medicijnen en zwanger/ zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door celientje, 12 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celientje

    celientje Actief lid

    9 nov 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Woensdag moet ik naar de dokter omdat ik met een uitloper van een burnout nog rondloop en ik last heb van angs'/paniekaanvallen. Nu zou het kunnen zijn dat hij aanraad om medicijnen te gaan gebruiken om zo er voor te zorgen dat het voor mij allemaal wat makkelijker word.
    Ik weet echter neit wat ik moet doen.
    Door medicijnen zou mijn angst minder worden, en kan ik meer het gewone leven weer oppakken, maar aan de andere kant zijn we bezig om zwanger te worden, en voor hetzelde geld ben ik het misschien nu wel, dus ik weet niet wat ik moet doen.

    wie heeft er ervaring met medicijnen slikken als je zwanger wilt worden of als je al eventueel zwanger bent?

    groetjes
    celiene
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik denk dat als je aangeeft dat je nog bezig bent zwanger te worden dat hij de medicijnen dan wel aan kan passen.. Kan niet meer dan vragen.
     
  3. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hoi Celientje,

    duidellijk aan je huisarts aangeven dat je een kinderwens heb, dan wordt dit meegewogen in de afweging welke en of je medicatie krijgt voorgeschreven. Daarnaast heb ik in mijn werk regelmatig gemerkt dat mensen met psychische klachten die zwanger raken minder klachten kregen door de veranderende hormoonhuishouding. Een garantie is het echter niet, maar ik hoop voor je dat dat bij jou ook zo mag zijn.
    Karin
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zou het idd gewoon eerst met je huisarts overleggen. Dit moet je haarfijn kunnen uitleggen wat het beste in jouw situatie is.
     

Deel Deze Pagina