Ja die andere keren wist je het natuurlijk niet, maar nu wel. Ah ja oke maar goed ik weet niet of hij mentaal bijv. nog erg jong is. Je kan er beter samen voor gaan uiteindelijk dan op deze manier zwanger raken en er alleen voor staan.
Daar was hij dan weer geen voorstander van.. ik snap hem soms ook echt niet hoor. Net zoals dat de dokter ons aanraad om met condoom te vrijen, dat wilt hij ook niet. Dus wist hij ergens toch dat er altijd wel een kans is om zwanger te geraken. Nu net betrapte ik hem erop dat hij een huis aan het zoeken is voor moest ik zwanger zijn, zodat we groter kunnen wonen. Dus volgens mij weet hij het zelf niet goed en heeft hij een beetje last van koudwatervrees.. ik ben natuurlijk ook meer voorstander van samen een kindje op te voeden! Maar het zou me alleen ook wel lukken, weet dat ik heel veel steun heb gelukkig van familie en vrienden
Geloof me, aan die steun van familie en vrienden heb je niet zoveel. Ik heb zelf ons zoontje de eerste 1,5 jaar alleen opgevoed (lang verhaal, ongepland zwanger, we waren 19/20). Ik dacht ook ‘oh dat doe ik wel’. Tot ik een huilbaby had. En ja, ik woonde nog bij m’n ouders en m’n moeder hielp me maar je moet het echt zelf doen. Slaaptekort icm een baby die non-stop huilt maakt je gek. Het is echt geen rozengeur en maneschijn om een baby alleen op te voeden. Dat is een ideaalplaatje. Jullie hebben dus ook nog geen ruimte voor een baby? Misschien handig om dan sowieso eerst eens in deze lastige huizenmarkt te gaan zoeken.
Ik snap heel goed dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is! Echt waar, maar moest ik nou zwanger zijn zou ik het niet over mijn hart kunnen krijgen om het weg te laten nemen. Omdat het gewoon mijn droom is.. snapje wat ik wil zeggen? En we wonen in een app nu, met 1 kamer extra dus er zou wel plek zijn maar hij zou graag blijkbaar groter wonen, ook al zou het in het begin hier zeker wel lukken! Maar klopt wat je zegt, een huis vinden nu is een ramp..
Dit is niet de manier om die droom waar te maken. Laten we hopen dat je nu niet zwanger bent, die kans is gelukkig niet zo groot. Veel succes in ieder geval en maak een afspraak bij de huisarts voor andere anticonceptie misschien.
Ik vind het persoonlijk een beetje zijn eigen schuld, omdat hij niet achter een condoom staat en achter de morning after pil. Denk dat ik wel mijn eigen keuze hierin kan maken en moest ik zwanger zijn hou ik zeker dit kindje. Je kan nooit weten of je samen blijft met je partner, hoeveel ouders gaan uiteindelijk toch uit elkaar? Zoals mijn ouders bijvoorbeeld. En toch heb ik een hele fijne opvoeding gehad en niets om over te klagen! ik moet de 20e bloed laten nemen dus ga sowieso dat even afwachten en dan kan ik andere anticonceptie idd wel overwegen!
Ik vind je eigenlijk een beetje dubbel praten zo.. Als je al 2x eerder zwanger bent geweest tijdens de pil en je had diarree dan onthoud je het toch even om eventjes niets te doen totdat je pil weer werkt? Tenslotte hij is het niet eens met condoomgebruik oke kan, je zegt de morning after pil is hij ook geen voorstander van en daar luister je netjes na, maar dat hij geen baby wilt word compleet in de wind geslagen. Lijkt meer dat je de keuzes maakt die jou goed uit komt, begrijp me niet verkeerd ik snap je wens heel goed, maar dit is niet de ideale situatie. Zoiets beslis je samen. En ja je kan altijd uit elkaar gaan maar dan word er nog met liefde gezorgd voor je kind. Hoe denk je dat je kindje zich straks gaat voelen mocht het mis gaan en jij krijgt na je hoofd jij wou het kind ik niet? Ik zou er toch goed over nadenken en een goed gesprek voeren op een rustig moment. Mocht hij bij zijn standpunt blijven dan andere anticonceptie nemen of dan toch uit elkaar gaan als jij die wens wel hebt
Het is ook heel dubbel vind ik.. ik wil een kind, hij ook tot ineens een halfjaar geleden. De diarree was over tot we terug opnieuw seks hadden.. dat was het "probleem" :/ ik twijfel gewoon heel erg of hij gewoon koudwatervrees heeft of het echt niet ziet zitten, hij draait met de wind.. ik probeer er met hem vandaag nog eens over te praten hoe het nou juist zit! Ik snap je reactie maar denk niet dat het kindje geen liefde van hem zou krijgen... dat zou ik wel heuuul gek vinden.
Ja mannen zijn soms heel ingewikkeld, enigste manier om er achter te komen is praten, geen verwijten en rustig blijven. Dus niet ja half jaar geleden wou je ook nu niet dus we doen het wel. Nee gewoon een half jaar geleden zei je dat je het ook wilde en nu niet wat is er verandert Zo af en toe ben je jip en janneke taal nodig haha
Je weet toch dat je bij extreme diarree een volledige week geen onbeschermde seks mag hebben hé. Indien je een pil vergeet/overgeeft/diarree hebt moet je echt een week de pil correct slikken, eer hij weer voldoende bescherming biedt. Het is niet omdat je diarree over is, dat je direct al weer safe zit.
Ik denk dat het niet zo goed binnenkomt bij haar omdat zij wél erg graag zwanger wilt worden.. dus ze trekt een beetje haar eigen plan heb ik het idee.
Maar dat is niet aan jou.. dus als het koudwatervrees is dan moet er maar gewoon een kindje komen omdat JIJ dat wel wil? Nee is ook gewoon een antwoord hé en dat heb je dan gewoon te accepteren. Overigens vind ik het erg bijzonder wat je allemaal overkomt. Zwanger door de pil heen (meer dan 1x) en dan nu diarree waardoor je pil ook niet goed zou werken. Het komt op mij eerder over als bewust omdat je kinderwens zo groot is.
we hebben erover gepraat en het was idd koudwatervrees. Dus er is niets meer aan de hand, ten tweede zoiets zou ik NOOIT achter zijn rug doen maar dan ook nooit én toen hadden we samen nog een kinderwens en waren de 2 kindjes erg welkom. Ik snap niet wie jij bent om mij zo te beschuldigen van iets? En eigenlijk moet ik me niet eens verantwoorden maar als er iets is waar ik niet tegen kan is het vals beschuldigd worden
Zie je niet wat je zelf allemaal typt? De ene dag zou je vriend je buiten gooien, nu is t ineens 100% goed, heel vreemd… en ik vind het ook een beetje gek dat je allerlei merken testjes in huis hebt terwijl je niet zwanger wilt worden?
Je hebt allerlei merken testen in huis en er al een aantal gedaan, baalt zelfs er van dat je geen ovu-testen hebt gedaan, begint direct foliumzuur en magnesium te slikken, hebt ondertussen de huisarts al benaderd voor een bloedtest. En dat allemaal in een tijdsbestek van nog geen 7 dagen. Dat is nou niet de reactie die je verwacht als iemand mogelijk door de pil heen zwanger raakt terwijl haar partner ondertussen dreigt met het op straat zetten omdat de zwangerschap zo ongewenst is van zijn kant.
Gek vraagje wellicht hoor, maar als de eerste 2 zwangerschappen (die door de pil heen kwamen vorig jaar) zo gewenst waren door beide ouders en jullie op die momenten beide een kinderwens hadden, waarom was je dan nog aan de pil? Dat staat een beetje haaks op je verhaal nu
Mag je zeker vragen! Geen probleem hoor. We waren aan het kijken voor een huis, en bijna alles was geregeld en toen is dat toch niet kunnen doorgaan. Daarna ben ik ernstig ziek geworden en ben eigenlijk nog maar sinds kort terug genezen verklaart. Nu zijn we terug voor een huisje aan het kijken
Je bent nog steeds ernstig ziek, maar genezen verklaard? Die vat ik ff niet denk ik. Als je ernstig ziek bent, dan wordt je niet genezen verklaard lijkt me.
Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt. Ik ben ernstig ziek geworden recent na de 1e miskraam (vorig jaar in mei ben ik ziek geworden) en ben nu sinds kort (sinds januari) terug genezen verklaard!