wie kan me helpen

Discussie in 'De lounge' gestart door mama e en a, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    dan zit je wel heeeel ver boven modaal,zeker ook gezien je jonge leeftijd,Normaal hanteren ze daar de jeugd cao voor omdat je met 23 pas word gezien als vakvolwassen.....Ik zou als ik jou was nooit veranderen van baan,dit salaris krijg je niet gauw terug denk ik! :)

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik bedoel het echt niet rot.ik vergelijk het verder niet altans niet indie zin.ik vind het weinig omdat ik het vrij gevaarlijk werk vind.omdat tankstations toch een gewild doelwit zijn voor crimineel gedrag .daarnaast werk je ook nog eens in de nachten dus daar om vind ik weinig.

en begrijp me niet verkeerd ik weet wat het is hoor ik heb ook van 20euro perweek rond moeten komen hoor met 2 personen.ik heb moeten vechten hoor om te komen waar ik ben.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik snap dat je jou loon niet zomaar krijgt en dat je daar zelf hard voor gewerkt hebt. Maar je ziet dat ts 24 uur werkt voor 900 euro netto, inclusief toeslagen. Eerlijk gezegd vind ik dat vèèl verder onder betaald dan 1000 euro voor een tankstation...In een winkel loop je ook risico en daar verdien je nog vele malen minder...Maargoed, daar gaat dit topic eigenlijk niet echt over....

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik denk dat het ook ligt aan de naam waar ik voor werk hoor :) .en ze wilde mijn geen jeugd schaal meer geven vanwegen de opleiding die ik als had.

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Nou helemaal toppie toch!Ik zou daar mooi blijven zitten haha!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het tankstation dat ik bedoel is snachts dicht, is van 06:00 uur tot 23:00 uur open. je werkt dus nooit in de nacht. Verder heb ik daar al BIJNA 5 jaar gewerkt en we zijn 1 keer overvallen, we hebben altijd het glas ervoor en staan altijd met zn 2, zo gevaarlijk vind ik het niet hoor :D

Het werkt wat ik nu doe is een stuk gevaarlijker en ik krijg er maar 2 euro meer voor per uur.

Plus dat ik niet rond hoef tekomen van 20 euro per week, maar dat het extra geld is om leuke dingen te doen :)

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zit gevarengeld bij in. Onregelmatigheid heb je niet, allene zaterdag na 6 uur krijg je 133%. Je krijgt op zondag ook niet dubbel betaald en in derest van de avonduren ook niet, alleen met feestdagen krijg je dubbel betaald. Dit is zo geregeld omdat als je bij een dergelijk bedrijf als een tankstation gaat werken, je weet dat dat tankstation ook savonds open is en op zondag, daarom krijg je niet dubbel betaald. Het gevaren geld is geloof ik 2,50 euro per uur extra.

Mijn broertje is 17 en verdient 7.92 netto per uur. Verder komt mn broertje ook met minimaal 10 euro fooi per dag thuis, wat hij dan opspaard en later gebruikt om uit te gaan. Ik ben 22 en verdien daar 9,99 netto per uur. Toen ik 15 was, en daar net begon, verdiende ik al 5 euro netto per uur, en ja, das veel voor een 15 jarige :) Plus dat je veel fooi krijgt. Al snap ik niet waarom, aangezien het allemaal al zo stinkend duur is.

8. Pipo1973

Pipo1973 Actief lid

30 jan 2007
    431
    0
    0
    Op een kinderdagverblijf verdien je ongeveer 950-1000 euro voor 24 uur per maand.
    Ligt aan het aantal jaren werk ervaring.
    Ik heb ook een zorgdiploma en werk nu op een babygroep, vaste dagen en bijna vaste tijden. Alleen vroege en late diensten worden iedere week omgewisseld. Dus de ene week op maandag van 8-17 en de andere van 9-18.

9. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Vind ik nogal vreemd.Ik bedoel ik werk in de zorg en als je in de zorg gaat werken weet je ook dat je in de avonduren en weekend uren moet werken maar wij krijgen toch ook gewoon onregelmatigheidstoeslag. Zou nog wel eens goed gaan uitzoeken of het niet een makkelijk smoesje is oid. Of heb je dat al goed uitgezocht.....dan heb iok niets gezegt. Maar het lijkt me wel gemakkelijk om zoiets te zeggen en dan dat geld mooi in eigen zak te houden....volgens mij hoor je gewoon ort te krijgen, maar ik ben ook maar een leek daarin dus weet niet hoe dat geregeled is in het ts-leven...

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Nettie, dan kan men in elke sector waar je onregelmatige uren hebt wel zeggen dat je het op voorhand wist! Doen ze lekker wat extra winst.
    (al hoef je het voor die toeslagen eigenlijk niet te doen...ik vind ze niet vet zenne! Ik werk 40uur per week als verpleegkundige op een matig risicovolle afdeling en minstens 1 op 2 weekends en ik verdien netto 1400 euro waar maar +/- 100 euro toeslag bij komt...)
    Ik ben wel tevreden over m'n loon maar dat is het minimum dat iemand op mijn leeftijd met mijn functie mag verdienen.
    In verhouding is het bij ons wel beter betaald als je minder uren werkt, heb ik gemerkt aan het loon van m'n halftijdse of deeltijdse collega's...

Blusvrouw, wow! :)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dit is al helemaal uitgezocht, ik heb de CAO opgevraagd en laten nakijken toen ik 17 was, want ik dacht er net als jullie zo over. Maar het klopt dus gewoon...

12. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik werk in de kasen en met 24 uur in de week verdien ik ong 950 euro.
    Dit kan meer worden als ik overwerk heb en als ik zaterdags werk (dit moet ik een keer in de drie weken omdat ik een vast kontrakt heb)
    Daarbij krijg ik een keer per jaar vakantietoeslag.

Losse medewerkers(seizoensmedewerkers) verdienen meer maar dat komt omdat bij hun de vakantietoeslag bij het loon in zit en dus niet een keer per jaar zoals bij de vaste medewerkers.
    En dan verschilt het nog wat voor werk je dan doet.
    Mijn man doet bijv ook de ziektes en zo en moet daarom ook wel spuiten en dergelijke en erdient dan (fulltime) zo'n 1700 a 1800 euro per maand.

Ik vind een bedrag tussen de 900 en de 1000 dus niet verkeerd.
    Er zijn uitzonderingen natuurlijk waarbij je meer of juist minder verdient maar dat is een kwestie van vragen en wat je zelf wilt.
    Ik werk hier nu negen jaar en heb het nog steeds naar mijn zin.
    Ook iets wat ik zelf heel belangrijk vind(misschen nog wel belnagrijker dan mijn loon want als het niet gezellig is werk je er ook niet met plezier)

13. Angel79

Angel79 VIP lid

14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    http://www.loonwijzer.nl/main/ misschien heb je hier wat aan.

In een winkel verdien je het minimumloon. Dit bouw je wel ieder jaar op als het goed is. Je kunt hooguit naar een hogere functie solliciteren, afdelingshoofd of iets dergelijks, dat verdiend dan natuurlijk ook weer wat meer.
    Verder is in een winkel werken wel ook heel leuk en afwisselend werk ;)

Deel Deze Pagina