Dat zegt mijn vriend.... Ze moet niet zo kinderachtig gekleed want dan gaat ze gepest worden... Ik moet maar op het schoolplein kijken hoe de kinderen er daar bij lopen. De meiden van tegenwoordig lopen er juist allemaal zo bij als een mini volwassene vind ik.. Ze wordt 4! Kleden jullie je kinderen anders nu ze naar school gaan? Trek je je wat aan van andere moeders? Heb het woord Vingino al op menige rug voorbij zien komen en ik weet van mijn buurvrouwen dat z8 veel gedragen wordt. Maar ik ben totaal niet van de merken.... Ik ben benieuwd....!
Je vriend zit er helemaal naast Hier op school lopen met ze met 4, 5 en 6 jaar rond met Hello Kitty, Frozen en andere Disneyfiguren. Jeetje, daar zijn ze echt nog niet mee bezig hoor, dat komt veel later pas, elkaar afkraken op kleding
Ik denk dat smaken gewoon verschillen of het pasgeborene is of volwassene. Ik draag ook merken, mijn dochter ook sinds ze geboren is... Nee hier nog nooit in kast hallo kitty, k3, minimouse, elsa zooi etc gehad en dat hou ik ook zo graag... Gaat niet om armani etc maar gewoon leuke merken beetje design achtig daar hou ik wel van... Als dochter opeens hallo kitty zou willen mag dat wel maar vrijwillig stem ik daar niet in hihi Ben zoiezo niet en mijn man niet van hysterische roze kleuren.. Ik denk met hallo kitty zal hij de deur niet uit gaat met haar hihi.
Mijn dochter is afgelopen 2 jaar helemaal gek geweest van hello kitty, K3 en tja, frozen natuurlijk ... Het lijkt nu een beetje te verminderen (ze gaat naar groep 3), ze heeft inmiddels ook besloten dat er ook andere mooie kleuren zijn dan roze , ha ha. Als jij het leuk vindt en je kind ook, lekker aantrekken hoor. Je kindje zal echt de enige niet zijn!
Hier bijna alle meiden in de klas. Nu is frozen. Populair onder de meisjes en nog steeds cars etc voor jongens je vriend zit er naast.
Sorry maar dat soort onzin begin ik niet aan. Tenzij kind zelf aangeeft dat het iets niet wil dragen omdat het niet 'kan'. Mijn dochter wil bijv geen Dora meer kijken, sinds ze naar school gaat, want dat 'is voor baby's'. Ik weet dat ze gewoon de meiden van groep 2 napraat (combiklas). Maar goed, dan geen Dora. En als je andere kinderen ziet lopen in Vingino en Z8, om dan daarom zelf ook die merken te gaan kopen. Dat vind ik eerlijk gezegd echt comleet idioot. Ik heb dat nooit gedaan allemaal. Mijn kinderen zijn nooit gepest en de oudste geeft nu zelf aan dat ie echttt geen dure merkkleding gaat kopen van zijn kleedgeld later. Want dat vind ie nergens op slaan. Ik vind het ook eigenlijk een slechte boodschap om aan je kind te geven.
Ik hou er ook niet van, maar zie op school hele disney legioenen voorbij komen. Maar ook allemaal dino's en dergelijke. Lange tijd hebben mijn kinderen er niet naar getaald, maar de jongens beginnen er nu ook mee. Spiderman, Minions... Ik heb me er maar bij neergelegd. Gedeeltelijk...
Het zal denk ik erg verschillen per school, hier heb ik bijna nooit een Disney figuur op een kind op basisschool gezien, behalve tijdens carnaval. Ik snap de link met 'dure merken' eerlijk gezegd totaal niet. Als je je kind in Hema en v&d collectie kleedt hebben ze nog steeds geen Disney poppen op hun kleding hoor..
Hier barst het er van tot en met groep 3. Maar of dat nu wel of niet zo is, ik leer mijn dochters liever dat ze moeten dragen waar zij zich fijn in voelen. Er zullen altijd mensen zijn die er iets op of aan te merken kunnen hebben, maar als zij zich fijn voelen en het mooi vinden: doet die mening van een ander er dan zoveel toe? Merk bij de middelste en oudste dat het ze ook echt niet kan schelen wat een ander van hun kleding vindt of dit nu een hip merk is, Disney, een misschien wat vreemde combi of juist compleet gestyled. Maar wij zijn als ouders zelf ook nooit geweest van het achter de meute aanlopen. Wij kleden ons naar wat wij fijn en mooi vinden, niet perse naar bepaalde trends of met bepaalde merken. Zo waren wij als kinderen en dat geven wij onze kinderen ook weer mee. Gewoon omdat wij het als heel fijn hebben ervaren trots te zijn op wie wij zijn en dat kleding vooral iets moet zijn wat jijzelf als fijn ervaart: niet wat een ander mooi vindt.
Ik zou echt niet weten waarom je dat niet aan zou trekken. Als je kind dat leuk vind...gewoon doen. Ik heb er zelf niets mee en ja onze dochter loopt oa veel in z8. Maar daarover heeft ze regelmatig haar knaloranje, spuuglelijke koningsdagjurk aan als we boodschappen gaan doen . We don't care. Ik leer m'n dochter graag dat ze zichzelf mag zijn en dus ook moet dragen wat zij wil.
Hier ook geen dure merkkleding. Kunnen we helaas niet betalen. Dus onze kinderen zullen nu gepest gaan worden met hun mooie nette H & M, HEMA en C & A-kleding? Omdat andere ouders het te min vinden? Want het komt bij de ouders vandaan en niet bij de kinderen. Die leren hun kids namelijk dat alleen merkkleding goed is en de rest niet! Zo voeden wij onze kids gelukkig niet op. Hier zelf ook geen merkkleding gehad vroeger. Heb het niet gemist en ben ook niet gepest. Sterker nog, kreeg op een gegeven moment juist een hekel aan merkkleding. Mede omdat sommige (SOMMIGE dus!) mensen met merkkleding zich duidelijk verheven voelen boven een ander.
Nee zo ben ik ook niet opgevoed hoor en dat wil ik ook graag zo overbrengen op mijn meiden! Ik zorg er altijd voor dat ze er leuk uit zien! Die Hello Kitty shirtjes heeft ze van oma gehad die zal ik zelf ook niet kopen. Maar ze heeft ze graag aan dus dan vind ik het best. Ik zal hem even zeggen dat het best kan trouwens 😉
Maar hoe kom je bij zulke verhalen? Ken jij kinderen die gepest worden omdat ze kleding van c&a oid dragen? Denk je echt dat kleuters daarop letten? ken je zelf ouders die hun kleuters leren om kinderen te pesten die geen merkkleding dragen? Of heb je het bovenstaande gewoon verzonnen?
persoonlijk hou ik niet van die disney figuren, hello kitty etc op shirts maar kinderen vinden het geweldig en voor die leeftijd vind ik het helemaal niet kinderachtig gelukkig kleed ik mijn kindje nog maar er zal ongetwijfeld een tijd komen dat ie ook met cars en spiderman shirts wil lopen zolang het op sokken en pyjama's is vind ik het prima hier veel z8, name it maar ook h&m heel soms shirts en broeken van C&A al vind ik dat meestal flut kleding maar als een ander dat mooi vind prima toch?
Ik ben nu een beetje uit de kleuterlperiode maar als ik de kleuters zie lopen is het zeker allemaal Frozen Kitty Planes etc Wat een raar idee om te zeggen dat dat niet zou kunnen en mogen in de kleuterklas. Vingino is nu juist een merk wat wel erg anno 2007 is. Toen ging mijn oudste kind naar school en liep de halve school met hetzelfde vingino shirt haha
hier heeft de kleuterjuf ooit de opmerking gekregen: kijk juf wij hebben dezelfde schoenen (van die uggs). maar die van mijn zijn wel van het echte merk en van jou niet! Haha maar dat komt heus niet uit het kind zelf. hiet krijg ik veel merk kleren van mijn schoonmoeder. zelf koop ik de kids leuke kleren met leuke prijsjes. en vind het zelfs vervelend om deze merk kleding aan te doen voor school of zo. dat is begot zo duur geweest. en ik wil niet dat ze minder verven of ravotten omwille van de dure kleren die ze aan hebben. het me er maar bij neergelegd dat als schoonmoeder zoveel geld wil uitgeven aan kleren dat ze evenzeer zullen gedragen woren en versleten worden. want houden als goede kleren werkt tocht niet want dan zijn ze 1 of 2 maar aan geweest voor ze teklein zijn. gelukkig heeft ze wel smaak wat kleren betreft. en dan lopen mijn kids in een dure jack wolfskin jas over de speeltuin. dan denk ik soms wat denken de mensen van mij dat ik mijn kind zo een dure jas koop...
Kleuters niet, maar kinderen daarboven wel. Ik weet dat het nog steeds gebeurd (omdat een kind in een wibra broek loopt en niet in een ow zo belangrijke vingino spijkerbroek...) Bij de kleuters hier zie ik van alles voorbij komen. Van z8, vingino, hema, v&d, prints; ach tis maar waar mijn dochter zich goed in voelt. Hier dus de ene dag een spijkerbroek van de H&M met een Z8 shirt erop. De volgende dag een rokje met een frozen shirt (ze is dr knettergek van). Het maakt mij niet uit, zolang het maar netjes en schoon is.
Ik weet niet hoe je aan deze verhalen komt maar loop al heel wat jaren mee op de basisschool maar echt nog nooit meegemaakt of je moet op een of andere klasse school zitten.
Beetje harde reactie... Kleuters zullen niet op merken letten, maar kinderen letten wel op elkaar. En kinderen horen en zien wat hun ouders doen. En ik denk dat er genoeg ouders zijn die wel op de merkjes letten. Over een paar jaar wordt er wel gepest, omdat een kind niet de "juiste" kleding aan heeft. OT, hier in de kleuterklas komt er van alles voorbij. Maar wel weinig dure merken. Ik snap eerlijk gezegd niet dat als de halve klas een bepaald merk draagt, ik die ook zou moeten kopen. Kies ik juist voor iets anders, kan ze haar kleren na de gymles tenminste weer terug vinden... Mijn kinderen dragen wat goed past, ik leuk vind en kan betalen.
Er zijn ook duurdere merken die Disney gebruiken (bv. Desigual) en goedkope kleding zonder. Ik zie de link dus ook niet zo. Hier zit er van alles in groep 1, 2 en 3 (en daarboven ook, maar dan minder Disney ed).