Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en sinds afgelopen zondag weigert ze haar flesje leeg te drinken. Ze krijgt 4 x 210/7 maar ze drinkt nu alleen maar 40-50cc per keer. Wel wilt ze gewoon een sapje, thee of water. Groente-/fruithapje wil ze ook, maar melk ho maar.. Verder is ze vrolijk, niet hangerig, plast goed. Geen koorts. Is dit een fase of moet ik mij zorgen maken en de ha bellen?
Hoi Smiley, Mijn dochtertje heeft ook een aantal dagen steeds haar flesje laten staan of ze wilde er maar twee op een dag drinken. Terwijl ze nog op 4 flessen per dag zat. Zij had/heeft last van een verstopt neusje en verkoudheid. Kan jou kindje daar ook niet last van hebben of tandjes die door aan het komen zijn? Ook als ze pijn in hun mondje hebben kunnen zij hun flesjes ook slechter drinken. Mijn dochterje eet haar groenten en fruithapjes verder ook goed. Mijn HA zij dat ze best een paar dagen minder vocht binnen mogen krijgen. Succes ermee! Groetjes!
Hier hetzelfde probleem! Ze drinkt nu maar ong. 500 cc op een dag, weet niet meer wat ik er mee aan moet. Iemand tips??
Zolang het 500cc zuivel blijft (en dan mag je yoghurt en kwark ook meetellen) en je kind daarnaast ook andere dingen eet hoef je je niet druk te maken hoor! Vergeet niet, zo ontwikkelen zich snel, en de behoeftes kunnen heel wisselend zijn als ze zo klein zijn.
Ja, de kinderarts verzekerde mij ook dat minimaal 600 cc per dag nodig is om aan de dagelijkse behoeften te volden èn om ook nog te groeien. Maar goed, dit kan wellicht veranderen naarmate een baby ouder is.
Vanaf 6 maanden is het 500cc. Daarvoor is 600cc het minimum. Met 9 maanden is het 400cc en met een jaar 300cc. Aan zuivel. Qua vocht hebben ze iets meer nodig, maar dat zit ook al in het andere eten dat ze na 6 maanden krijgen.