3 maanden de pil geslikt

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marlieke, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Hoi allemaal,

Weet 1 van jullie of het invloed heeft op de vruchtbaarheid wanneer je de pil 3 maanden hebt gebruikt? Ik ben maar zo kort aan de pil geweest omdat ik niet binnen 2 maanden na de bevalling alweer zwanger wilde zijn. Echter nu gaan we er weer voor. Marciano is nu bijna 5 maanden.
    Ik moet wel zeggen dat ik tijdens dat pilgebruik ook nog een PENICILLINE-KUUR heb gehad. Dus eigenlijk was de pil alleen de 1e maand betrouwbaar... :rolleyes: Moesten we nog condooms gebruiken...

Nou kom maar op! Ik ben benieuwd!

2. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Ik denk dat dit korte gebruike geen invloed heeft op je vruchtbaarheid.
    Ik zou zeggen: ga er vanaf nu gewoon voor.
    Mijn cyclus was na 4 jaar pilgebruik ook na 1 maand weer normaal

3. Niet meer actief

nee heeft t niet,ik ben direct zwanger geraaktna het stoppen met mijn anticonceptie(nuvaring)

4. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Geen invloed op de vruchtbaarheid, kan evengoed wel dat je weer even moet "ontpillen". Of dat zo is wisselt echt per vrouw, maar lijkt als ik de berichten hier zo op het forum lees niet echt samen te hangen met hoe lang je aan de pil bent geweest (zie er die maar een paar maanden de pil hebben geslikt die er wel last van hebben, ik had het zelf na 9 jaar pilgebruik helemaal niet).
    Heel veel succes, hoop voor je dat het snel raak is! :)

5. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Miepie. Je kunt ook zwanger worden wanneer je een pil vergeet te slikken, dus dan lijkt het me dat je een nóg betere kans maakt als je er helemaal mee gestopt bent, toch?!
    Have fun!

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Bedankt dames, ik wacht het maar gewoon af. Het hefet ruim 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was van Marciano. Daarvoor heb ik wel 13 jaar de pil geslikt. Dus das wel een heel verschil met nu, lijkt me!

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Info van de huisarts:

Kort of lang gebruik maakt niet uit, 't verschild gewoon per vrouw en per keer of het wel of nauwelijks invloed heeft. Hetzelfde verhaal als bij 'ontpillen' (hier zijn bij 'anticonceptie' verschillende topics over), is hier dus van toepassing. In principe ben je nu dus gelijk vruchtbaar, want de pilstoffen zijn met twee dagen je lichaam uit, maar het zou even kunnen duren voor je cyclus goed werkt, maar dat kan ook zo voor elkaar zijn. Daarnaast kan het zo zijn dat bijv. je baarmoederslijmvlies een paar maanden de tijd nodig heeft weer geschikt te zijn voor een goede innesteling. Ontpillen heeft dus niets te maken met pilstoffen, maar houdt wel meer in dan alleen een goedlopende cyclus. Het gehele 'ontpillingsproces' kan een jaar duren, maar ook bijv. maar een maand.

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    Bedankt Freewilly! Ik mag toch hopen dat het nu sneller raak is dan de vorige keer...

Deel Deze Pagina