Mijn meisje wil de laatste paar dagen bijna de fles niet meer hebben, ze heeft al een paar weken dat ze al bijna geen opvolgmelk meer wil hebben, maar nu weigert ze soms de fles helemaal. Maar als ik er dan wat bambix door doe en het haar op een lepeltje geef, vind ze het prima. Maar ik zit op moment nog op 4 flessen, terwijl ze nu op 3 hoort volgens mij. Ik heb haar al een aantal keer een boterham gegeven en dat lust ze ook wel, maar ze vertikt het om daarna wat te gaan drinken. Ze wil helemaal niets, geen thee, geen diksap, geen vruchtenmix, geen water en ook geen melk! Wat moet ik nou toch met haar beginnen? Ben echt een beetje radeloos aan het worden nu. Ze wil ook nog niet uit een tuitbeker drinken. liefs een bezorgde moeder. P.s. ze heeft laatste tijd ook vaak last van erg harde ontlasting.
Hier precies hetzelfde sinds 2 maand. Drinken geef ik nu uit een gewone beker ( alle bekers geprobeerd) en de 3 flessen die hij krijgt van 180cc worden dik gemaakt met nutrix/bambix en geef ik met de lepel. Brood gaat nog niet echt geweldig, dus daar wacht ik nog even mee broodkorstjes willen wel. verder krijgt hij s'morgens 200 gr fruit en 's avonds 200 gr warm. Mij is verteld bij het cb dat je rond deze periode op 3 flessen moet zitten en op het moment dat ze tussen de middag goed brood eten je zelfs naar 2 flessen mag. ( maar elk cb is weer anders) Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Heb je al eens yoghurt geprobeerd? Mijn zoontje drinkt ook niet genoeg, en ipv z'n laatste flesje doe ik nu driewkart yoghurt en een kwart melk, en dat gaat er wel in, met een lepeltje. Heb je ook al gewone melk geprobeerd? Dat kun je eventueel dan ook geven als ze beslist geen opvolgmelk meer wil. Je moet er dan wel AD druppeltjes erbij geven. En oja, harde ontlasting is ook lastig voor haar, dat komt natuurlijk door het weinige vocht. Lust ze ook meloen of andere sappige vruchten? En natuurlijk geen banaan of geraspte appel, dat stopt. Maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook al wel. Succes ermee hoor, zelf vind ik het ook vervelend dat Jesse zo weinig drinkt.