Hoi iedereen, Ik wil hier even mijn verhaal kwijt... en wat hulp van jullie kant.. Ik ben sinds feb gestopt met de pil. Netjes na 29 dagen ongi geworden. In april/mei voor het eerst zwanger, helaas uitgelopen op een miskraam. In aug. weer zwanger, helaas weer hetzelfde verhaal. In dec. weer zwanger, en weer mis. Elke keer rond de 5 weken. Ik heb al onderzoeken gehad, inwendige echo, bloedonderzoek, uitstrijkje. Dit was allemaal goed, en er werd dus verteld dat het 2x spontane miskraam is geweest. Nu bij de 3e keer twijfel ik een beetje of dit wel het geval is. Ik vind het nogal typisch dat ik elke keer rond de 5 a 6 weken een miskraam krijg. Heb keurig een positieve test, hij loopt netjes op en daarna wordt het lichter en daarna gaat het mis. Ik heb zelf het idee dat het misschien toch met hormonen te maken heeft waardoor ik niet zwanger kan blijven. Ik mag over 2 weken terugkomen bij mijn gyn en ga dan met haar bespreken wat te doen. Ik denk dat ik wat hulp nodig heb om toch zwanger te blijven , misschien met utrogestan of iets dergelijks. Ook lees ik wel dat er bij vrouwen met herhaalde miskramen zonder duidelijke oorzaken ICSI of IVF wordt overwogen. Nu weet ik wel dat ze in Nederland niet heel erg snel utrogestan geven, maar eventueel is Belgiƫ nog een optie. Zou ik echt de MMM in moeten of een vruchtbaarheidsbehandeling nodig hebben? Het zwanger worden lukt bij ons namelijk wel, maar het blijven niet. Ik vraag me af of jullie tips voor mij hebben of zoiets hebben meegemaakt?
Mocht je twijfels hebben of niet snel verder geholpen worden door je gyn.....je kunt utro ook gewoon online bestellen. Het is niet schadelijk, dus mocht je in de tussentijd weer zwanger worden.....hier heb ik bij ivf 3x per dag 2 bollen van 100mg gebruikt. Verder zou het misschien een stollingsprobleem kunnen zijn, dat zou je na kunnen vragen. Wat naar al die miskramen! Heel veel sterkte en geluk voor het nieuwe jaar!
Ok goed om te weten, maar ja wil eigenlijk niet op eigen houtje dat gaan gebruiken... stolling is idd onderzocht, net als antistoffen, schildklier etc. Dit was allemaal goed. Enige wat niet onderzocht is, is hormonen tijdens cyclus.