Volgende maand mag ik eindelijk voor een nieuwe telefoon. Heb nu een HTC en ben er echt helemaal klaar mee.. Ik dacht mijn keuze al gemaakt te hebben voor een nieuwe telefoon. De Samsung S4 mini. Maar nu heb ik ook de nieuwe Iphone gezien, lag een dummy bij de MediaMarkt, en nu ben ik dus aan het twijfelen. Wat zijn de voor en nadelen van een Iphone? Kom maar op zou ik zeggen.
Ik kan ook geen nadelen bedenken. Had hiervoor een aantal jaren een Samsung maar wil nu nooit meer iets anders dan een iPhone!
Voor android zijn er meer gratis apps. Ook de betaalde apps zijn gratis te krijgen in de black market. Verder zit je niet vast aan itunes. Het ligt er ook maar net aan wat je er allemaal mee wilt doen. Als je hem gewoon normaal gebruikt is een apple voldoende, maar wil je er uitgebreide ingewikkelde dingen mee doen is een android handiger aangezien die meer te manipuleren is. Ik bekijk het altijd zo: apple is voor jan en alleman en android voor degene die meer wil/kan. (dit voor telefoons, voor pc is het verhaal anders)
Klein scherm I tunes Dure apps Doe mij maar Samsung. Heb zelf de Note 2 en ben er meer dan tevreden mee!
iPhone en ik wil nooit anders meer. Heb 1 betaalde app (whatsapp) en de rest is gewoon allemaal gratis. Bijkomend voordeel is dat het super makkelijk synchroniseert met Apple tv, iMac en de iPods. En mijn man en ik delen onze agenda zooooo handig. Nooit meer dubbele afspraken.
Android is een 'open' systeem en apple 'gesloten'. Dit houdt in dat apple minder virusgevoelig is dan android. Android kan iedereen apps op knallen voor de iphone moet dat bijvoorbeeld eerst gecontroleerd worden voor hij in de app store verkrijgbaar is. Ik ken verder geen nadelen aan de iphone.
Hmm ik zie dat net anders... Apple is voor mensen die gewoon iets willen dat uit de doos meteen werkt en ook altijd werkt. Androidphone is meer om te prutsen, te spelen, te customizen.... Grootste nadeel van de iPhone vind ik trouwens dat je hem echt niet moet laten vallen. Grootste nadeel van Android is dat je de software nogal stuk kunt maken tijdens het prutsen. (En nee...prutsen is leuk.. Dus niet perse negatief bedoeld)
Ik heb altijd Nokia's gehad en nu al twee jaar een iPhone. Voor mij ook niks anders meer. Het werkt altijd. Hoe vaak ik al tegen m'n man heb gezegd dat hij toch beter een iPhone had kunnen kiezen (hij heeft htc). Laten vallen moet je mee uitkijken ja, maar met een goede case erom heb je al veel bescherming. Mijn abonnement loopt komend voorjaar af en dan ga ik waarschijnlijk voor de iPhone 5.
De iphone 5 heeft geen glazen scherm meer dus met vallen is het met de iphone 5 veel minder als met de 4/4s
Ik heb nu een jaar een Iphone en als hij werkt is het een prima toestel... maar .... ik heb hem al 4x op moeten sturen voor een defect. Super irritant...
Nou ik heb nu HTC, en dat wil ik nooit meer. Loopt gemiddeld 3x per week vast, dusdanig dat hij zichzelf opnieuw moet opstarten. Wat ik met mijn nieuwe foon wil, is natuurlijk gewoon bellen en gebeld worden. Op internet kunnen. Whatsappen, twitter, facebook en Instagram. Dat zijn de 4 apps die ik het meeste gebruik. Ohja en youtube. Mijn huidige telefoon is ook mijn wekker, en mijn agenda. Dit is wat ik ook wil op mijn nieuwe telefoon.
Dat kun je met zowel een iPhone als een Samsung prima.. Het is maar net wat je fijner vind werken denk ik
Ik heb zelf niks met Apple. Hier een Samsung en Androidfan. Wat ik ook wel handig vind, is dat waar je ook bent, je via Google Play apps kunt laten downloaden op bijvoorbeeld je tablet die thuisligt. Weet niet of dat met de Iphone ook kan trouwens. Verder zijn er veel meer gratis apps in Google Play dan in Itunes. En Google Play is inderdaad virusgevoeliger dan IOS, maar het is sowieso altijd verstandig om een virusscanner op je tablet en telefoon te installeren.
Een vriendin van me vertelde me, dat er voor de Iphone een app, is waarmee je elke dag een gratis app kunt downloaden?
Ik denk wel dat Apple / Iphone het beste is. Maar hier dan toch wel de keuze voor Samsung gemaakt omdat dat simpelweg goedkoper is. Ik ga echt geen abonnement van 50 euro (oid) per maand aan om een Iphone te hebben. Hoe mooi, goed en prachtig ie ook is.
Nee, dat ben ik ook niet van plan. Wil alleen een Iphone overwegen als het betaalbaar is. En ik vrees dat een abbo met die nieuwe iphone onwijs duur gaat zijn. Maar daarom kan het geen kwaad om er nu alvast over na te denken.