Vraagje: Wat doet jullie baby op 6-7 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door podiki25, 13 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hey iedereen,

Mijn dochtertje is nu 6,5 maanden en ze zit al lang recht, kan zich op haar manier voortbewegen. Ze kruipt ook nog niet echt maar "verplaatst" zich op een of andere manier wel: tijgeren en met de beentjes afzetten. Ze maakt wel de kruipbeweging maar zet niet door zeg maar. Ze laat zich dan weer vallen en begint weer te tijgeren.
    Onze zoon kon rond die leeftijd al kruipen en ik zag net gisteren in zijn boekje dat hij met 6 maanden en 3 weken reeds ging rechtstaan in zijn box en voorzichtig rond de box begon te stappen.
    Dat doet ons meisje helemaal niet.
    Ik ben dus benieuwd wat jullie kindjes op deze leeftijd doen zeg maar en als je er meerdere hebt of er ook een verschil was.

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Die van mij doet nog helemaal niets van wat jij opnoemt! :p hij kan nog niet zelfstandig zitten, maakt wel kruipbewegingen (als een vis op het droge zeg maar...), maar komt niet vooruit. Op z'n rug kan hij wel rondschuiven door met zich met z'n benen af te zetten. Staan kan hij dan weer wel, heel even zelf maar als je z'n handjes vasthoudt wat langer. Daar houdt het wel zo ongeveer bij op... ;)

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bijna 6 maand : Rollen van rug naar buik (Omgekeerd nog niet), voor- en achteruit tijgeren..
    Kruipen, staan en zitten dus nog niet

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Gemiddeld is zo ongeveer;
    Zelfstandig gaan zitten met 9 maand
    Kruipen met 10/11 maand
    Gaan staan (optrekken) met 10/11 maand dacht ik.

Maar dit kan je allemaal wel op internet vinden hoor.
    Google maar eens op van wiechenschema.
    Dus met 6/7 maand hoeven ze echt nog niet zoveel te kunnen. Meeste kindjes kunnen dan omrollen en soms beetje tijgeren, vaak eerst achteruit.

5. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je zoon was erg vroeg, kruipen doen ze gemiddeld met 9 maanden.
    Hier allemaal rond 6 maanden zitten, met 7 maanden optrekken tot staan en met 8 maanden kruipen en langslopen.

6. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij doet precies hetzelfde als die van jou. Tijgeren rollen,kruipbeweging en houding. Volgends k&g zit ze prima op schema. Ze is trouwens van 22-1-15 dus ong even oud als jouw dochter

7. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bijna niks. Beetje omrollen maar verder kwam er weinig uit.
    Nu met 10 maanden tijgeren/begin kruipen. Maar nog niet zitten of staan. Als je hem neerzet, houdt hij dat ook maar even vol. Staan idem dito.

8. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoontje 7,5 maand, tijgeren en bijna kruipen.
    Zitten maar nogniet heel stabiel, maar wel in kinderstoel al en als wij erbij zitten.
    Staan als wij zijn handjes vasthouden... Dus niet ergt veel meer dan bij jou.

Mijn oudste was ook veel sneller, die stond al aan tafel met 7 maanden....

9. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Zich omrollen al een hele tijd, flink rechtop zitten, spelen tijdens het rechtop zitten, klanken nabootsen, drinken uit een bekertje, ze wilt gaan staan op haar beentjes wanneer ze wordt vastgehouden, schaterlachen

's nachts: zich omdraaien in de slaapzak van rug- naar buiklig en daarna dwars in het bed gaan liggen om uiteindelijk ofwel op haar buik met het hoofd naar het voeteneind te eindigen of op haar rug naar het voeteneind. De dagen waarop ik haar op haar in haar bedje vindt op dezelfde manier als ze in slaap viel worden steeds schaarser ;)

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    @Ikkie97: wiechenschema? Ga ik eens op googelen! Bedankt.
    @Loirinha: Hebben ze dat gezegd op het CB? Perfect dan, opluchting. Hier kijken ze motorische vorderingen niet zo na. Idd, ze verschillen dus 2 dagen.
    @rest: Ik vroeg het me echt af. Stond verbaasd toen ik in het boekje van mijn zoontje las wat hij al allemaal deed... Dus het is eigenlijk mijn zoontje dat snel is en niet mijn dochtertje traag. Was een beetje ongerust.

11. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Rollen, rollen en nog eens rollen. Zelfstandig zitten kan DL wel, maar ik moet er wel echt bij blijven zitten want het is nog heel wankel. Ze wil graag vooruit komen als ze op haar buik ligt, maar dat lukt nog niet. En dat is frustrerend voor haar. Ze komt alsnog de kamer wel rond hoor, door te rollen.

12. Peetiescheetie

Peetiescheetie Actief lid

14 dec 2014
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is net 6 maanden en die rolt van haar rug naar buik (zowel links als rechtsom sinds vandaag) maar daar blijft het wel bij eigenlijk. Als ik haar laat zitten, buigt ze helemaal naar voren en valt dan om. Ik durf haar dan niet goed los te laten eigenlijk....

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kon hij met 7 maanden het volgende:
    - Van rug naar buik (4,5 maand) en buik naar rug (5,5 maand) rollen.
    - Om z'n eigen as draaien en zich al rollend verplaatsen (5-6 maanden)
    - Tijgeren(6,5- 7 maanden)
    - Blijven zitten als ik hem op z'n billen zette, maar dit deed ik niet vaak. Vanaf toen bleef hij ook beter in de kinderstoel zitten (7 maanden).
    Op z'n benen staan deed hij ook wel vanaf een maand of 5, hield zich zo stijf als een plank, maar dat vind ik niet horen bij echt gaan staan, echt zelf gaan staan deed hij hier (pas) met 9 maanden.

14. Bailey1989

Bailey1989 Niet meer actief

Rollen van buik naar rug & andersom. Proberen te kruipen maar gaat niet vooruit maar draait rondjes. Zitten kan hij al best aardig. Oprekken aan mijn vingers tot zithouding. Jou zoontje was inderdaad erg snel

15. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor was dinsdag bij K&G (Belgisch Cb) en daar waren ze heel tevreden, letterlijk zei ze dat ze goed op schema zat en zelfs erg sterk was :)

16. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Kind en Gezin! Ja, ik ben ook Belgische. Ik moet eens op hun website gaan kijken. Mijn dochtertje eet niet zo goed haar groentenpap op dit moment, mss vind ik daar wel tips. Nog niet aan gedacht.

17. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Mijn dochtertje is bijna 7 maanden. Wat ze doet:
    -rollen van buik naar rug, en andersom.
    -probeert te kruipen/tijgeren, komt wel vooruit maar is nog echt geen kruipen of tijgeren hoor,hihi.
    -beetje brabbelen
    -draait om haar as
    -naar alles grijpen,en meestal lukt haar het ook,haha.
    - Nog geen tandjes

Dat was het wel denk, oh ja staan vind ze geweldig! niet dat ze dat zelfstandig kan, maar als ik haar ondersteun vind ze het super:)

Terwijl het dochtertje van mijn vriendin(schelen 1 week) al kruipt, zelfstandig blijft zitten, met een bal kan overrollen en dan ook stevig blijft zitten zag maar, 2 tandjes heeft. Is dus echt per kind verschillend!

18. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mn oudste dochter deed rond deze tijd nog helemaal niks- ook niet omrollen.
    Mn jongste dochter kon zelf gaan zitten, kruipen met haar buikje van de vloer en zich optrekken aan de meubels.

Ieder kind zn eigen tempo- daar ben ik inmiddels wel van overtuigd :).

Deel Deze Pagina