7 WEKEN, 2 DAGEN ZIEK, UWV AAN DE TEL

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jubbos, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik snap het niet, zit in mijn 7e week heb mij gister ziek gemeld vanwege 24/7 misselijk zijn en heb me vanochtend beter gemeld(morgen weer beginnen) word ik net door het UWV gebeld waarom ik ziek ben, ik snap het niet, jullie?

groetjes,

marlous

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Het UWV informeert volgens mij gewoon even naar je gezondheid. Hier is toch niets raars aan? :oops:

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Wat snap je dan niet?
    Als jij je ziek meldt om zwangerschapsgerelateerde klachten dan kan jouw baas jouw loonkosten terugkrijgen van het UWV. Hij zal ze wel gebeld hebben.

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ow dan zal ik het wel niet begrepen hebben maar schok er gewoon een btje van... heb nare ervaringen gehad wbt mn vorige werk en ziek zijn..vandaar

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben een maand ziek geweest, mijn baas heeft ook het uwv daarover ingelicht omdat het door de zwangerschap kwam, maar ik heb nooit het uwv aan de lijn gehad. Ik vind het dus wel een beetje raar dat ze jou gelijk bellen!

6. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Mij hadden ze ook gebeld na een week ofzo. Gewoon even om te vragen wat de klachten waren en hoe het ging. Toen ik dat had verteld zeiden ze voldoende te weten en dat ze niet meer zouden bellen. Ik vond het persoonlijk niet echt vervelend, ik vond het meer belangstellend, maar het scheelt misschien ook wie je van het UWV aan de telefoon krijgt.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Het was zeker uit belangstelling maar ik snapte de link met UWV niet, moet alles nog ontdekken maar blijkbaar hoort het zo...das wist ik niet.
    Toen ik zei dat ik morgen weer ga werken was het ook prima...

bedankt voor de reacties!1

8. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Mij belden ze ook na een paar dagen hoor. Ze willen dan gewoon weten of je enig idee hebt hoe lang het duurt en wat de klachten zijn omdat je werk denk ik altijd aangeeft dat het om zwangerschapsgerelateerde klachten gaat, zodat je baas ze kan verhalen op het uwv. Dus dan is het eigenlijk wel logisch dat zij ook even contact met je opnemen.

9. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Omdat het UWV je salaris (ziektegeld) betaald. (via je werkgever dus daar zie je zelf niets van)
    Dus hebben ze wel soort van "recht" om te weten wat je mankeert. Je bent trouwens niet verplicht dat te zeggen. Als je het niet wilt zeggen kunnen ze je naar een bedrijfsarts sturen enz.

10. mamatwan

mamatwan Actief lid

18 jun 2008
    112
    0
    0
    maastricht
    heeft met "belangstelling in jou" trouwens niets te maken dat ze bellen, dat heeft te maken met het soort contract dat je werkgever heeft met het UWV.

bij ons wordt je standaard na 2 dagen gebeld als je bent ziekgemeld, ook als je ochtend van de tweede dag weer wordt beter gemeld (vertraging in verwerking)

maar bij m'n vorige werkgever helemaal niet, ook niet na 2 weken ziekmelding (is goedkoper dan controlecontract bij UWV)

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik had me op woensdag ziekgemeld en werd op maandag gebeld. Ik ben voor 2 uur per dag ziekgemeld en werk de rest van de dag dus nog wel gewoon. Maar dat soort gegevens hadden ze helemaal niet. Zij krijgen alleen de melding dat ik ziekgemeld ben ivm zwangerschap (met een griepje wordt ik nooit gebeld) en bellen dus even om te kijken hoe erg het is en of je weer kan gaan werken. Ik heb met hem afgesproken dat hij eind oktober nog even terug belt omdat we niet verwachten dat ik weer meer kan gaan werken. En mocht ik tussentijds nog minder gaan werken moet ik hem ff bellen. Het is dus idd ff om te kijken of je ziek bent ivm bekkeninstabiliteit oid waardoor je waarschijnlijk tot de bevalling niet (of minder) werkt. Of dat je je ziek hebt gemeld ivm misselijkheid, waardoor je meestal wel weer aan het werk kan na 16 weken (of eventueel een paar uurtjes per dag als je je goed voelt)

Is dus een soort 'belangstelling' om te kijken of je weer aan het werk kan ;)

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik ben ook tijdens mijn vorige zwangerschap gebeld door het uwv, maar vond dat totaal niet verkeerd.
    er zijn zoveel mensen die misbruik maken van de ziektewet dat ikzelf blij ben dat ze 'controleren' of hoe je het ook noemen wilt.

toen ze mij belden dacht ik eerst ook, van o o wat is er nu aan de hand, maar ze vroegen idd hoe het met mij ging en of ik zelf dacht dat ik binnenkort weer meer kon werken, toen ik uitlegde dat dit van de vk niet mocht was het ook prima. ze waren erg aardig en begripvol.

joyce

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mij hebben ze ook gecontacteerd toen ik me ziek meldde.

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb dus ook zoiets meegemaakt, kan mijn weekend goed verpesten vooral ik nu net thuis ben van het ziekenhuis, 2 dagen gelegen en dan geconfroneerd worden met zoiets gatverdamme.

Ik ben sinds 1/9 ziek gemeld voor 100% en werk nu wel 6 uur zelf aangegeven omdat ik niet thuis wil zitten etc. Loop ook bij de arbo, en krijg nu zo'n stomme brief van ze of ik ff binnen 5 dagen wil melden of bellen omdat ze mijn nummer niet hebben.

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ook ik ben vorige week gebeld door het UWV. Ik ben halve dagen gaan werken, omdat ik veel pijn in mijn rug/bekken heb.

Ik schrok er eerst ook wel van, maar ze was heel begrip vol en stelde alleen maar vragen de in het belang waren van mijn "ziekte".

16. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ik heb bij mijn zwangerschap vanaf 3 maanden maar 3 uur per dag gewerkt, 3 dagen van 3 uur.
    I.v.m. een heel laag hb waardoor ik extreem moe was.
    Het uwv heeft mij nooit gebelt.
    En dat terwijl mijn werkgever wel een controlecontract heeft met het uwv.

Gr Lydia

Deel Deze Pagina