Hey hey Ben nu goede 29wkn ver en gisteren bij de controle zei de gyn mij dat mijn placenta nog een slipje voor de cervix ligt. Wie had/heeft dit ook en bij wie is dit nog veranderd? Heb ik nog grote kans dat hij omhoog gaat of zal ik mijn zinnen alvast zetten op een ks? Thx
Ik raak wel eens een sok kwijt in de wasmachine, maar er is bij mij nog nooit een slipje op dergelijke manier zoek geraakt...
Whahaha jij schrijft het en ik dacht het! OMG, sorry hoor ts Maar even serieus, ik snap niet echt wat je bedoeld. Dus heb geen nuttig antwoord voor je.
Ik herken het wel hoor. Inderdaad noem je dat een slipje oftewel een klein stukje van de placenta ligt voor de baarmoedermond. Dit is bij mij bij 20 weken ook geconstateerd. Ik moet zaterdag ook voor een controle-echo komen om te kijken of de placenta mee omhoog gegroeid is. Bij mij zei ze bewust dat het bij 32 weken gewenst is om deze echo te doen aangezien je in een eerder termijn de kans hebt dat het nog niet mee omhoog is gegroeid. Nu scheelt het niet heel veel 29 weken maar misschien is het een idee om het over een paar weken te herhalen, de echo? Ook heb ik gelezen dat wanneer het enkel een klein stukje over de baarmoeder ligt dat normaal bevallen dan wel mogelijk zou kunnen zijn maar dat zou je uiteraard met je vk/gyn moeten bespreken. Volgens mij is het niet uitgesloten dat het nog verder omhoog groeit en straks niet meer voor de bm-mond ligt. Ik ga heel hard duimen dat dat zo is!