Kerstsfeer zonder kerstboom

Discussie in 'De lounge' gestart door megacarls, 6 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. megacarls

megacarls Niet meer actief

Wij zetten eigenlijk elk jaar een kerstboom maar de geschikte dreumes-veilige plek die we hadden bedacht toen S 1,5 jaar was en een gevaar voor de boom was is nu bezet door het plekje/altaartje voor L* wat we niet willen verplaatsen.

Nu hebben we dus geen veilige plek voor de boom en met N als 1,5 jarig kerstboom-gevaar willen we dit jaar geen kerstboom zetten.

Hoe creëren jullie kerstsfeer zonder kerstboom?

Geen huisjes/beeldjes/dorpjes of dingen die gekocht moeten gaan worden voor 1 jaar.
    Wel; lampjes/kaarsjes (op veilige plek)/versieringen die normaal in boom hangen op andere plek/krans etc.

Dank jullie wel!

2. Misschien een kerststuk op tafel zetten? :)

3. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    2 kleine (neppe) kerstboompjes in het raamkozijn of op een dressoir?

Mini kerstballetjes in een leuke schaal of vaas

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Kerst takken versieren en ophangen.

5. megacarls

megacarls Niet meer actief

Een kerststuk is niet veilig. Op alle hoeken kan de kleinste erbij dus die trekt het kaal en eet het op.
    Nepboompjes voor raam kan, maar dan maar bij 1 raam. En ik hou van symmetrie ;) .
    We hebben een nepboompje wat ik bij het plekje vsn L weg zet.

Blijf spuien!

6. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

een lichtjes gordijn in het raam hangen?....ik heb dat zelf ook, vind het erg gezellig:)

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben geen boom, maar in beide vensterbanken takken met lampjes, en ook op de schouw. Her en der hebben we wat rieten klokjes en sterren hangen en overal waxinelichtjes :)

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Misschien met wasitape een kerstboom op de muur tapen of een houten boom met ballen en als kids naar bed zijn de lichtjes aan?

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Een guirlande boven de raam hangen met ballen en andere leuke dimgen erin.
    Ik had ze ooit op de vensterbank liggen maar begrijp van jou dat dit niet veilig ligt bij jullie?

10. minon

minon Niet meer actief

Heb je op tafel een dienblad ofzo met decoratie staan? Ik heb nu kerstballen in een wijnglas gedaan en daar lampjes op batterijen tussendoor. Desnoods in een plastic wijnglas. Als je een lampjessnoer hebt kun je ook heel leuk op het dressoir doen. Koop je een zal watten bij een tuincentrum die tegen hitte kunnen (2 euro ofzo) en dat stop je dan helemaal in en om je lampjes. Heb je 'sneeuw'

11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Buiten een boompje in een pot :)

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Hier ook geen boom, gewoon niet handig met 1,5 peuter en een labrador. Die zelfs constant de stoel omver loopt..

Nog niet aan begonnen hoor.. Maar..
    Ik heb van die grote rotan kerstklokken. Die hang ik op in het raamkozijn. Met leuke linten aan de gordijnroede.. (Nu word ik deze een beetje zat.. Misschien verkoop ik ze toch via fb)

Ik maak wat kerststukjes, die ik hoog kan wegzetten..(even wat groen snoeien bij opa zijn tuin)

Ik heb ze nog niet kunnen vinden, maar ik heb hem ooit gehad.. Een kerstboom die je ondersteboven aan je plafond hangt. De lichtjes gaan dan aan via je lampknopje.

Anders ga ik iets maken wat ik boven de eettafel kan hangen, ik vermoed een grote krans.. Met lampjes en wat ballen, die ik met linten eraan laat hangen.

Wat gezellige (kerst)kussens op de bank.. Een mooie krans aan de deur.. De schilderij vervang ik tijdelijk door wat anders, meer in kerststijl.. Misschien wel bij de action een groot canvasdoek halen en deze in kleur schilderen en met tape een kerstboom maken en zo er ballen eraan vastmaken. Of dat lukt.. Of een leuke rendier.. Ach de inspiratie komt wel als ik eraan begin..

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Even wat ideetjes:

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik lees mee. Mijn man wil geen kerstboom....

Deel Deze Pagina