flink verkouden koorts wel of geen prikken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door elsie22, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zoontje is flink verkouden en had gister ook koorts, nu geen koorts maar dat kan natuurlijk altijd in de loop van de dag weer terug komen, al hoop ik van niet. maar morgen moeten we naar het cb voor de 11 maanden prikken, mocht hij vandaag weer koorts krijgen is het dan wel verstandig om te doen?

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik zou het niet doen, dan weet je niet of de koorts van hem zelf komt of van de prikken, ik zou het uitstellen.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

niet doen, ookal zeggen ze dat het best kan want kindjes zijn zovaak verkouden en anders kunnen ze nooit prikken. gewoon laten praten. zeker ook omdat hij koorts heeft.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het ook niet doen.

1 keer, geloof ook die van 11 maand, heb ik de prik laten zetten met een verkoudheid die bijna over was. Na een dag kwam de verkoudheid net zo hard terug, en was het 2 weken kwakkelen..
    En als je dan ook nog koorts hebt, zou ik het niet doen.

Je kunt hier wel naar de afspraak trouwens, en dan de prik later eens ophalen. Tijdens de inloopspreekuren of snel tussendoor..

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    bj ons CB prikken ze niet eens bij koorts

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    zou ik ook niet gedaan hebben , zozo ga ik best hard tegen t cb in ;) maar buiten dat .
    bij de oudste is het 1 keer gebeurd en ik weet niet of er een verband is maar goed hierdoor ben ik heel voorzichtig geworden .
    De oudste had dus net de dagen ervoor koorts gehad en toch de prik gekregen , s avonds kreeg hij weer koorts EN n koortsstuip ik schrok me dood :S
    dus waneer mijn kindjes ziek zwak en misselijk zijn komt er geen prik en maak ik wel een nieuwe afspraak .

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij heeft nu geen koorts temp vanmorgen was 37.4 maar mocht het in de loop van de dag terug komen dan ga ik wel even bellen.

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Bij koorts zeker niet doen. Sowieso bij ziekte en zwakte niet doen.
    Onze meid is nu 15 maanden en is sinds januari zoveel ziek geweest, ze moet nog steeds voor de laatste dktp-prik. Hiervoor was alle begrip van het cb en jij bent de moeder, dus jij beslist.
    Het kan echt helemaal geen kwaad om het uit te stellen, als je kindje niet lekker is, zou ik persoonlijk echt wachten tot het weer wat beter gaat. Ze krijgen toch echt iets binnen waar het lijfje tegen in opstand moet komen en als ze al wat zwakker zijn, gaat dat meestal niet lekker.
    Geef je kind de tijd om even op te knappen.
    Succes!

9. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje is bijna altijd wel wat verkouden, dus dan zou het nooit kunnen.. Maar bij koorts zou ik het niet doen. :)

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hij heeft nu al de hele dag geen koorts, wel verkouden dat was ie de vorige keer met de prikken ook en toen was er niks aan de hand. mocht ie vandaag echt geen koorts meer krijgen en vanavond en vannacht ook niet dan zie ik het morgen wel even aan.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

helaas weer koorts hier, heb het cb gebeld en we gaan niet prikken morgen. komt wel een andere keer.

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Goed gedaan! Het kan echt geen kwaad als die prik wat later komt. Laat hem eerst maar lekker opknappen!

13. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Goed zo! Zou t ook niet gedaan hebben hoor. Bij de 2e prik had mijn zoontje net het rs virus en Mexicaanse griep gehad. Heb t toen ook een paar weken uitgesteld. Deden ze ook niet moeilijk over. Beterschap voor je kleintje!

Deel Deze Pagina