat heb ik nog nooit gehad, en jij gewoon even 4x in één maand?

Maar ja wat moet je anders. Ik zou ook condoleren. Zij vertellen het jou ook, ze hoeven dat niet te vertellen.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

4x in 1 maand vind ik ook wel vaak... :)

7. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Misschien niet netjes om te vragen, maar zijn de pakjes wel aangekomen?

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh das ook een goeie ja! Ik had als afsluiter wel sterkte gewenst ook.

Ik zou t zelf ook gescheiden houden, meer omschrijven als ivm privé omstandigheden gaat het pakket dan en dan weg. Maar ik zou het dan wel moeilijk vinden om alsnog vragen wanneer ze tot actie komen zeg maar, gelukkig gaven ze zelf wel aan wanneer ze het gingen posten.

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Er zijn mensen die een overlijden van iemand als smoes gebruiken. Ook vaak: oma is ziek/moeder etc. En dan komen de pakjes niet aan of veel later. Waarom dat zo is,geen idee! Ik zou een andere smoes bedenken. Een minder lompe zullen we maar zeggen.

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    3 heb ik er al ontvangen, dat was in maart, de andere komt overmorgen.

11. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Och jee!! Dat zou ik wel HEEL erg vinden zeg als mensen dat als smoes gebruiken... Bij de 3e situatie ging het even door me heen, omdat zij best 'snauwerig' deed, alsof ik niet moest proberen om er iets van te zeggen. Maar toen dacht ik nog van 'nee zo erg zijn mensen toch niet dat ze zoiets zouden verzinnen?'

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    In al de jaren dat ik dingen koop via mp heb ik het tot nu twee keer gehad dat pakjes verlaat waren door ziekte/overlijden. Maar zij hebben dat zelf direct aangegeven dus dat vond ik wel netjes. En idd, in geval van overlijden stuur ik terug: gecondoleerd met het verlies. Ze geven het zelf aan, dan mag je ze toch ook condoleren.

13. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ik koop best vaak via marktplaats, en had t ooit 1x meegemaakt, en nog 1x wel iemand van wie ik toevallig spullen kocht van een onlangs overleden vader. Vind dit ook wel gek zo 4x in korte tijd. Of ik heb toevallig 4 mensen getroffen die makkelijk open zijn. Tijdje terug mailde een vrouw een paar weekjes lang dat ze het steeds te druk had, en daarna nog een paar keer dat ze het vergeten was. Wie weet was er bij haar ook iets gebeurd.

Ze hoeven het idd niet te vertellen..

14. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.027
    113
    Tja, het lijkt me vrij normaal om dan iets als 'gecondoleerd' te zeggen. In mijn ogen hoort dat bij de normale omgangsvormen dus ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je daarover twijfelt ;)

15. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hihi ja, ik typte dat ook steeds omdat ik het best heftig vond (2 vertelden ook de details waaraan ze overleden) maar net vanmiddag bij de 4e ging ik twijfelen omdat de 2e en 3e ook geen bedankt hadden gemaild toen ofzo. En ik weet nog dat ik toen al dacht : Was dit wel het juiste woord? En omdat - hoe leg ik dat goed uit - als ik iemand condoleer, ik ook echt meevoel met die persoon, en dat heb ik sterker bij iemand die ik goed ken natuurlijk, dus ik draaide het om en bedacht me dat ze dan zouden denken van : "waarom zou je met me meevoelen, je kent me niet eens'. Dus toen dacht ik van, dan is een ander woord misschien meer op zn plaats. Ja ik heb soms aparte gedachtekronkels ;)

Ik dacht ik kan het beter vragen op het forum voordat ik het verkeerd blijf doen ;) Maar weet nu dat het gewoon OK is om dat te zeggen :)

Trouwens laatst iemand in mn kennissenkring die was iemand verloren zei hij,en hij ging naar de begrafenis vertelde hij. Toen zei ik ook gecondoleerd, maar hij zei toen ahh joh, ik kende die vrouw niet zo goed hoor. Toen dacht ik ook 'oops', had ik dat misschien niet moeten zeggen.

Daar kwam het dus allemaal door hahahah snap je het nu beter ? :D

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.021
    1.027
    113
    Hahahaha, ja hoor!! Je doet me erg aan mezelf denken: Teveel nadenken over sommige dingen, hihi... ;)

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

*hersenspinsel*
    Misschien ben jij net als dat meisje uit de Ring, dat mensen nadat ze een mailtje van jou hebben gekregen binnen 7 dagen overlijden.

Sorry *einde hersenspinsel*

Ik denk dat het ook echt als smoesje wordt gebruikt. 4 keer in de maand zou wel heel toevallig zijn.

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Omg! Dit is eng :D ik vroeg me vanmiddag nog een fractie van een seconde af of het aan mij kon liggen hahaha t zal toch niet ? Oh my.. je zal het maar meemaken zeg.. ik hoop dat het nu bij deze 4 blijft want anders ga ik gillen

Dan zijn mensen wel diep gezonken als ze zulke smoezen verzinnen, en dan ook nog details erbij brrrr. Ik weet het niet.

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik las dit topic en nu ben ik overleden! :$ AMAZING!

Verspreid dit bericht naar 20 van je beste vrienden en stamp 3 cavia's plat met blote voeten en dan overkomt je niks.

Het werkt echt!1111!!!!

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    OMG hahahhahhaa !

Deel Deze Pagina