Ik heb al veel ervaring met ovulatietesten maar nu heb ik toch even een vraag. Eergister was mijn ovulatietest negatief. Gister had ik een positieve ovulatietest. Vandaag gigantische eipijn. Maar mijn ovulatietest is niet meer positief. Alleen ik weet niet beter dat als je eipijn hebt dat dit de laatste groei is van je eitje en in al die jaren knalde de lijnen dan ook tijdens die pijn van de test af. Maar nu zou je volgens de test dan al kunnen stellen dat mn ei gesprongen is? Al zou ik toch echt zweren dat hij pas nu op knappen staat. Wie weet hier iets over?
Een ovulatietest meet het LH-gehalte, niet per se de eisprong. Deze is het hoogste wanneer het ei binnen 24/48 uur springt. Afloop van test zegt niets of de eisprong geweest is
Nee hoor, een ei springt binnen 48 uur na de lh piek op het hoogste moment Dus gisteren was due puek, dus dan is uiterlijk morgen je eisprong. Een negatieve lh test (na een piek) betekent niet dat het ei al gesprongen is
Je kunt ook ei-pijn hebben na de eisprong ivm het bloed en vocht dat erbij vrijkomt! Komt alleen wat minder vaak voor en zoals hierboven al gezegd kan het ook zijn dat je ei morgen springt en dat het dus idd de laatste groei is