tips tegen kramp in kuiten en voeten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by yvon365, Nov 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Zoals de titel al zegt, ik word gemiddeld 4 á 5 x per nacht wakker van de kramp in mijn kuit (en) of voet (en) en inmiddels heb ik daar al 3 weken last van. Maar sinds een paar dagen ook al als ik 's avonds gewoon lekker op de bank zit. Voor ik ga slapen smeer ik mijn benen al in met rozemarijn lotion, maar dat haalt ook niet echt uit. Dus ik hoop dat iemand de gouden tip voor me heeft!

Groetjes yvon

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Natte handdoek of washand erop en masseren.

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Stukje zeep in bed bij het voeteind

Heb ik serieus gehoord ;)

4. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan duiden op een magnesiumtekort. Sinds ik weer extra magnesium ben gaan gebruiken is het zo goed als over gegaan, alleen heeeeel af en toe nog.

5. kell84

kell84 Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,617
    0
    0
    in een verzorging/verpleegtehuis
    achterhoek
    Ik heb niet echt krampen maar wel rusteloze benen.
    Dat ik ze bewegen moet en dat ze idd soms uit zichzelf bewegen ed.
    Vaak een.kriebelend gevoel.
    Heb een stuk zeep onder in bed liggen. Neem magnesium bruistabletten.
    Wisseldouche wil ook wel eens helpen voor de doorbloeding of idd met een olie voor n.betere doorbloeding insmeren

6. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Sunlight zeep in bed leggen is een tip van vroeger. Veel oude mensen hebben een stuk zeep in hun bed. Het helpt hun.

Ik heb zelf in mijn zwangerschap magnesium tabletten geslikt van de kruidvat. Geen kramp meer gehad. En ik had het ook 3 a 4 x in een nacht.

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Bij mij maakt het niet uit welk merk als het maar zeep is. Heb er lang veel last van gehad, toen zeep in bed gelegd en t was over. Ineens was t er na een tijdje weer en had ik iedere nacht last. Bleek later dat mn man het stuk zeep had opgeruimd.

8. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

May 12, 2012
    361
    1
    16
    Goed stretchen en daarna nog even je benen masseren voor je naar bed gaat!

9. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Ik zie net dat mijn rozemarijn lotion over de datum is......dat dat kan hihi. Misschien weer nieuwe halen. In zwangerschapsvitamine zit ook magnesium en die pak ik al braaf een paar maanden en ik heb sinds een week ook ijzertabletjes. Zou je dan nog extra magnesium mogen pakken?

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

Jan 11, 2012
    3,530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hoor, ik gebruik ze ook naast mijn zwangerschapsvitamine.
    Ik gebruik die van bional en dat is volgens de gyn prima.
    Overigens zit er ook calcium in, in de juiste verhouding, dit bevordert oa de opname van de magnesium.

Is het heel ver over de datum? Meestal staat er een datum op omdat het moet maar is niet direct de werking weg. Misschien wel als het al 4 jaar over datum is hoor

Edit: ik slik ook extra ijzertabletjes.

11. LaNina

LaNina Actief lid

Jun 22, 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste twee zwangerschappen heb ik enorm veel last gehad van krampen in mijn kuiten en voeten. Nu deze zwangerschap slik ik extra magnesium tabletten bovenop mijn zwangerschaspsvitamines en ik heb er nog geen last van gehad.

12. Aleisha

Aleisha Actief lid

Dec 28, 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iets simpels wat ook goed helpt is een keer per 2 dagen een banaan eten! Echt waar, klinkt raar, maar helpt echt.

13. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Hahaha een banaan. Jammer dat ik die niet meer mag van de vk (verkeerde fruitsuikers :). Toch maar magnesium halen dan! Thanks vior de tips dames!

14. Bubi

Bubi Bekend lid

Apr 8, 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Die heb ik ook, doet echt ontzettend pijn. Bij mij helpt t meteen om 1 simpele beweging te maken en m'n tenen naar het plafond te richten zeg maar. Als ik mn been op andere manieren ga stretchen wordt het alleen maar erger maar wanneer ik m'n voet zo recht trek zeg maar lijkt het echt bijna meteen weg!

15. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Ik moet wel echt uit bed om tegendruk te zetten, word eigenlijk net te laat wakker om het ergste voor te zijn. Maar inderdaad erg pijnlijk. Ben ook echt gelijk klaarwakker steeds.

Share This Page