Onze dochter is vernoemd naar de overleden moeder van mijn man. Dit is haar tweede naam. Het is een mooie, korte naam, want niet te ouderwets is. We zaten laatst over de toekomst te denken en als we nog een kindje mogen krijgen, waar we in de toekomst waarschijnlijk wel weer voor gaan, willen we dat kindje ook vernoemen, in de tweede naam. Dan het liefst naar mijn moeder. Maar mijn moeder heet: W.ilma (W.ilhelmina C.atharina) Wat kunnen we daar nou mee om het een beetje leuker te maken als tweede naam? Zowel voor een jongen als een meisje? Ik dacht ik plaats het alvast, want er zijn hier heel wat creatieve mensen!
Je kan er voor een jongen als tweede naam Willem van maken en voor een meisje vind ik Catharina als tweede naam erg mooi. Maar het hangt natuurlijk ook af van welke naam je voor je kindje uitkiest.
Ja ikvind Catharina echt prachtig! Ga het hier waarschijnlijk als 3e naam geven als we een meisje krijgen. Je kan ook iets als Willemijn, Willemijne doen, of Willow als je iets Engels wilt Voor een jongetje idd Willem of William
Wij gaan geen oer Hollandse naam geven. Dat is zeker. Onze dochter heeft een Japanse naam. We houden van aparte namen. Willow vind ik ook wel een mooie optie. (moet gelijk aan Buffy denken)
haha, ja maar mijn man vindt willow niet zo. Dus helaas. Willem vind ik ook niet zo. Ik vind het nog best moeilijk.
Voor een Meisje zou ik er iets van maken als: Mina Cathy Cath Voor een jonagen zou ik iets doen als: William of Chat (Chad)
Ooh ja zeg, wat een opties! Daar zou ik zelf niet opkomen. Liam vind ik wel wat. Aangezien onze dochter als tweede naam Mia heet En wij houden ook erg van de A klank dus willa ed is een goede optie.