wie kan me helpen ?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Kim1989, 6 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik krijg wel huurtoeslag, ben nog net geen 23 :) , en woon alleen..
     
  2. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    hmm is dat weer veranderd ofzo dan....
    niet dat het niet goed is haha
     
  3. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    vanaf je 18 e kon je idd een uitkering krijgen mits je uit huis woont natuurlijk het bedrag voor alleenstaande ouder is 810 euro ong.
    plus je krijgt van de belasting ook nog een maandelijks klein bedrag voor kinderkorting en combinatiekorting en alleenstaande ouderkorting en aanvullende aleeenstaande ouderkorting.
    dus om en bij zal je iets van 1000 euro de maand hebben nu is het wel zo dat als je met je nulcontract zeg maar 400 euro die maand hebt verdiend dat dat die maand afgetrokken word als je vriend bij je komt wonen gaan jullie 100 pro achteruit met de financien. het verschiklt wel per regio dus ik zou even gaan informeren als ik jouw was
     
  4. Ninetje

    Ninetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Volgens mij is er dan nu idd wel het een en ander verandert.

    Toen mijn nicht alleen kwam te staan ( 4 jaar gelee) was ze net 18 en had 2 kinders.

    Ze had wel recht op een kleine uitkering maar kwam voor alle toeslagen inclusief huurtoeslag NIET in aanmerking...

    Ik zou idd gewoon even informeren bij de soos, een informatief gesprek kost niks...alleen wat tijd.

    Als je vriend bij jullie komt inwonen en een eigen inkomen heeft heb je kans op een aanvulling van zijn salaris tot het minimun bedrag.
    Maar gezien hij zo jong is nog weet ik niet exact hoe het zit.

    Gewoon even bellen met de soos!
     
  5. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    dan zal ik zeker eens bellen....
    allemaal bedankt voor de reacties :)
     
  6. Niet meer actief

    Hoi meid je hebt op veel meer dingen recht op dan je denkt. Bij de belastingdienst heb je recht op alleenstaande ouder korting en kinderkorting. en je hebt recht op de uitkering.
    Daarnaast is het zo dat je ook bijzondere bijstand kan aanvragen voor bepaalde dingen.

    Ga eens naar het gemeente huis en vraag daar alle info die je wilt weten.

    En de Belastingdienst uiteraard. want ja wij betalen veel aan de belasting maar in gevallen waar jij je nu in bevind kan daar ook weer van profiteren je moet alleen de wegen weten te bewandelen.

    En ja hoe oud je ook bent, je moet altijd letten op wat je wel of niet kan betalen... die jongen is dat ook de vader van je kindje? (als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen natuurlijk) Wellicht is het een idee om wel samen te wonen, maar dan kijken of je elders werk kan vinden dat je samen iets meeri nkomsten hebt zodat je het ook weer iets breder hebt.

    En de huur, zoek een woning via een woningbouw vereniging waardoor je dus ook recht heb op huurtoeslag. Ga niet particulier iets huren, want dan heb je er geen recht op helaas... en daarnaast is het ook duur.

    Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar goed ik dacht laat ik het er neer zetten niet waar.

    Laat ik het zo zeggen, ik werk bij een deurwaarderskantoor en ik heb veel mensen (studenten) die ongeveer net zo oud zijn als jij en ook met een kindje alleen in een appartementje zitten. En die redden het ook. af en toe niet helemaal want daarom ken ik ze dan weer natuurlijk, maar dat ligt ten alle tijden aan jezelf. Als je maar weet wat je doet, en er goed over nadenkt. En waar een wil is een weg meid.

    Nou doegie

    Gr. Brigitte
     
  7. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede

    heey

    heel erg bedankt voor de informatie.
    ik zal bij de belastingdienst eens even navraag doen :)
    en om even antwoord op je vraag te geven, m`n vriend is ook de vader van onze kleine ja :).

    alleen dat over samenwonen weet ik niet of dat zo`n verstandig idee is nu al, want ze zeggen dat je er dan financieel erg op achter uitgaat en dan heb ik geen recht op huursubsidie dus dan word het al wel wat moeilijker, ook aagezien we beiden 17 jaar zijn en dus een inkomen van `niks`hebben, om het zo maar te zeggen.

    maar goed, toch bedankt voor de info, ik heb er zeker wat aan.

    liefs kim
     
  8. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
     
  9. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede
    oeps 2 keer gedrukt:S
    haha....
    sorry !
     
  10. Niet meer actief

    Wat betreft het samenwonen en de huurtoeslag, ligt aan de hoogte van jullie beide inkomens. Dus je hebt er dan nog wel vaak recht op hoor. Tenzij je vriend wel een fortuin verdiend natuurlijk.

    Vraag het allemaal na bij de belastingdienst. Ik heb wat voor je op gezocht he

    http://www.toeslagen.nl/particulier/huu ... 07-01.html

    Klik heir eens op, en je ziet al veel meer info ;)
     
  11. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede

    Reuze bedankt ! :)
     
  12. Kim1989

    Kim1989 Actief lid

    15 feb 2007
    112
    0
    0
    Enschede

    Reuze bedankt ! :)
     
  13. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Allereerst: gefeliciteerd!

    Iedereen kan een uitkering aanvragen. Niet iedereen krijgt het, dit ligt helemaal aan je inkomen. Ook het bedrag ligt aan je inkomen.

    Je vriend kan geloof ik wel bij je in komen wonen. Maar ik neem aan dat je een huurhuis wilt? Hou er dan rekening mee dat het echt wel een paar jaar duurt voor jij een huisje hebt... Je moet je eerst nog inschrijven en het kan zo 3 jaar of langer duren voordat je eingelijk een huisje hebt!
     

Deel Deze Pagina