Mensa toelatingstest

Discussie in 'De lounge' gestart door Nacho, 21 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Hoi allemaal!

Via een omweg (oriëntatie op peuterspeelzaal, google onderzoekje naar ontwikkelingsvoorsprong bij kinderen, google onderzoekje naar hoogbegaafdheid en opeens een heleboel herkenning) heb ik uit pure interesse de thuistest van Mensa gedaan. Nu blijkt dat ik het goed genoeg gedaan heb en heb ik mij opgegeven voor de officiële toelatingstest van Mensa. Het duurt nog een paar maanden voordat het zover is, maar ik vind het best wel spannend. Kan iemand mij geruststellen? Zijn er hier toevallig (toekomstige) mama's die al lid zijn?

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik ben geen lid, maar een collega van me wel, en die vond het niet zo'n opgave. Zij raadde mij aan het ook te doen, maar ik heb wel genoeg te doen zo.

3. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ik durf niet :D Ondanks hoge uitslag thuistest. Denk dat mijn ego het niet overleeft als ik er niet door kom :p

4. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Oh Leraje dat zou ik ook slecht trekken haha!

Mystiek, is jouw collega actief met allerlei activiteiten?

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

#5 Rietje88, 21 jul 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2016
    Het bestaat uit 2 testen met figuren en 1 numerieke test. Van tevoren kan je even rustig een drankje doen. En tussendoor dacht ik dat er nog een pauze was.

Ach als je het haalt heb je leuke dingen om aan mee te doen. Haal je het niet dan heb je het iig geprobeerd ;)

6. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik mocht na de thuistest ook door, maar heb dat niet gedaan. Mijn broer is wel geweest en mag zich officieel hoogbegaafd noemen :p. Hij vond de test, jaren geleden, volgens mij wel leuk en goed te doen. Hij is geen lid van Mensa.

7. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier net zo! Gelukkig heb ik wel wat papieren die bewijzen dat ik redelijk intelligent ben ;)

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat bedoel je met thuistest? Die van internet of hebben ze iets opgestuurd?

Maar spannend! Succes!
    Verder geen ervaring, ja met die van internet, maar verder wil en ga ik niet :)

9. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Hier exact hetzelfde... Wel uitgenodigd, maar enorme faalangst :)

10. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zwager heeft dit gedaan en bleek een zeer hoog IQ te hebben. Verklaarde erg veel qua zijn sociale vaardigheden en manier van denken.
    Hij gaat nu regelmatig naar de mensa jongerendagen en weekenden. En zit op dit moment met een groep zelfs in Denemarken!

11. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik weet dat mijn vader ooit is uitgenodigd en het maar een domme club vond :p Ze kwamen met ideeën als alleen mensen met een hoog IQ mogen autorijden enz., dus dat vond hij redelijk onzinnig.

12. Rietje88

Beide ouders zijn lid geweest, paar keer mee naar de Waddeneilanden geweest maar nooit zulke dingen gehoord hoor.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb ook de thuistest gedaan maar ben nooit aan de echte test begonnen.

Ik vroeg me af wat het zou bewijzen als je die test goed maakt. Je mag dan lid worden, en dan?
    Een cursus omgaan met mensen het niet altijd allemaal kunnen volgen is voor mij wel wat ;)

En mijn partner is niet hoogbegaafd iig (niet minder lief ;) ). Mag die dan niet mee met een clubdag ofzo?

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zie de meerwaarde er ook niet in, misschien mijn zoon ooit.

15. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Tis ook al een tijdje geleden geloof ik. Ik heb geen idee hoe het er verder aan toe gaat, alleen dat mijn vader op dat moment dus afhaakte.

16. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook uitgenodigd voor de echte test, maar ben er nooit heen gegaan. Ik weet wel dat ik intelligent ben :p ik kan het alleen niet zo goed toepassen in mijn leven. XD

17. Rietje88

Dat snap ik wel. Ik zou het op zo'n manier ook niet gezellig vinden.

Verder kan het wel een leuke plek zijn om sociale contacten op te doen. Van een avondje in de kroeg tot aan een vakantie. Hoe het tegenwoordig is weet ik niet. Ik heb het net niet gehaald xd. Ik had die ochtend van tevoren al niet een bijster slimme keus gemaakt.

Maar verder of je het haalt of niet verandert toch niks aan hoe het zit. Het blijft een momentopname.

18. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik ben 2 jaar lid geweest maar ik deed er uiteindelijk niet zo veel mee.
    Juist de herkenning is wat de meerwaarde is van zo'n club. De aparte manier van denken, humor en sociale omgaan kom je als hoogbegaafde niet veel tegen.
    Ik heb best wel wat interessante workshops gedaan, die mij een hoop duidelijkheid hebben gegeven.

19. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik moet wel lachen om de sociale kant van de zaak die een aantal mensen al genoemd hebben. Dat probeerde ik de toekomstige juf en ib-er (van zowel school als peuterspeelzaal) laatst duidelijk te maken, maar dat lukte niet. Zij zijn tegen versnellen in de kleuterklas, want dat is "de plek om sociale vaardigheden te stimuleren" ;).

20. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik heb ook een uitnodiging gehad, maar daar verder niks mee gedaan. Dacht dat iedereen die uitnodiging kreeg zodat ze er lekker aan konden verdienen :) Vind mezelf namelijk echt niet zo slim :p

Deel Deze Pagina