Wie kan me meer over italie vertellen (nog nooit geweest en zou het graag willen!)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    heb al heel lang op me lijstje om een keer naar Italie te gaan.

een paar vraagjes erover: wat zijn de leuke kindvriendelijke gebieden Ik neig meer naar een kindvriendelijk resort/hotel/appartement ipv camping.

Ik hoor veel over het gardameer, maar willen graag met het vliegtuig dus volgens mij valt dat al af gezien er volgens mij geen vliegveld in de buurt zit en veel campings?.

Verder toscane? of een van de eilanden sicilie of sardinie? Is dat iets?
    of nog andere mooie gebieden/plaatsen?

Wie kan me me meer over italie vertellen? heel graag!!

Is het mooi weer in Juni of kan je beter in september?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Juni/juli lijkt me de beste periode voor Italie.
    Lago Maggiore of Gardameer zijn inderdaad DE aanraders met kinderen. Ik zou zeker lekker met de auto gaan (Lago Maggiore is maar 1000 km.)

3. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Wij zijn 2 jaar geleden naar een aantal agriturismo's geweest in Italië. Dit zijn verbouwde boerderijen met een aantal appartementen erin. Sommige boerderijen hebben echt nog beesten of bijvoorbeeld een olijven boomgaard en sommigen ook niet.
    Het is iets kleinschaliger, maar vaak super leuk voor kids omdat er erg veel land omheen zit zodat de kids lekker rond kunnen scharrelen. Vaak is er ook wel een speeltuintje bij (en een zwembad natuurlijk).

We zijn toen naar Toscane en Umbrië geweest. Echt een aanrader.
    Meestal bleven we 's ochtends bij het appartement / zwembad en na het slaapje gingen we dan nog naar een leuk stadje in de omgeving. Leuke stadjes genoeg daar, dus je kan elke dag iets anders doen.

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij zijn (helaas zonder kindje) naar Toscane geweest in oktober 2015.
    Was echt heerlijk! We hadden zelfs een dag 24 graden!

Het is een super omgeving!
    Wij zaten rondom San Quirico d' Orcia. Inderdaad in een agriturismo, die mensen hadden velden vol met olijvenbomen!

Wij zijn naar Rome gevlogen en op het vliegveld in Rome heb je binnen enkele minuten vanaf de gate al die autobedrijven zitten waar je kunt huren.
    Zou het zo weer doen!
    Toscane is een aantal uurtjes rijden, maar met gemak te doen!

5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Vliegveld Verona ligt op 25km ofzo van gardameer.. Althans het zuiden van het gardameer waar wij zaten..

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik woon zelf in de buurt van het meer van Bracciano. Veel campings hier maar verder geen ervaring mee.
    Kom in de zomer regelmatig Nederlanders tegen, het is een rustige, landelijke omgeving met goede treinverbinding naar Rome.
    Juni is de temperatuur al lekker hier maar september ook.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    #7 Chillin, 16 jan 2016
    Laatst bewerkt: 16 jan 2016
    Scusa, due volte/ oeps twee keer :D

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ben zelf 2 keer inrome geweest, maar gaan komende zomer naar Toscane omdat mijn zusje daar dan woont. We vliegen op pisa en hebben een camping gevonden op 60km afstand. Mijn zusje werkt op een agriturismo met paarden, ziet er super uit, speeltuintje en zwembad (daar verblijven wij niet ivm allergieën).

9. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    wat een lastige keuzes zeg. heel italie lijkt me zo mooi. maar het word maar 1 week dus combineren gaat denk ik niet. Ik neig nog steeds of naar het gardameer of toscane.

me vriend is ook wel geintresseerd in sicilie of sardinie de eilanden.
    iemand toevallig ervaring met al deze streken?

of nog echt een aanrader?

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het hangt er vanaf waar jullie van houden. Als jullie het leuk vinden om in een heel toeristische omgeving te zijn met bijvoorbeeld waterparken in de buurt en veel hotels dan kan je naar het Gardameer gaan of naar Rimini. Mij trekt dat absoluut niet, maar het zit er in het hoogseizoen afgeladen vol, dus misschien ligt het aan mij.

Als jullie meer houden van kleinschaligheid, rust, lekker eten en je kind(eren?) tevreden is met een leuke speeltuin of een trampoline zou ik jullie adviseren naar Toscane, Umbrië of Le Marche te gaan. Daar heb je absoluut ook toeristische plekken, maar er is ruime keuze in kleine campings en agriturismo's (mijn favoriet).

Italië staat niet bekend om de resorts zoals je ziet in Turkije en Egypte. Zo'n land is het ook niet. Italië vind ik persoonlijk ook heel anders dan Spanje, wat er toch dichtbij ligt en eenzelfde klimaat heeft. Italië betekent voor mij een goede basis waar ik een ultiem vakantiegevoel bij krijg: overal lekkere koffie, bij het meest aftandse restaurant fantastische pizza, wijn en olijfolie vers van de boer en waar ik ontzettend van kan genieten is per ongeluk op een dorpsfeest belanden waar de bejaarde stelletjes als verliefde pubers dansen op straat. Italië is puur en passie, maar dat zal je niet snel ontdekken aan het Gardameer of in Rimini. Kinderen zijn in Italië altijd geliefd, daarvoor hoef je niet speciaal naar een kindvriendelijke accommodatie.

Ik heb naar tevredenheid vakanties geboekt via Vakantiehuizen in Italie ~ Meravilla - Home en dit jaar via Agriturismo Italie | de 150 mooiste agriturismo's op My Italy (nog geen ervaring, maar ziet er goed uit). Italië heeft verschillende vliegvelden, dus in dat opzicht kan je overal naartoe als je een auto huurt. Ik zou zelf lekker met de auto vanuit Nederland naar Italië rijden, dan kan je er ook voor kiezen om op een leuke bestemming een overnachting te boeken.

11. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    nog meer die kunnen vertellen over bijv toscane of het gardameer?

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Kijk even in het topic 'Gardameer of Lago Maggiore, en welke accomodatie?', daar heb ik een tip gepost voor een accommodatie aan het Gardameer en staan nog meer tips natuurlijk. Wij gaan altijd met de auto met 1 overnachting in zuid Duitsland, net voor de Zwitserse grens. Vinden wij goed te doen. Maar als je echt wilt vliegen, dan zou je naar Verona of eventueel ook nog Milaan kunnen vliegen en dan een auto huren.

Afgelopen jaar zijn wij aan de Toscaanse kust geweest, naar camping Le Capanne. Daar hadden we een stacaravan van de camping zelf. Was ook erg leuk, maar we vonden dat daar wat minder te doen was qua plaatsjes om te bezoeken etc. We waren daar na 1 vakantie wel uitgekeken. Daar zit je ongeveer 3 kwartier rijden van Pisa af, waar een vliegveld is.

In het Toscaanse binnenland hebben we ooit bij Borgoiano in Iano gezeten. Dat is een kleinschalig parkje met appartementen en een zwembad. Was leuk hoor, maar minder te doen. Iano is ook maar een heel klein dorpje. Maar het is maar wat je zoekt. In het binnenland van Toscane is natuurlijk genoeg te zien. Sienna en Florence zijn geweldige steden en er zijn ook nog veel leuke kleinere plaatsjes. We zijn trouwens ook ooit in Sienna zelf geweest, maar toen waren we nog met z'n tweetjes en zaten we in een hotel.

Wij gaan graag naar Italië. Een geweldig mooi land, met meestal wel lekker weer in de zomer. Je kunt eens pech hebben zoals in 2014 toen we vrij veel regen hadden. Het eten is er lekker en betaalbaar. En de mensen, tja, meestal tref je supervriendelijke mensen en soms zit je op een terras en tref je een chagrijnige ober. Daar laat ik mijn vakantie niet door verpesten. Over het algemeen is iedereen vriendelijk, met af en toe een uitzondering. Maar waar is dat niet zo?

Wat betreft het weer maakt het denk ik niet zoveel uit of je in juni of september gaat. In juni zijn wij er nooit geweest, wel in september (Iano). Toen hadden we prachtig weer, alleen de laatste dagen werd het wat minder. Maar dat kan ook gewoon pech zijn. Verder altijd in juli of augustus geweest.

13. avr87

avr87 Lid

3 nov 2011
    41
    23
    8
    Vrouw
    Wij zijn in juni 2014 naar Toscane geweest. Gevlogen op Pisa en daar een huurauto gehuurd. Mooie mobilhome gehuurd op park albatros (via vacansoleil).
    Was heerlijk park (wel groot) met leuk zwembad en leuke (Italiaanse) animatie. We hebben ons goed vermaakt met zoon die toen nog 2 was.

Toscane is ontzettend mooi, veel uitgestrekte velden en mooie uitzichten.
    Vanaf park albatros uitstapjes gedaan naar oa:
    * Florence
    * Pisa
    * Sienna
    * gezellige marktjes bezocht
    * op een steenworp afstand van zee, dus ook nog heerlijk naar strand geweest

Deel Deze Pagina