Wel of niet gesprongen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Loulou12, Apr 11, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

Apr 4, 2018
    2,586
    2,098
    113
    Female
    Ik heb al veel ervaring met ovulatietesten maar nu heb ik toch even een vraag. Eergister was mijn ovulatietest negatief. Gister had ik een positieve ovulatietest. Vandaag gigantische eipijn. Maar mijn ovulatietest is niet meer positief. Alleen ik weet niet beter dat als je eipijn hebt dat dit de laatste groei is van je eitje en in al die jaren knalde de lijnen dan ook tijdens die pijn van de test af. Maar nu zou je volgens de test dan al kunnen stellen dat mn ei gesprongen is? Al zou ik toch echt zweren dat hij pas nu op knappen staat. Wie weet hier iets over?

2. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

Apr 8, 2022
    365
    236
    43
    Female
    Een ovulatietest meet het LH-gehalte, niet per se de eisprong. Deze is het hoogste wanneer het ei binnen 24/48 uur springt. Afloop van test zegt niets of de eisprong geweest is :thumup:

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hoor, een ei springt binnen 48 uur na de lh piek op het hoogste moment
    Dus gisteren was due puek, dus dan is uiterlijk morgen je eisprong.
    Een negatieve lh test (na een piek) betekent niet dat het ei al gesprongen is ;)

Loulou12 likes this.
  4. suusjb

suusjb Lid

Jan 8, 2023
    55
    13
    8
    Female
    Je kunt ook ei-pijn hebben na de eisprong ivm het bloed en vocht dat erbij vrijkomt! Komt alleen wat minder vaak voor

en zoals hierboven al gezegd kan het ook zijn dat je ei morgen springt en dat het dus idd de laatste groei is

Panda95 and Loulou12 like this.
  5. Loulou12

Loulou12 Fanatiek lid

Apr 4, 2018
    2,586
    2,098
    113
    Female
    Ooooh nou bedankt. Toch weer wat geleerd na al die jaren :roflmao:

Share This Page