familie op de hoogte ICSI, hoe vertellen zwanger?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by holagirl, Sep 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    weet even niet goed in welke pijler deze vraag moet.
    Heb 2september een TP gehad en het lijkt erop dat het geslaagd is. Naaste familie en vrienden weten van ons avontuur. En die weten ook dat ik zondag/maandag mag testen. Vraag mij nu af hoe we nu kunnen vertellen dat ik (waarschijnlijk) zwanger ben!
    Vind het zo stom om te bellen en zeggen: Ja,gelukt!
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Het verrassingseffect is er wel een beetje af he?

2. Flo72

Flo72 Bekend lid

Apr 9, 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kon mijn mond echt niet houden na de positieve test, dus lekker iedereen die het wist gebeld! ;)

3. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb ze meteen na de test opgebeld!

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Wij hadden gevraagd of we bij mijn schoonouders konden verzamelen om dan hoe dan ook de uitslag te delen.
    We hebben gebakjes gehaald en chocolade rammelaars en spenen met blauwe en roze muisjes.
    Ze vonden het fantastisch. De volgende dag naar mijn ouders om het persoonlijk te vertellen.

5. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

Nov 24, 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik heb meteen gebeld toen ik 'n positieve test had. Niet echt spontaan inderdaad..

6. Blondje

Blondje Fanatiek lid

Aug 29, 2009
    1,640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden gezegd dat de testdatum een laat dagen later was en zijn toen onverwachts op bezoek gegaan om het goede nieuws te delen. Toen ze ons voor de deur zagen staan wisten ze al wel genoeg maar toch. Nu weet ik ook nog niet hoe ik t zou doen, inmiddels weten de mensen om me heen ook wel hoe het in zijn werk gaat, deze week voor de 9e een tp. (Ditmaal voor n brusje)

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,818
    2,678
    113
    Wij hebben een dag eerder getest, en zijn op zaterdag sponraan langs gegaan met cadeautjes. Ouders hadden niks door toen we voor de deur stonden, omdat we zondag pas zouden testen.

8. Jasmijn1203

Jasmijn1203 Actief lid

Mar 27, 2013
    118
    0
    0
    Wij zijn bij onze vorige poging ook een dag eerder op visite gegaan, ze hadden niks door. Dus dat was wel leuk.
    Ik denk gewoon op visite gaan en wel of niets iets mee nemen kan altijd tijd.
    Veel succes en gefeliciteerd!!

9. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je bent inderdaad het verrassingseffect helemaal kwijt.:( Hier waren onze directe naasten op de hoogte van de behandelingen. Ze wisten ook wanneer de testdatum was, dus dan kom je er niet onder uit om het meteen te vertellen. Ze zitten net zo op de test te wachten als jij zelf. Hier meteen maar op visite gegaan toen het raak was. De keren dat het niet raak was, wisten ze dat van tevoren al, omdat we het zelf ook al door hadden.

Gefeliciteerd!

10. Mieke1983

Mieke1983 Lid

Aug 29, 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Reeds een voorzichtige proficiat!!!
    Wij hebben, net als jij, op 2/9 de terugplaatsing gehad. Net naar de dokter gebeld en we kregen positief nieuws, voorlopig toch.
    Onze naasten weten wel dat we bezig zijn met ICSI maar wisten niet exact wanneer de TP ging zijn. We gaan toch proberen nog een tijdje de spanning erin te houden voor hen.
    Eerst bij onszelf even laten doordringen, want we kunnen er niet goed van over.

11. holagirl

holagirl Actief lid

Feb 3, 2009
    232
    0
    0
    Wat leuk Mieke! Gefeliciteerd! Heb je bloedonderzoek gedaan dat je de dokter moest bellen?
    Wij mogen van het ziekenhuis officieel pas maandag testen,dus mijn vriend gelooft het nu nog niet...

12. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

Jul 11, 2012
    3,880
    330
    83
    Female
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Als eerst gefeliciteerd!!

Ik heb mijn vader gebeld en de test die mee leefde en wist wanneer ik moest testen, een app gestuurd! Was zo blij dat ik het direct kwijt moest..

13. Mieke1983

Mieke1983 Lid

Aug 29, 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Holagirl,
    Ik moest vrijdag inderdaad laten bloed nemen. Tegen mij hadden ze niets gezegd van een zwangerschapstest thuis te doen, dus maar direct dat bloed laten nemen, zoals ze gezegd hadden.
    Groetjes,
    Mieke

Share This Page