Recht op zw.uitkering , werkloos?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nath88, Nov 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Hallo dames,

Misschien dat jullie me kunnen vertellen hoe het zit. Want ik kom er niet uit.
    Ik zat tot midden oktober in de ww, die is toen gestopt. Begin okt een positieve test.

Ik kan geen bijstand aanvragen want vriendlief verdiend daar teveel voor, ook al heeft hij nog een aantal schulden lopen. Die worden natuurlijk niet meegerekend.

Kan ik dan toch een zwangerschapsuitkering krijgen ? Van de site van het UWV word k niet wijzer. Zo'n uitkering start dan rond de 8 maanden zw schap en duurt net zolang als een zw verlof.

2. Non18983

Non18983 Bekend lid

Apr 9, 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik zou even bellen als ik jou was.
    Ik weet niet precies hoe het zit als je niet meer in de ww zit of in de bijstand. Ik zit zelf nu helaas in de ww en weet dat je dan wel zwangerschapsverlof krijgt.

Gewoon even bellen, dan kunnen ze het je vast uitleggen!

3. aora

aora Actief lid

Sep 6, 2012
    444
    13
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij kan je alleen een zwangerschapsuitkering krijgen als je in de ww zit of als je uitgerekende datum binnen tien weken na het einde van de uitkering is.

Hoe het zit met de bijstand weet ik niet

Maar bel ze even want bij het UWV weten ze dat vast wel.

4. Nath88

Nath88 Niet meer actief

Heb even gebeld, heb er geen recht meer op helaas. Mag een slotje op. Thanks voor de reacties!

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zou inderdaad even bellen maar volgens mij heb je geen recht op zwangerschapsverlof uitkering. Alleen als je in de ww zit of 10 weken voor de bevallingsdatum in de ww zat. Dat is in jouw geval begrijp ik niet zo en dus krijg je, volgens mij, geen uitkering.

Share This Page