Hoor ik vorige week het volgende verhaal. Een vrouw die wij kennen heeft een zoon. Deze zoon heeft met z'n exvrouw 3 kinderen. Zij heeft met haar nieuwe vriend nog een babytje van 5 maanden ongeveer. Nu is ze met haar nieuwe vlam en de baby 4 weken na curacao en wilde ze de 3 kids van 9-6-5 bij een koppel junkies die ze niet konden achterlaten. Nu heeft die vrouw die we kennen nog een kleinzoon van 18 en hij heeft gezegd dat hij absoluut niet wilde dat de kinderen bij die junkies bleven, en nu is hij bij die 3 kinderen. (dit vind ik echt super van hem) Hij krijgt van z'n tante 80 euro per week om de kinderen eten te geven. De kinderen lopen in oude vodden, terwijl hun vader netjes elke maand alimentatie betaald, en mams loopt in de chique kleren, met de vlechtjes in de haren en mooie nagels. Hun vader kan helaas niet opletten, omdat hij moet werken. (zijn wel in het weekend bij hem) Hun oma, is gisteren wel grote boodschappen met haar kleinzoon gaan doen anders hadden ze niet genoeg te eten. En opa heeft nieuwe kleren en schoenen voor de kids gekocht. Opa en oma kunnen helaas ook niet opletten omdat ze met hartproblemen zitten. Wie laat in godsnaam z'n kinderen alleen. Ik vind dit echt schandalig.... Sorry, maar ik moest dit ff kwijt.,
Fijne moeder... En toch vind ik dat hij er werk van moet maken, werk of niet. Het zijn ook zijn kinderen, en ik neem aan dat hij dit niet zo wil.
Ik zou als vader woest zijn, ookal kan hij ze dan misschien niet dagelijks opvangen, zou het zeker wel aankaarten bij de betreffende instantie voor toezicht/ kinderbescherming. Het is toch vd zotte dat het idee uberhaupt in je opkomt om weg te gaan zonder wat goeds voor de kids te regelen. Racebabe
die moeder is idd haar kinderen niet waard! de vader kan misschien niets doen omdat ie geen ouderlijk gezag heeft moeders wil is wet en zo ziet ie zijn kinderen nog in het weekend ik weet niet hoe het hier zit maar ik ken zo'n situatie van dichtbij
die VADER is ook zijn kinderen niet waard. Welke vader staat dit toe, omdat hij een baan heeft ? ( we werken allemaal toch en we hebben allemaal vrije dagen en noodkinderopvang is vrij snel geregeld) Welke vader laat uberhaupt het zover komen dat hij geen ouderlijk gezag heeft ? ( als dat het geval is) Die moeder spoort niet , dat is duidelijk. Maar die vader is minstens zo erg.
Ik snap zowel de vader als de moeder niet hoor. Hoe kun je als moeder je kinderen zo achterlaten? En ookal werkt de vader, dan nog kun je iets regelen... Wat ik trouwens geweldig vind. Een jongen van 18 die zich om zijn neefjes/nichtjes bekommerd! Echt geweldig :-D!
Idd echt schandalig, maar super van dat jochie van 18 jaar. Maar dat is geen normale situatie. De vader had ook zijn verantwoordelijkheid moeten nemen. Dan maar bijzonder verlof aanvragen/ziek melden, onbetaalt verlof etc etc en dan als een gek regelen hoe nu verder zonder die moeder! Aangifte doen bij de politie/kinderbeschermig of iets dergelijks...
Schandalig hoor....die arme kindertjes. En die vader moet er direct werk van maken! En helaas is het nog altijd dat moeders in nederland heel veel(soms te veel) te vertellen hebben over de kids en dat vele vaders met lege handen staan, ik heb het een paar keer van dichtbij meegemaakt. En over die vader, geen werk is zo belangrijk dat je je kinderen daarvoor laat zitten, die man heeft een schop onder zijn kont nodig en nu zorgt er een ander voor hen, dat vind die man zeer zeker gemakkelijk....zet die kinderen voor hem neer, dan moet hij wel....achterlijke situatie hoor.
die vader kan niet voor ze zorgen omdat die moet werken... nou ik vind dat je dan je kinderen voor je werk moet laten. en 80 euro per week is best van te eten, er zijn genoeg mensen die het van minder moeten doen. ik vind het erg voor de kinderen, vooral omdat ik het idee heb dat de hele familie zich ermee bemoeit, en ze nu dus het middelpunt zijn. waardoor ze zich mischien wel gaan schamen. tuurlijk is het een schande dat dit gebeurd. is hier geen maatschappelijk werk van op de hoogte?
Lijkt erop alsof die moeder haar "oude" gezinnetje wil vergeten en lekker in het buitenland doen alsof ze 1 kind heeft en een geweldige vriend. Dat vind ik heel erg voor die kinderen.. Die moeder verdient een trap onder haar ****
Sneu verhaal... en ongelovelijk.. hoe kun je als moeder zo diep zinken en hoe kun je je als vader zo makkelijk je dr' vanaf maken...? Hoe kun je als kind je je nog veilig en geborgen voelen? Erg treurig en hartverscheurend... Maar absoluut supertop van die jongen van 18! Petje af, wat een ontzettend lief én volwassen gebaar, recht uit een jong en verstandig hart... Wens ze sterkte!
het klinkt iig heel erg maar ga nooit te sterk af op ik hoorde van die dat iemand die hij kende .... als je begrijpt wat ik bedoel mensen kunnen ook overdrijven en veel mensen doen dat ook zeker als het om personen gaat die ze niet mogen verder als er niets van overdreven is zou ik de kinderbescherming inschakelen of die vader van de kinderen moet maar met minder doen en zijn kinderen in huis nemen een kind heb je niet voor het weekend en als de moeder zo slecht voor ze zorgt vind ze het vast ook geen probleem als ze bij papa wonen
Ik zou het AMK inschakelen. Die gaan er werk van maken. In ieder geval onderzoek doen naar de situatie.
Ik vind dit een hele slechte moeder en vader! Lekker makkelijk van die vader, ik moet werken dus..... ik kan er niks aan doen... jaja. Als dit echt zo ernstig is als je beschrijft (en dan doel ik ook op mensen die maar een eind weg roddelen) moet de kinderbescherming ingeschakeld worden! Groetjes, Anakin.
Nu hoorde ik gisteren dat ze nog niet gebeld heeft dat ze zijn aangekomen, en nu gaat het gerucht dat ze vast zitten ivm drugssmokkel. Ik ben eens benieuwd hoe dit afloopt. Het liefste ging ik de kids halen, en hield ik ze bij mij. Jullie hebben wel allemaal gelijk dat de vader van de kids ook een l*l is. Maar hij heeft een eigen bedrijf en hij zegt dat als hij niet werkt, er ook geen inkomsten binnen komen. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes Vera