draaiversie, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaMel88, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ookal heb ik nog wel wat weken te gaan. Toch is het iets waar ik me nu al beetje over wil oriënteren. Morgen weer een groeiecho dan zullen we zien hoe de baby op het moment ligt. Tot nu toe elke echo met zijn/haar kont beneden. En omdat ik ons ziekenhuis er best voor aanzie om op het laatste moment nog te vragen wat we willen dus alvast ervaringen vragen :).

Wat zouden Julie doen of gedaan hebben, wel of geen versie? En waarom wel of niet?

Bedankt al meiden!

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn eerste heeft tot bijna 34 weken heel eigenwijs met haar hoofdje omhoog gelegen (echt bij elke controle!). Daarna is ze toch uit zichzelf gedraaid en gelijk ingedeeld, zodat ze ook niet meer terug kon :p. Een versie poging (draaiversie is dubbel op, hihi ;)) hoeft dus helemaal nog niet nodig te zijn.

Bij deze zwangerschap weet ik nog niet hoe ze ligt, maar als ze weer verkeerd ligt en niet uit zichzelf omdraait dan ga ik denk ik wel voor een versie poging. Een stuitbevalling zou ik nooit doen en een keizersnee vermijd ik liever, dus dan maar een versie poging, hoewel de kans op succes niet zo heel groot is geloof ik. Wie niet waagt, wie niet wint...

Maar hopelijk draait ze eigenwijze baby gewoon nog!

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb wel een draaiversie/poging :)D) geprobeerd. Vond het zelf reuze mee vallen. Voelt het fijn? Nee, maar ook niet dramatisch pijnlijk (vond ik dan). Ik had het er wel voor over om een ks/stuitbevalling te voorkomen.

Helaas heeft het niet mogen baten, hij schoot elke keer terug. De gyn vond het na 3 pogingen wel genoeg.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ze kunnen heel laat nog zelf draaien hoor!

Ik zou het nooit laten draaien;

Kans van slagen is niet heel groot.
    Kans dat het terugdraait is groot.
    Het doet pijn; naar voor jou en de stresshormonen die de baby van jou door de pijn meekrijgt lijkt me ook niet goed.
    Het kan de bevalling inzetten.
    Het kan de navelstreng om het nekje draaien.

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Haha sorry dames wist even niet hoe het ookalweer heten :D (schaam schaam). Ik hoop natuurlijk dat de draaikont gewoon uit zichzelf goed gaat liggen en daar is nog ruim de tijd voor uiteraard. Maar wilde toch voor de zekerheid alvast wat inlezen. Mocht ik dan onverwacht moeten kiezen, wat ik ze hier wel zie doen hihi. Dan weet ik er teminste al wat van :)

6. rk85

rk85 Lid

6 jul 2014
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb met 36+4 een versie gedaan, want beeb lag al bijna onafgebroken vanaf 28 in een stuit. Ik wilde het graag omdat ik sowieso een keizersnede als het even kon wilde vermijden en een stuitbevalling is natuurlijk ook niet echt optimaal.
    Mij is het echt ontzettend meegevallen. Het deed geen centje pijn en was in een minuutje gedaan. De baby had direct na het draaien een goede hartslag en voelde m ook meteen bewegen (heel raar, opeens met zn voeten op een andere plek ;) )
    In ongeveer 40-45 procent van de gevallen lukt een versie. Het hangt er nogal vanaf of de billen al een stukje zijn ingedaald (bij mij niet) en of je normale hoeveelheid vruchtwater hebt. En ontspannen zijn is denk ik de belangrijkste factor voor succes.
    De kansen op vroeggeboorte zijn echt minimaal (ongeveer 0), en de controle is heel goed zowel van tevoren als achteraf. Aan een stuitbevalling of keizersnede zitten veel meer nadelen/risico's in mijn ogen.
    Veel succes met je keuze, mocht het zover komen!

7. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb ook 2x een versie gehad. Eerste keer met 37 weken. Ging prima, weinig last van gehad. Helaas draaide ze een paar dagen later weer terug. Omdat ze steeds aan het draaien was en elke keer weer anders lag, zag ik een volgende draaipoging alleen zitten als de bevalling ook direct ingeleid werd (Ik wist niet dat dat kon, maar dat was ook een optie volgens de verloskundige). En zo is het gegaan :)

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0

Deel Deze Pagina