gyn geweest!!!!!!!!!!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cinny, 9 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    hallo,

    vorige donderdag naar de gyn. geweest. :)
    (wij zijn al 1 jaar aan het proberen) ze gaan het zaad van mijn man controleren. als dat goed is
    gaan ze bij mij kijken als het zaad niet blijft "hangen" beneden.
    en als ditgoed is gaan ze na nieuwjaar een inspuiting doen om te kijken als er niet verstopt is. moet dan 1 dag naar het ziekenhuis. een collega van mij
    vertelde me nu dat dat erg pijnlijk is. :cry: ze zouden mijn buik dan opblazen.
    zijn er nog mensen die dit hebben laten doen


    groetjes
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb er geen ervaringen mee, maar ik heb ook wel vaker gehoord dat het pijnlijk is.
    Ik denk dat het slim is om wanneer het zover is het allemaal over je heen te laten komen.
    Misschien valt het voor jou wel mee.
    En als je met gierende zenuwen erheen gaat nadat je allemaal verschillende verhalen hebt gehoord....lijkt me niet prettig.

    Ik hoop dat verder alles goed is!

    groetjes
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Kan je geen advies geven, maar ik wil jullie wel heel veel sterkte en vooral succes wensen!
    We volgen jullie belevenissen natuurlijk vol spanning via dit forum.

    Groetjes, Wendy
     
  4. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Ik wil je ook veel sterkte wensen. Ook ik weet hier niets van. Ik zou het gewoon even navragen als je het wilt weten aan de gyn.
    Succes ermee, liefs
     
  5. Buckie

    Buckie Lid

    22 okt 2005
    16
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb destijds zo'n HCG (heet dat geloof ik) laten maken. Het is echt niet fijn, men vergeleek het met een heftige kramp. Dat was het ook. Ik heb een schreeuw gegeven, dat terwijl ik niet kleinzerig ben.
    Omdat ik wist dat het een paar tellen was, was het voor mij wel goed te doen.

    Sterkte in ieder geval.

    Buckie
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    hCG is het zwangerschaps hormoon, ik denk dat jij het ECG bedoeld ;)
     
  7. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Een HSG heet dat volgens mij. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ken meiden die dat wel hebben. Het kan ff pijn doen.
    Ik ga ff info zoeken voor je.
     
  8. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    info: fertiliteitsnet.nl



    Baarmoederfoto / Hystero-salpingo-grafie (HSG).

    Doel van het onderzoek:

    Vast stellen of de holte in de baarmoeder normaal is, of de eileiders toegankelijk zijn, of de doorgang niet verspert is en of er verklevingen rond de eileiders zijn.

    Wanneer:

    Dit onderzoek wordt gedaan als uit de andere onderzoeken niks naar voren is gekomen.

    Hoe gaat het in zijn werk:

    Het tijdstip ligt meestal tussen de achtste en de twaalfde cyclusdag. Bij dit onderzoek is ook een rontgenoloog. De baarmoedermond wordt goed zichtbaar gemaakt door een speculum. Vervolgens wordt de baarmoeder een stukje naar beneden getrokken, brengt een dun slangetje of apparaatje in en spuit hierdoor contrastmiddel in de baarmoeder. Als het goed is gaat het contrastmiddel via de eileiders naar de buikholte. Hiervan worden fotos gemaakt. Het onderzoek duurt ongeveer 15 minuten. De meeste vrouwen vinden dit een pijnlijk onderzoek. Het naar beneden trekken van de baarmoeder is geen prettig gevoel en het inspuiten van het contrast kan erg pijn doen als er geen goede doorgang is.

    Wat kun je eraan zien:

    Op de fotos kun je zien hoe groot de baarmoeder is. Wat de vorm is, en of er poliepen/vleesbomen zijn. Je ziet of de eileiders open zijn.

    Zijn er risicos:

    Ook als het onderzoek juist is uitgevoerd krijgen 3 op de 1000 vrouwen een opstijgende infectie.

    De uitslag:

    Die krijg je vrijwel direct.
     

Deel Deze Pagina