Hoe en wat baby van 7 weken....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muurbloempje, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muurbloempje

Muurbloempje Fanatiek lid

Hoi hoi,

Hier even een moeder die zich een aantal dingen afvraagt ....en benieuwd is naar de andere mama's met ervaringen!

Dylan is vandaag 7 weken...en op hij doet het volgens mij wel aardig goed...we zitten wel met een aantal vragen....

Bijvoorbeeld het slapen...We geven hem in de avond de laatste fles om 20.30/ 21.00 uur en dan laten we hem slapen (omdat we stiekum bang zijn als we hem wakker maken dat hij daarna om de 3 uur komt is namelijk een keer gebeurd) hij komt dan meestal verschillend....meestal tussen 3 uur en 5 uur in de nacht...geven hem dan een flesje 120 cc en dan slaapt hij weer door tot de volgende ochtend.
    Dan krijgt hij weer een flesje en komt dan om de 3 uur ....rond de voeding van 12.00/12.30 uur en daarna zijn slaapje is heel erg licht, hij slaapt meestal in de ochtend een uurtje en dan in de middag ook een uurtje soms anderhalf uur...is dat te kort?
    Na zijn voeding van half 4 ongeveer....slaapt hij niet en die van half 7 tot 21.00 uur wil hij wel slapen, maar wordt standaard elke keer wakker voor krampjes we krijgen hem dan alleen maar stil bij ons.....hij heeft dan erg veel zuigbehoefte en valt dan met onze vinger in zijn mond ( wil geen speen) in slaap.....
    Zo ziet zijn dag eruit....wie herkent dit?

en hoelang slapen jullie kids overdag?

Graag jullie reacties!

Groetjes van mij

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, ik merk wel dat Fae hier overdag weinig slaapt. Ze slaapt snachts wel door en komt dan rond half 7 voor een fles. Soms om half 8. Daarna terug naar bed en dan slaapt ze tot half 11 ongeveer. Hoewel dat langzaamaan wat vroeger wordt, half 10.
    En tja, verder overdag slaapt ze ook niet zoveel. Smiddags vaak nog 2x 3 kwartier als ze in slaap, maar niet echt in een schema zeg maar. s Avonds is het dan ook vaak flink huilen, omdat ze dan weer te moe is, maar overdag slaapt zij ook erg slecht.
    Balen dat hij geen speentje wil! Hier helpt de speen wel goed, vaak ook gewoon om net eventjes in slaap te vallen. (hoewel ze ook wel slaapt zonder speen, maar toch)

Overdag drinkt Fae trouwens vrij wisselend. Vorige week leek ze een fijn schema te hebben,
    7.00 uur: 165
    11.00 uur: 200
    15.30 uur: 165
    19.30 uur: 165

4 flessen maar dus... maar dat ging dus goed en ze groeit goed dus tja. Vandaag is ze weer flink aan het pielen en drinkt ze telkens maar beetjes.. 100 of 120.. , en komt dan ook sneller voor een nieuwe fles (om de 3 uur dus ook zo'n beetje) . Ook kwam ze vanacht om 4 uur ineens voor een fles, iets wat ze al 4 weken niet gedaan heeft. Maar we zijn gisteren een dagje naar de efteling geweest, dus mogelijk is ze daar nog wat van slag van.

Ik let zelf vooral op het totaal wat ze drinkt op een dag en ik hou haar groei goed in de gaten. Ik schrijf ook regelmatig de tijden en de hoeveelheid die ze gedronken heeft op, voor het overzicht aan het einde van de dag.

Fae weegt nu overigens ongeveer 5 kilo

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het ene kind heeft minder slaap nodig dan een ander, daar is dus wisselend.

Ons dag ziet er als volgt uit (mijn zoontje is 10 weken).

7 uur een flesje, om 8:00 uur naar bed en tot ca 10:30 uur slapen
    11:00 uur een flesje, rond 12:30 uur naar bed en ca om 14:45 wakker
    15:00 uur een flesje en om 16:30 uur naar bed tot 19:00 uur
    19:00 uur een fles, spelen, dan in bad en om 20:30 uur naar bed.
    Om 23:00 uur maken we hem weer wakker voor zijn laatste fles en dan slaapt hij tot 7:00 uur.

Redelijk veel slapen hier dus en een redelijk vast schema. Dit zijn overigens hoe de dagen over het algemeen lopen, uiteraard heeft hij er dagen bij dat hij minder wil slapen en vaker wil drinken en dan zit het schema net iets anders uit, maar dit is hoe 9 van de 10 x verloopt.

4. Muurbloempje

Tjeempie....ik zit gewoon nog op de 7 voedingen of soms 6 voedingen op een dag....hij heeft gewoon honger ....hoe zijn jullie over gegaan naar 5 voedingen dan? en zou ik dat nu al mogen doen?

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je kan pas overgaan naar 5 voedingen als je kleine doorslaapt. Dat regelen ze helaas zelf. Probeer 's avonds rond 23:00 uur zijn laatste voeding te geven en kijk wanneer hij dan komt.

6. Muurbloempje

oke ik zal het eens proberen

7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier een kindje wat overdag niet slapen kan, wel moe is maar in bed alleen hazeslaapjes doet.
    savonds tussen 9 en 10 is ze ineens vertrokken na de voeding en dan slaapt ze 8 uur aan een stuk. daarna kan je haar ook weer in bed wegleggen.
    dus de nachten zijn het probleem niet,overdag wel

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja hier gaat dat eigenlijk ook wel zo... Hoewel ze dus de laatste week wel vrolijk was en iets meer sliep. Ze had dus ook eindelijk een soort van regelmaat, ook al sliep ze niet zo veel overdag.

@ts: Over die fles minderen: Toen ik merkte dat Fae na de fles om 11.00 steeds vroeger kwam voor de volgende fles, heb ik die fles met 1 schepje (+water) opgehoogd. Ik was eerst wel bang dat ze het niet zou opdrinken, en ze deed er ook wat langer over, maar uiteindelijk hielp het wel. In plaats dat ze om 13.30 al begon te huilen voor de fles (die ik dan uiteindelijk om 14.00 uur gaf ofzo. Kwam ze toen pas weer tegen 15.00 uur! Het leek maar een beetje meer, maar voor haar maakte het dus erg veel uit.
    Maarja, Fae drinkt verder nog steeds minder dan ze mag, dus dan is het gemakkelijk om een fles wat meer te geven. Ik weet niet hoe dat bij jullie is, en of je kindje al de flessen leegdrinkt? Want dan zou je misschien eens een fles kunnen ophogen om er wat meer tijd tussen te krijgen? Zeker s avonds?

9. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    WOWW :confused: Ik sta echt op het punt om te huilen! Wat een regelmaat allemaal zeg, mijn ukkie vind regelmaat maar niks denk ik. Ik begrijp echt helemaal niets van zijn ritme, eigenlijk heeft hij geen eens echt een ritme, terwijl ik zo mn best doe om er wel wat regelmaat in te brengen, maar nee hoor elke dag is het weer wat anders. Dan heeft hij om de 2 uur honger, dan weer om de 3 uur en dan is hij ineens voor de komende 4 uur zoet. 's Nachts ook weer zelfde liedje... Hij wordt in iedergeval zeker om de 3 uur wakker en heel soms om de 4 uur. Slapen is dus hetzelfde liedje zit ook totaal geen regelmaat in. De ene dag slaapt hij echt veel en de dag daarop slaapt hij zo ontzettend weinig!

CB zegt dat ik precies de tijden moet bijhouden en de volgende dag precies op die tijdstippen hetzelfde moet doen, maar dat komt gewoon totaal niet overeen met elkaar. Volgens mij denken ze echt dat ik gewoon alles aan hem overlaat en dat het daardoor komt. Maar ja de ene dag ben ik met hem aan het spelen bijvoorbeeld om 1uur en de volgende dag is hij op die tijdstip aan het slapen moet ik hem dan uit zn bed halen om te spelen ofzo :( lijkt me niet! :)

Ik ben echt jaloers op jullie! :cry: :oops:

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Meis, het komt echt wel snel hoor. Het is idd oneerlijk dat ene kind sneller een ritme te pakken heeft dan een ander. Maar je uk kan ineens van een op andere dag een ritme te pakken hebben. Vanaf het moment dat hij door slaapt zal een zeker ritme komen. Nog ff volhouden!

11. Muurbloempje

is het ook zo dat een baby vanzelf langer op een bepaalde voeding kan teren? en dat ze ook vanzelf langer slapen?

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana heeft op zich ook een mooi ritme vind ik zelf.
    6:30 eerste flesje
    7:00 in bad
    8:15 grote broer naar school brengen
    9:00 naar bed slaap je doen
    11:30 2de flesje
    13:30 slaapje doen
    16:30 3de flesje
    21:30 4de flesje

Tussen de flesje en slaapjes door is ze gewoon wakker. Vanaf de 4de fles slaap ze door tot de volgende ochtend 6:30 maar dit doet ze nog maar sinds 2 dagen hoor.

Wel merk ik dat als ze een regeldag heeft dat ze dan eerder komt voor een fles,meestal rond de 3/4 uur dan.

13. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    Dice krijgt vaak tegen 22.00 laatste fles en dan komt ie rond 5 uur weer
    en dan komt ie weer om de 3 uur
    en dan wil hij ook echt uit bed dan valt ie vaak een half uur voor de volgende voeding in slaap
    een half uurtje hij is vrij veel wakker maar je mag ook niet weglopen dan begint ie te huilen totdat je m oppakt

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Is trouwens wel leuk om te zien iedereen hun schema. Alle kinderen zijn gewoon zo totaal verschillend!

Deel Deze Pagina