Wie kan me helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Revit, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revit

Revit Niet meer actief

@ Consider; dat zal ook vast wel. Ik moet even allemaal uitzoeken van hoe of wat. :)

@ missym; dankjewel!

@ iedereen; allemaal bedankt voor jullie reacties. vind het fijn dat er toch mensen zijn die me begrijpen. dankjullie.

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Heb je ene rechtsbijstandverzekering?
    deze mensen kan je uitleggen wat er speelt en zij kunnen je ook de nodige uitleg geven,en anders kan je naar een rechtsbijstandzaak gaan en daar kunnen ze je een advocaat je uitleg kunnen geven wat het beste is wat je kan doen en wat je dit gaat kosten.

Normaal als je een rechtsbijstand verzekering hebt die helpen je met ongeschillen,dit is natuurlijk wat anders maar je kan dus altijd vragen om info bij je verzekering.

Mijn moeder heeft ook geen contact meer met haar ouders een heel ander verhaal,maar wij waren ook al volwassen,maar ze zei als ik nog klein was geweest dat ze naar de rechter zou zijn gegaan om ze uit hun ouderlijk recht te zetten,want als er iets met mijn ouders zou gebeuren dan zou ik naar hun zijn gegaan,dat was haar reden dus,maar omat ik al volwassen ben was dat niet nodig.

Veel sterkte meid,het is altijd heel moeilijk om contacten te willen verbreken,maar soms kan het niet anders,wij hebben het er erg moeilijk mee gehad maar op langer termijn zijn we nu een stuk gelukkiger

3. Revit

Revit Niet meer actief

Dankje voor je info! Maar volgens mij heb ik niet zo'n rechtsbijstandsverzekering. Ik ga vanavond weer naar m'n vader toe (zit nu bij vriendlief) en dan zal ik het er met hem even over hebben. Hij zal er wel meer verstand van hebben dan ik denk ik. :p Dan even op een rijtje zetten wat ik allemaal moet regelen, want mijn moeder betaald als het goed is ook mijn uitvaartverzekering nog.. Dat bedacht ik me vanmiddag ineens. Moet dus nog het een en ander omzetten, maar daar heb ik deze week de tijd wel voor. :) Iig bedankt!

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    #44 yinte, 21 jun 2010
    Laatst bewerkt: 21 jun 2010
    ik heb dit ooit eens gezien in een film met een kind wat van zijn moeder wilde scheiden. bedoel je zoiets? dan moet je naar de advocaat dan lijkt me. maar of je dan alsnog van iedereen af bent die jou nu van vanalles beschuldigd? of wil je dat ook allemaal via een rechtzaak gaan aanvechten. wil je je hele naam zuiveren? dat kan dan wel een langslepende geschiedenis gaan worden vrees ik. wat ene toestand zeg.

meid veel sterkte.

5. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Als eerste heel veel sterkte met deze enorm moeilijke beslissing.

Persoonlijk zou ik bij zo een besluit 3 dingen doen.
    1. Testament op laten stellen, hierin duidelijk laten weten dat er bij overleiden van jou niets naar je moeder gaat, zij niets te maken heeft met dingen zoals de begravenis maar ook bijvoorbeeld geen recht heeft op omgang met haar eventuele kleinkinderen (jou kinderen dus.).
    2. Naar een advocaat, als wettelijk scheiden van je moeder niet mogelijk is, kan je iniedergeval vast laten zetten dat zij nooit het recht heeft op omgang met je kind (het is nederland namelijk zo dat je als opa/oma recht hebt om je kleinkinderen te zien, ookal willen de ouders dit niet, hier zou ze dus een rechtszaak voor kunnen starten zodra jullie kinderen hebben).
    Als je nu al geregeld hebt dat zie hier nooit recht op zal hebben hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.
    3. De achternaam van bijv, je vader aan nemen. Ik denk dat als je een andere achternaam hebt dit iniedergeval al voor haar heel duidelijk overkomt maar dat het ook voor jou gevoel erg prettig is om "los" te zijn van haar.

Nogmaals heel veel sterkte hiermee!

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

@Pink:
    jeetje wat een heel heftig verhaal zeg!
    ik kan me heel goed voorstellen dat je graag van "je moeder" afwil
    die is het zeker niet waard om zich (jouw) moeder te noemen.

Ik snap niet dat mensen die (ongewenst) kinderen krijgen zo gemeen tegen hun kroost kunnen doen. en helemaal als ze nog zo klein zijn
    zoek dan voor een oplossing om afstand van je kinderen te doen ofzo

en bovendien was ze er toch echt zelf bij dat ze van jou en je zusje en broertje in verwachting raakte
    ze had gewoon tegen je vader moeten zeggen destijds dat ze geen kinderen wilde, dan was jullie idd zoveel leed bespaard, nu zet ze zichzelf in de slachtofferrol en geeft gewoon je vader de schuld :x

krijg hier echt de kriebels van!

veel sterkte en succes met alles meis, jij komt er echt wel!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik wist niet eens dat dit kon. Heb zelf sinds anderhalf jaar ook geen contact meer met mijn ouders.
    jeetje wat een verhaal zeg. Snap je keuze helemaal. Zeg zelf altijd maar "Familie krijg je, en kies je helaas niet"
    Ik lees dat jeugdzorg niets weet,maar is het geen optie dat jij daar een ( anonieme ) melding doet ?
    Sterkte.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wat een verhaal zeg, je hebt echt al heel wat meegemaakt.
    De keuze die je wil maken begrijp ik volkomen.
    Wil je heel veel succes toewensen!

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch

Dan net wat je zegt eerst even alles regelen en hopelijk kan je vader je verder helpen meid,en wat ik al eerder zie je kan altijd naar een rechtbijstand zaak,als het goed is heeft iedere stad er ergens 1 zitten,info kan je halen bij de gemeente.
    Succes in ieder geval

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hallo ik heb niet alles gelezen hoor dus misschien heeft iemand dit al gezegd.

Je bent nou 19 dus dan heeft ze al niets meer over je te zeggen? Ik weet niet wat er is gebeurd maar je kan ook gewoon het contact verbreken scheeld een gedoe en geld met een rechtzaak. Als je echt zeker weet dat jij en je tokomstige kids nooit meer contact met haar willen hebben zou ik wel een testament laten opstellen als er iets met jullie gebeurd dat de kids niet naar haar toe mogen en geen contact met haar mogen hebben omdat ze dat nooit heeft gemogen van jullie en dat ze niets maar dan ook niets erft.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.

11. Revit

Revit Niet meer actief

Zo, nog bedankt voor alle info!

Ik denk dat ik de 3 stappen die hierboven genoemd werden maar ga volgen. De achternaam van mijn vader heb ik al, nu dus alleen nog een testament opstellen en dan ben ik net zo ver; ik wil namelijk dat ze niks meer over me te zeggen heeft of mijn eventuele kinderen. Als ik dat kan regelen met een testament zou dat heel mooi zijn, want een handtekeing van haar is me ook geen klauwen vol met geld waard. Ondertussen in die 2 dagen dat we verder zijn, alweer een hoop gezeik meegemaakt.
    Heb jeugdzorg een bericht gedaan dat wij (papa, stiefma en ik) zo snel mogelijk een afspraak willen. Zusje heeft gister ruzie gezocht met mijn vader en vandaag stonden hier een paar vriendjes van haar aan de deur. :| loopt nu dus helemaal uit de hand wat m'n zusje betreft en ik weet zeker dat mijn moeder er niks aan doet. Dan moet jeugdzorg het verhaal maar weten, want er worden nu dingen de wereld in geholpen die absoluut niet waar zijn. Nja, we zien het wel hoe het verder loopt. :)
    Jullie allemaal bedankt!

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    veel sterkte voor jullie allemaal daar! hopelijk kan je zusje nog uit het wereldje gehaald worden voordat het echt te laat is. hopelijk is jeugdzorg voor rede vatbaar.

13. Revit

Revit Niet meer actief

Dankje Yinte,
    Jeugdzorg reageert maar niet, ik ben er niet zo'n voorstander meer van na wat we hier meegemaakt hebben. Maar misschien kunnen ze het nu voorkomen, wie weet..

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    meis, respect voor hoe volwassen je dit allemaal oplost en je best probeert te doen!

Sterkte met alles!

15. Revit

Revit Niet meer actief

Dankje! :)

16. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Succes ermee meid,ik heb het contact met mijn moeder verbroken 3 jaar geleden (3 weken voor mijn huwelijk)het was de heftigste maar beste beslissing ooit.
    Met mijn vader heb ik al sind ik 15 maanden was geen contact meer.
    Heb wel gedacht over officcieel breken maar voor mij zou het geen verschil maken..met mijn vader heb ik ook niks maar draag wel zijn naam..het is een naam het zegt niets over mijn individu.
    Een ieder beleeft dat op zijn eigen manier.
    sterkte.

17. Revit

Revit Niet meer actief

Zo, jeugdzorg heeft me vandaag gebeld. Ze doen net alsof ze vanalles af weten, maar dat is niet zo. Kan ik duidelijk merken aan hun reacties.
    Dinsdag (!) Bellen ze mijn vader om een afspraak te maken, terwijl ik duidelijk heb gevraagd; met spoed. 2 dagen na mijn bericht belt ze mij pas en nu belt ze mijn vader dinsdag pas!! Ze heeft het druk zegt ze. Nou, ik heb mijn buik vol van jeugdzorg.

Verder heb ik gelukkig na woensdag niks meer van mijn zusje of moeder vernomen, lekker rustig zo. :)

18. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jeetje wat een situatie zeg.

Ik wil niet zeggen dat je een overhaaste beslissing maakt, want dat doe je duidelijk niet. Maar je bent pas 19. Dus officieel nog niet eens volwassen. Kun je hier niet beter nog een aantal jaar mee wachten? Dan kun je in de tussentijd natuurlijk alsnog geen contact met ze opnemen maar is het niet meteen zo officieel.

Vind het wel heel knap van je. De meeste mensen blijven toch in dit soort situaties hangen en gaan zelf ook die kant op.

Succes meid!

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

sterkte

en je hebt rechtshulp als het goed is ook in de buurt zitten, en daar kan je altijd heen, 1ste consult is gratis daarna betaal je heel weinig. hun kan je altijd om dit soort dingen/advies vragen

20. Revit

Revit Niet meer actief

Ik hoef alleen nog alles vast te leggen in een testament en dan is het klaar! Mijn moeder heeft dan nergens zeggenschap en recht meer op. Ik vind het mooi zo! :)

Jullie allemaal bedankt!

Deel Deze Pagina