Ik bedoel echt via de rechtbank. Ik wil niet dat zij nog ouderlijk gezag en dat soort dingen over me heeft. Het liefst zie ik haar naar de andere kant van de wereld vertrekken, zodat ik haar ook niet meer tegenkom, maarja. Dat zit er toch niet in.
Ik begrijp je verhaal en je plan beter! Heftig meid! Nou is het tussen en mij en mijn ouders gelukkig lang niet zo erg als jou contact. Je moeder heeft duidelijk voor haar nieuwe man gekozen en niet voor haar kinderen. Dat vind ik heel erg! Ik begrijp je beslissing! Wat zegt je vader er eigenlijk van? En dan bedoel ik je echte vader! Je woont nu zelf op jezelf? Heftig meisje!!! Dikke knuffel, en ik wens je sterkte. Als je goed hebt nagedacht hierover en je weet zeker dat je moet en wilt doen, kan ik daar achter staan!
Ik woon bij mijn vader op het moment. Mijn vader die vind dat ik oud en wijs genoeg ben om zelf deze keuze te maken. Hij heeft geen goed woord over voor mijn moeder, maar dat is weer iets tussen hun. Hij begrijpt me iig wel, want hij heeft het ook helemaal meegemaakt. Hij weet hoe ze is.
Wow meid, wat een vreselijk verhaal. Kan me heel goed voorstellen dat je niks meer met je moeder te maken wilt hebben. Maar ik geloof niet dat als deze papieren zijn getekend, dat alles is opgelost. Van je moeder zou je hoe dan ook last blijven houden. Tenzij je verhuist naar de andere kant van het land en echt alle banden verbreekt.
@ TS ook ik weet hoe je je voelt.. En dit kun je ook doen als je niet minderjarig bent. Als je minderjarig bent heb je alleen een voogd nodig en als je volwassen bent niet. Het enige wat ik je kan adviseren neem contact op met de rechtbank in jou omgeving en vraag het daar. De kosten zijn verschillend namelijk. Ik weet dat het een moeilijke keuze is.. Maar als het jou gelukkig maakt is dit misschien de beste optie. Sterkte!
Ik snap wat je bedoelt consider. Ik heb al het contact met haar al verbroken, alleen ze blijft me lastig vallen. Ik reageer al helemaal nergens meer op, maar schijnbaar dringt het niet tot haar door of geniet ze gewoon van het feit dat ik dood ongelukkig van haar word. Ik ga niet voor haar verhuizen, daar ben ik te eigenwijs voor, maar als het op papier staat dat ze gewoon niks meer over me te zeggen heeft en dat soort dingen, dat is voor mij een stuk geruststellender. Niet dat als ik overlijd dat zij alles moet regelen en dat soort dingen, want mijn vader heeft geen ouderlijk gezag e.d. over ons. Dat is toendertijd allemaal naar mijn moeder gegaan.
Hoi hoi, wat erg om dit te moeten lezen zeg, dat je moeder er eigenlijk nooit voor je is geweest, en ook dat ze eigenlijk helemaal niets om je geeft. Mijn schoonzusje heeft ook zoiets met haar ouders, en zij heeft ook met ze gebroken nu...volgens mij niet wettelijk. Ik denk wel dat dat kan, en ik denk dat je daar het beste gewoon een advocaat over kunt opbellen. Je kunt door de telefoon het verhaal een klein beetje uitleggen, en dan vragen dat je graag wilt weten wat er mogelijk is en wat de kosten ervan zullen zijn. ZO zit je nog nergens aan vast, en weet je wel waar je aan toe bent. Ik hoop dat het lukt, en dat je dat stukje kunt afsluiten voor jezelf, en dat je weer verder kunt gaan. Ik hoop ook van harte dat je zusjes hier goed uit zullen komen. Erg triest allemaal dat dit zo kan gebeuren Heel veel succes
Niet helemaal want je ouders blijven tot je 21ste ( of langer ook financieel verantwoordelijk voor je ) En als je wettelijk met ze verbreekt heb je dat niet meer.
Ja maar financieel verantwoordelijk is iets anders als ouderlijk gezag. Ze moeten enkel opdraaien voor eventuele schulden die jij hebt gemaakt of iets, maar verder kunnen ze niks meer over je zeggen of bepalen.
pfffff meis, wat een heftig verhaal zeg. ik kan je verder niet helpen,maar wil je wel even een hart onder de riem steken,en zeggen dat ik je een onwijs sterk en krachtig persoon vindt zoals ik het allemaal lees..... sterkte,liefs petra
Pfff.... wat een verhaal! Wat heb jij veel meegemaakt zeg. Kan me voorstellen dat het woord moeder jou niks zegt. Gelukkig dat je vader je wel begrijpt. Ik weet ook niet hoe het zit met officieel het contact verbreken. Maar in principe hoeft dat toch ook niet officieel. Als jij je moeder het recht in haar gezicht zegt, dat je niks meer met haar te maken wilt hebben en dat ze jouw moeder niet meer is, dan is dat toch duidelijk en genoeg? Verder wil ik je even zeggen, dat je het helemaal waard bent! Ook al ken ik je niet.
@ Waardevol; dankjewel! Als het voor mij op papier staat, weet ik zeker dat ze straks niks te regelen krijgt. Stel dat ik overlijd dan is zij degene die alles regelt, omdat mijn vader dus helemaal niks over ons te zeggen heeft. Op papier dan. En dat wil ik gewoon veranderd hebben, ik wil niet dat ze dan ook nog maar iets over mij te zeggen heeft, want ze is er nooit geweest. Daarbij kan ze niet wachten tot ik afstand van d'r doe (heeft ze gezegd), dus voor mij ook een teken dat het haar geen bal interesseert. Ik heb hier ook echt wel 1000 x over nagedacht, maar kom toch steeds hierop uit. Ik wil gewoon echt niets meermet haar te maken hebben/krijgen.