pijnlijke krampen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Stephanie20, May 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb mijn pil vergeten in de eerste week( 2x) nu heb ik al enkele dagen buikpijn, en heb ik enorme honger.
    Zou het kunnen dat ik zwanger ben ondanks mijn pilgebruik?
    Jammer genoeg neem ik mijn pil niet al te regelmatig, soms smorgens, smiddags of savonds.

2. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Hoi Stephanie,

Als je je pil vergeet in de eerste week is er behoorlijk wat kans dat je toch een eisprong krijgt (als je er 2x één vergeet is die kans uiteraard nog groter). Je eisprong komt wel niet overeen met degene die zich op je banner afbeeld, vermits je geen natuurlijke cyclus hebt.

Heb je in deze cyclus seks gehad? In ieder geval kun je -indien je nog niet zwanger wilt zijn- de volgende dagen best een condoom gebruiken! Of je zwanger bent zul je pas kunnen weten tijdens je stopweek. Als je maar heel licht bloedverlies krijgt of het is anders dan normaal, kun je best een testje doen want de kans zit er wel in!

Wat zou je doen als je zwanger bent?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je zo slordig met je pil omgaat is het volgens mij wel mogelijk dat je zwanger zou kunnen zijn. Toch is de kans dat je in de eerste week zwanger raakt niet zo heel groot volgens mij.
    Waarom een cyclusbanner als je de pil slikt..?
    Dan weet je toch op welke dag je zit (gezien je strip). Nog twee weken afwachten en dan zou je een test kunnen doen.
    Succes

4. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Wel ik heb wat bloedverlies gehad, iets wat ik nog nooit gehad heb. het was geen puur bloed maar eerder iets bruins.

5. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Hoeveel dagen nadat je seks gehad hebt in de eerste week had je dat bruin bloedverlies?

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik weet het niet zeker maar ik denk 4à5 dagen later. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ik dat bruin bloedverlies gehad heb op het moment dat ik mijn stage moest doen. Ik had toen heel veel stress, smorgens heel misselijk...ik dacht dat dit over ging gaan nadat mijn stage gedaan was, maar ik ben nog steeds misselijk en mijn buik voelt opgezwollen aan, net alsof er veel lucht in zit.

Ik heb al drie jaar een relatie met mijn vriend, een kind zou nu geen drama zijn alleen het tijdstip zit niet bepaald mee.

7. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Het zou eventueel een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn, maar het zou ook 'spotting' kunnen zijn door het wegvallen van de hormonen van de pil. Het enige dat je kunt doen is nog even wachten en na je laatste pil een testje doen!

Die symptomen kregen de meeste vrouwen niet meteen na de bevruchting, maar pas na een hele tijd (één, twee of drie weken), ik zou proberen om toch zoveel mogelijk te ontspannen en je er niet op te fixeren en dan eventjes een testje doen in de stopweek!

Succes!

8. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Alvast bedankt!
    Het probleem is, waneer er iets in mijn hoofd zit krijg ik het er maar moeilijk uit! Dus nu nog een hele week bang afwachten en hopen dat ik ongesteld wordt.

9. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Hoe lang is het nu geleden dat je seks had, en dat bloedverlies had?

Begrijpelijk hoor dat je het moeilijk uit je hoofd krijgt, ik heb ook al in jouw schuitje gezeten, maar dan door contra-indicaties met medicatie ;)

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Wel euhmm...mijn vriend weet ervan dat ik mijn pil vergeten heb. ( en ik heb dit vroeger nog al verschillende keren meegemaakt. Toen iedere keer condoom gebruikt, maar nu hebben we het dus onveilig gedaan) De laatste keer dat ik seks had was vanmorgen! En dat bloedverlies was woensdag 2 mei!

11. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Ze raden aan, als je niet juist weet wanneer je een testje zou kunnen doen (ivm pil vergeten) om twee weken na het onveilige contact een testje te doen, eerder heeft het niet veel zin. Dus je zult toch nog even moeten wachten.

Goed dat je vriend ervan op de hoogte is, dan heb je bij hem toch wat steun!

Succes met het afwachten! ;)

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik hoop dat ik niet zwanger ben...alhoewel ik wel een kind wil maar nu nog niet. Dus nu nog wat bang afwachten. We zullen zien

13. Zena

Zena Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    2,428
    0
    36
    als je, je pil hebt vergeten en weet hoe het allemaal werkt, waarom heb je dan geen condoom gebruikt? Of de morning after pil gehaald?
    Sorry, dit is niet bedoeld als kritiek, maar ik vraag het me echt af!

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Wel, ik heb drie dagen te laat ontdekt dat ik mijn pil vergeten was.(Ik zat toen in mijn stage, met heel veel stress) Toen was het al te laat om de moring after pil te gebruiken, anders ging ik hem zeker gebruiken.

15. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Hey meis, als je niet zwanger wilt worden kun je beter iets anders dan de pil gebruiken, bijvoorbeeld de Implanon, dat is een staafje die ze in je arm plaatsen.
    Of anders een spiraaltje.
    Lijkt me voor jou beter. NIet sneu bedoeld hoor maar je neemt 'm wel heel slordig in. Dat het eens een uurtje of twee uren afwijkt oke kan gebeuren.
    Ik nam 'm altijd s avonds na het eten in, kan je m eigenlijk nooit vergeten. S ochtends vond ik niet handig omdat ik in het weekend altijd uitsliep en had dan dus meer kans om 'm een keer te vergeten.
    Dus als je niet zwanger wilt worden, dan misschien eens nadenken over een ander soort anticonceptie? niet iedereen vind de pil even handig.
    Of wil je misschien onbewust toch wel stiekem zwanger worden?
    Succes met afwachten.

groetjes

16. Ilse100

Ilse100 Actief lid

Jan 4, 2007
    153
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Gelderland
    Even een kort berichtje aan Elmo. Volgens mij ben je juist die eerste week het vruchtbaarst. Tenzij je met de eerste week de menstruatie zelf bedoelt?
    Volgens de "gebruikelijke" cyclus zou je op dag 14 je eisprong hebben. Die dagen daarvoor ben je het meest vruchtbaar. Bovendien blijft het sperma meerdere dagen goed. Wij klussen juist in de eerste week na de menstruatie. Ik hoop dat we het dan goed doen... :(

17. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

May 6, 2007
    1,502
    47
    48
    student
    België
    Ik had gedacht aan de nuvaring, omdat ik inderdaad wat slordig ben met mijn pil iets wat ik vroeger nooit had. Maar de nuvaring is een stuk duurder en ik weet niet ofdat mijn ouders het wel zien zitten om die meerkost te betalen. Ik zal het hen eens voorstellen.

Met mij nu al wat beter, nu nog een beetje afwachten...We zien wel gelukkig heb ik mijn vriend nog die mij niet zal laten vallen. :(

Share This Page