Wie kan me raad geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Virginie83, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey meiden,

Mijn dochter is nu bijna 4 maanden. Binnen 2 maanden moet ik terug gaan werken. Ik ben weg van 7u30 tot 18u30, dit 5 dagen per week.
    Ik geef bv, vind het fantastisch en het idee te stoppen maakt me verdrietig.

Ik heb nu al stress over de beslissingen die ik moet nemen. Ik zou graag tot ze 6 maanden is volledig bv geven, dat is een week nadat ik ben gaan werken. Voor een weekje kan ik een reserve opbouwen natuurlijk.

Maar wat doe ik daarna?

De dagvoedingen afbouwen en kv geven, ochtend en avond/nachtvoeding blijven bv geven, tot wanneer het niet meer lukt?

Kolven, ja ik weet het, maar in België heb je maar tot 7 maanden kolfrecht en ik zie eerlijk gezegd niet waar ik moet kolven op het werk, er is nu al niets van ruimte meer vrij. Of ik moet in de auto gaan kolven ;).

En vanaf wanneer kan ik best een voorraadje aanleggen?

Alvast bedankt, er zullen nog wel vragen volgen vrees ik..

2. Bri

Bri Niet meer actief

Jammer, dat je door dat soort praktische zaken eigenlijk niet zou kunnen doen wat je het liefste wilt.

Bij jongste ben ik bij 6 mnd begonnen met BV afbouwen. Ik kolfde op mijn 4 werkdagen meestal 2 keer per dag. Dat werd eerst één keer per dag, en dan kreeg ze één voeding KV. Daarna liet ik de andere overdagvoeding ook vervallen, zodat ik helemaal niet meer hoefde te kolven.
    Ik gaf dan nog live: ontbijt, avondeten (eerst voor de groente en later als toetje) en voor het slapen, en dan meestal nog 1 of 2 keer 's nachts. De productie zakte wel vrij snel in, eigenlijk iets sneller dan ik had gehoopt. Ik heb nog wel eens 's avonds voor ik naar bed ging gekolfd, of een enkele 's morgens nadat dochter gedronken had, maar ben daar vrij gauw mee opgehouden. Ik had er al vrij snel vrede mee dat het ging zoals het ging. Toen ze 11 mnd oud was, heb ik haar de allerlaatste keer aangelegd ('s ochtends). Die allerlaatste keer was zij degene die weigerde. Daarna niet meer aangeboden.

3. Bri

Bri Niet meer actief

En nog als aanvulling. Ik zou niet alles live blijven geven tot aan je eerste werkdag, en dan meteen de dagvoedingen laten vervallen. Dat is vragen om lekkages, of verstoppingen, of beide.

Of je begint met dagvoedingen afbouwen voor je gaat werken, of je gebruikt je eerste maand dat je aan het werk om die dagvoedingen af te bouwen (die eerste maand heb je blijkbaar nog wel kolfrecht - volgens mij hoort daar ook het recht op een geschikte ruimte bij. Ga daarover nú in overleg met je werkgever, als je dat nog niet gedaan hebt.)
    Is er anders ook een mogelijkheid om overdag live te voeden, dus dat je dan naar je kind toegaat?

In de auto kolven heb ik ook wel eens gedaan, maar dat is verre van ideaal.

Beginnen met aanleggen van een voorraadje? Zou ik nu ongeveer wel doen; je weet niet hoe makkelijk het kolven bij jou zal gaan als je dat nog niet eerder gedaan hebt. Kan je dochter al uit een flesje drinken? Anders zal ze dat ook nog moeten oefenen, denk ik.

4. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey Bri,

Bedankt voor je antwoord!

Je zegt een beetje wat ik dacht ;).

Ik zat namelijk ook te denken om 4 weken voor ik begin te werken af te bouwen. Had ergens gelezen dat je één voeding per week moest doen. Als ik de dagvoedingen dan afbouw dan moet ze daar tenminste niet aan wennen. Ze moet al wennen aan 5 dagen kdv..

Ik heb al gekolfd hoor, ze heeft ondertussen 2 keer een flesje gedronken, wat gelukkig vrij goed ging!

Dus is het kiezen tussen afbouwen voor ik ga werken, of wanneer ik ga werken ;).

Pfff, ik vind het echt niet leuk hoor! Ik had niet verwacht dat de bv zo goed zou gaan en we er zo van zouden genieten!

Deel Deze Pagina