Hi, Wie heeft er tips voor mij. Ik ben nu 8+5 en lekker op vakantie in oost duitsland. Het weer is prachtig maar sinds gisteren zit ik opeens helemaal onder de rode bultjes en het jeukt! Ik vermoed zonneallergie. Nooit eerder last van gehad overigens, ook niet tijdens mijn vorige zwangerschap. Man is nu onderweg naar de dichtsbijzijnde apotheek, maar hier mensen nog tips? Thanks!
Ik krijg altijd pilletjes... Maar weet niet of je die ook mag hebben als je zwanger ben.. Verder gen tips.. Want niks anders helpt bij mij...
Ik had er altijd last van, totdat ik een andere zonnebrandcreme ging gebruiken. Voor de zonneallergie smeerde ik calendula of aloë vera, dit verzachte het enigszins, verder kun je er weinig aan doen, ja niet meer met blote huid direct in de zon.
In het buitenland kun je de smeersels tegen allergie gewoon kopen. Hier in nederland op recept. Je moet wel even goed kijken of manlief nu niet met een smeersel aankomt op hormoonbasis. Zou dat niet zomaar willen gebruiken bij zwangerschap. Smeer vooral zonnebrand met uva en uvb bescherming. Die helpen beter tegen allergie. Ook hoge factor smeren. Desondanks nog fijne vakantie!!